تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/07/08 - 15:17
کد خبر: 211292

پیش‌بینی وزش باد شدید در تهران

مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و از وزش باد شدید در تهران و شش استان دیگر خبر داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و از وزش باد شدید در تهران و شش استان دیگر خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، احد وظیفه در گفت‌وگویی در این‌باره گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با تداوم نفوذ جریان‌های شمالی و همراهی آن با شرایط ناپایدار جوی، برای سواحل دریای خزر، ابرناکی، کاهش دما، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌تدریج دامنه بارش امروز به شمال شرق کشور گسترش می‌یابد، اظهارکرد: با گسترش دامنه بارش‌ها، در این ناحیه رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود که این وضعیت در پاره‌ای از نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز شدت بارش در شرق گیلان، مازندران، گلستان و به تدریج خراسان شمالی خواهد بود، ادامه داد: از بعد از ظهر روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی در شمال غرب کشور ابرناکی رگبار و رعد و برق و وزش باد شروع می‌شود و به تدریج بارش باران در سواحل غربی دریای خزر تشدید می‌شود، همچنین در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، از روز شنبه ناپایداری‌ها علاوه بر سواحل جنوبی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس را نیز فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق و هدایت آن به‌وسیله جریانات غربی، گفت: در روزهای جمعه و شنبه در برخی مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور  با بیان اینکه از امروز بعد از ظهر و روز جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود، گفت: امروز به دلیل وزش باد شدید در قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، شمال اصفهان و مرکزی گرد و خاک پیش بینی که موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد. همچنین در روزهای جمعه و شنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وظیفه درباره وضعیت هوای تهران در روز جمعه نیز گفت: آسمان تهران در روز جمعه کمی‌ابری و در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز 23 و 14 درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی نیز گفت:  رگبار باران،گاهی با رعدوبرق و وزش باد  شدید و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در روز پنجشنبه برای شرق گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی شده و این وضعیت در روز جمعه در  اردبیل، گیلان و غرب مازندران نیز رخ خواهد داد. همچنین  در این مدت جاده های کوهستانی در استانهای گیلان ، اردبیل، مازندران و سپس گلستان مه آلود خواهد بود و کاهش شدید دید افقی میتواند سبب اختلال در حمل و نقل جاده ای شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور  افزود:‌در روز جمعه ضمن کاهش نسبی دما احتمال بارش برف خفیف در دامنه های مرتفع شمالی سبلان در اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی وجود دارد و بنابراین عشایر ساکن در این مناطق لازم است تمهیدات مناسب را برای جلوگیری از خسارت به عمل بیاورند . از این رو توصیه می شود و با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق، اقدامات ایمنی لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.          

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top