تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/07/07 - 16:37
کد خبر: 211164

کارنامه نهایی داوطلبان کنکور 95 منتشر شد؛

کارنامه نهایی یا کارنامه سبز چیست و چه کاربردی دارد؟ +لینک کارنامه نهایی و جدول

کارنامه نهایی یا کارنامه سبز چیست و چه کاربردی دارد؟ +لینک کارنامه نهایی و جدول

کارنامه سبز کارنامه‌ای است که برای آن دسته از داوطلبان آزمون سراسری سال 1395 که براساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته بوده و در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اینترنتی اقدام نموده‌اند، صادر شده است و نشانگر ردیف نهایی هر داوطلب در رشته انتخابی و آخرین ردیف نهایی پذیرفته شده در سهمیه مربوط باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه کارنامه‌ای است که برای آن دسته از داوطلبان آزمون سراسری سال 1395 که براساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته بوده و در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اینترنتی اقدام نموده‌اند، صادر شده است و نشانگر ردیف نهایی هر داوطلب در رشته انتخابی و آخرین ردیف نهایی پذیرفته شده در سهمیه مربوط باشد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دقایقی پیش سازمان سنجش، کارنامه نهایی کنکور سراسری سال 95 را از طریق سایت این سازمان به آدرس sanjesh.org اعلام نمود. دانشجویان به دلیل ناآشنایی با این کارنامه، اکثرا نسبت به آن بی تفاوت هستند و گاها حتی برای دیدن این کارنامه نیز مراجعه ای به سایت سازمان سنجش نمی کنند. قطعا عده‌ای از داوطلبان آزمون سراسری(که ممکن است حتی در دانشگاهی قبول شده باشند) از رشته محل قبولی خود رضایت کافی را ندارند و حالا فرصتی برای آنها ایجاد شده است که به سراغ کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه بروند.

*** کارنامه سبز یا کارنامه نهایی چیست؟
کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه کارنامه‌ای است که برای آن دسته از داوطلبان آزمون سراسری سال 1395 که براساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته بوده و در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اینترنتی اقدام نموده‌اند، صادر شده است و نشانگر ردیف نهایی هر داوطلب در رشته انتخابی و آخرین ردیف نهایی پذیرفته شده در سهمیه مربوط باشد.

*** کارکرد کارنامه سبز چیست؟
پس از انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری سال 95 با دو دسته از داوطلبان طرف هستیم. یک دسته افرادی که در یک رشته محل روزانه قبول شده اند و تمایلی به ثبت‌نام ندارند و از طرف دیگر نمی‌خواهند از کنکور سال بعد محروم شوند. اینگونه افراد می‌توانند درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته دهند. دسته بعدی افرادی هستند که از رشته محل قبولی خودشان رضایت ندارند و می‌خواهند با استفاده از کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه به یکی از انتخاب‌های بعدی انتقالی بگیرند، که این افراد هم می‌توانند درخواست بررسی انتخاب‌های پایینی خود را از طریق سیستم سازمان سنجش آموزش کشور دهند.

