تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/07/07 - 10:47
کد خبر: 211160

اولویت‌های بهداشتی کشور در سال 95

معاون بهداشتی وزارت بهداشت یکی از اولویت‌های حوزه بهداشت در سال جاری را ادغام برنامه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر عنوان کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون بهداشتی وزارت بهداشت یکی از اولویت‌های حوزه بهداشت در سال جاری را ادغام برنامه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر عنوان کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر علی‌اکبر سیاری صبح چهارشنبه در همایش معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: معاونت بهداشت دو استراتژی برای کنترل بیماری‌های مزمن و عوامل خطر این بیماری‌ها در دستور کار دارد.

به گفته وی، همکاری‌های بین‌بخشی و توانمندسازی مردم در حفاظت از سلامت خودشان و مراقبت از آنها، دو استراتژی معاونت بهداشتی برای کاهش بیماری‌های مزمن در کشور است.

سیاری با اشاره به سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر که در سال گذشته تصویب شده است، افزود: یکی از اولویت‌های حوزه بهداشت در سال ۹۵، ادغام برنامه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که دسترسی ۹۰ درصد مردم به خدمات نوین سلامت در حوزه مراقبت‌های اولیه یکی از اولویت‌های امسال در حوزه بهداشت است، تصریح کرد: در نظر داریم برای ۹۰ درصد کسانی که این دسترسی را فراهم می‌کنیم، عوامل خطر را شناسایی و کنترل کنیم.

وی ادامه داد: همچنین برای ۹۰ درصد از افرادی که عوامل خطر شناسایی شده است، می‌بایست مراقبت‌های پیشگیری به عمل آید.

سیاری با عنوان این مطلب که در یک بازه زمانی یکساله می‌خواهیم به شعار «۹۰-۹۰-۹۰» برسیم، گفت: امیدواریم تا سال آینده این شعار محقق شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، پیش‌نیاز موفقیت در برنامه‌های حوزه بهداشت را تشریح کرد و گفت: تشکیل ستاد اجرایی در سطح ملی، استانی و شهرستانی به همراه تدوین برنامه عملیاتی در سطح ملی، استانی و شهرستانی و همچنین تدوین بسته خدمتی و آموزشی و فراهم کردن تدارکات لازم به همراه تدوین ضوابط و استانداردها از جمله پیش‌نیازهای موفقیت در اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در کشور است.

وی بر نظارت مستمر بر اجرای برنامه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر تأکید کرد و گفت: این برنامه‌ها در سطح ملی توسط مرکز مدیریت شبکه بهداشتی کشور انجام خواهد شد.

سیاری همچنین بر اطلاع‌رسانی همگانی برای مشارکت مردم در اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر تأکید کرد و گفت: در شهرها و روستاهایی که دسترسی به خدمات نوین سلامت فراهم شده است، می‌بایست این اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت همچنین به برنامه بسیج ملی خطرپذیری سکته‌های مغزی، قلبی و سرطان در کشور اشاره کرد و گفت: این برنامه به زودی در کشور عملیاتی می‌شود.

وی اظهار داشت: برپایی جشن ملی بهداشت در راستای ارتقای سلامت مردم و بهداشت عمومی کشور، امری قابل تحقق است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top