*** تذکرات مهم پیرامون کارنامه سبز
- وجود علامت ستاره (*) در ستون نتیجه نشان می‌دهد که داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است.
- مفهوم
عدد 1 (یک) بمنزله عدم دارابودن شرایط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه‌های راهنما و برگ راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1393 برای انتخاب رشته مربوط می‌باشد (نظیر تکرار کد رشته انتخابی، عدم رعایت جنسیت پذیرش، عدم توجه به ضوابط رشته‌های دارای شرایط خاص برای رشته مذکور و…).
- مفهوم
عدد 2 (دو) در ستون نتیجه بدین معنی است که شما در زمان اعلام نتیجه نهایی حداقل در یک کد رشته محل جهت انجام مصاحبه به یکی از دانشگاه‌ها معرفی شده اید.
- مفهوم
عدد 3 (سه) در قسمت نتیجه اولویت قبولی نشانگر آن است که داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی، در سهمیه مجاز دیگری به جز سهمیه نهایی و یا جنسیت دیگر پذیرفته شده است.
- مفهوم
عدد 4 (چهار) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در رشته مورد نظر توسط وزارت آموزش و پرورش در دست بررسی می باشد.
- مفهوم
عدد 5 (پنج) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزینش در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم سابق) ودانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی امتیاز لازم را کسب ننموده و در اولویت جذب قرار نگرفته است این داوطلبان فرصت دارنددرخواست بررسی مجدد پرونده را به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود ارائه نمایند بدیهی است به درخواست هایی که پس از تاریخ فوق ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهدشد.
- مفهوم
عدد 7 (هفت) مندرج در ستون نتیجه به منزله عدم کسب حد نصاب امتیاز در مصاحبه تخصصی و یا عدم احراز شرایط “سن، معدل، ویژگی های جسمانی، … و غیبت در مصاحبه” می باشد.
- مفهوم
عدد 8 (هشت) مندرج در ستون نتیجه به منزله پذیرش در رشته های چندگروهی تک ظرفیتی دانشگاه فرهنگیان ویژه داوطلبان آزاد(تربیت معلم سابق) می باشد که در آن رشته ها پذیرش از گروه آزمایشی که داوطلب آن دارای نمره کل بیشتری بوده است صورت گرفته یا اینکه داوطلب ضوابط انتخاب این رشته را نداشته است.
- مفهوم
عدد 9 (نه) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در دانشگاه شاهد، پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی شریف، بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه غیرانتفاعی رفاه، داروسازی دانشگاه بقیه الله (عج) و دانشگاه شهید مطهری در دست بررسی است.

::برای مشاهده جدول در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید::

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
عادل
1395/07/09 - 11:35

『α』『ԃ』『ҽ』『ʅ』:
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما،ببخشید سوالی درمورد کارنامه سبز کنکور داشتم.من رشته شیمی سهند قبول شدم که اولویت 15بود اما در جواب نهایی فهمیدم که نقشه برداری اصفهان رو که اولویت23من بود قبول شم،حالا اگه من اعتراض بدم ایا ممکن هست که این رشته رو قبول شم؟اگه قبول نشم ایا مهندسی شیمی سهند نمی تونم دیگه برم ؟یا وقتی اعتراض بدم فقط یک رشته دیگه رو برام انتخاب میکنه که اولویت 16من شیمی مدنی هستش که فقط این رشته من و قبول میکنه یا تمامی رشته ها رو برام بررسی میکنه و دلخواه میتونم انتخاب کنم؟
علی قنبری
1395/09/17 - 16:13

با سلام اینجانب در کنور ارشد سال ۹۵ شرکت نموده و در رشته مهندسی منابع اب در دانشگاه باهنر کرمان قبول شدم ولی از انتخاب خود پشیمان و ثبت نام نکردم طبق کارنامه نهایی رتبه قبولی بعدی دانشگاه منابع طبیعی گرگان میباشد ایا این امکان وجود دارد با استفاده از کارنامه نهایی در این مرکز ثبت نام نماییم؟؟؟خواهشمندم راهنمایی فرمایید
سعيد
1396/03/30 - 18:39

سلام خسته نباشيد
من دانشجوي پزشكي پرديس در شيرازم
ولي ميخواهم به اولويت بعدي خودم كه اصفهان هست و قبول شده ام انتقال بيابم گفتم اگر برم سازمان سنجش درخواست بدم آيا قبول ميكنند
خواهشا جواب بديد
با تشكر
بهروز
1396/07/03 - 20:07

با سلام من کارشناسی روزانه دانشگاه تربت قبول شدم ولی بدلیل پنج ترمه شدن نمیتونم ثبت نام کنم حالا باید چیکار کنم؟از طرفی انتخاب اولم رو هم ترم بهمن زده بودم که اشتباهی به جا شبانش روزانه رو زدم و رد شدم اگر راهنماییم کنین ممنون میشم با تشکر
mohamad...a
1396/07/10 - 19:26

سلام.
من توی رشته برق راه دور از شهرمون قبول شدم و اصلا راضی نیستم،و رفتم دانشگاه مقصد ثبت نام هم کردم، چون گفته بودن اگه ثبت نام نکنی محروم میشی،
حالا میخوام با استفاده از کارنامه سبز به شهر خودمون رشته مکانیک(که قبول شدم) بیام،

خواهشا سریع پاسخ بدید نمیدونم چکار کنم ،مرسی از لطفتون
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top