تاریخ انتشار: جمعه 1395/07/09 - 16:04
کد خبر: 211361

نماینده بسیج دانشجویی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

مشکل کشور «نگاه آبگوشتی به نخبگان» و «رانت‌های میلیاردی» است

مشکل کشور «نگاه آبگوشتی به نخبگان» و «رانت‌های میلیاردی» است

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور گفت: آقایان آن روز که خوی اشرافی گری پیدا کردیم، آن روز که در خیابانهای شهر مانور قدرت و تجمل دادیم، آن روز که برای خودمان فیش های نجومی با روکش های قانونی صادر کردیم و جوانان کشور را سرگردان وام ازدواج ۳ میلیونی کردیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور گفت: آقایان آن روز که خوی اشرافی گری پیدا کردیم، آن روز که در خیابانهای شهر مانور قدرت و تجمل دادیم، آن روز که برای خودمان فیش های نجومی با روکش های قانونی صادر کردیم و جوانان کشور را سرگردان وام ازدواج ۳ میلیونی کردیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدامین سلیمی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران  بود.

متن سخنرانی وی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض ارادت به محضر حضرت ولیعصر(ارواحنا له الفدا)، در ابتدای کلام، مراتب قدردانی بدنه جنبش دانشجویان انقلابی را خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌کنیم که بانی آغاز این موج روشنگری توسط دانشجویان در تریبون های نماز جمعه کشور شدند و ایضا از ستاد برگزاری نماز جمعه تهران کمال تشکر را دارم، همچنین از طرف خودم و تمام همسنگرانم خدمت شما مردم مومن ولایتمدار و شهید پرور شهر تهران عرض سلام و ارادت دارم.

1- نکته اولی که قصد دارم آن را با شما بزرگواران درمیان بگذارم، پیرامون وجود یک نگاه و رویکرد غلط در روند اداره کشور است که از نظر ما ریشه بسیاری از مشکلات در این نوع نگاه خلاصه می‌شود. نگاهی که معتقد است مدیران  صنعتی باید از کشورهای خارجی وارد بشوند، نگاهی که توانایی نخبگان کشور را تنها در صنعت آبگوشت میداند، حقوق‌های نجومی و رانت‌های میلیاردی را حق خود می‌داند و به فکر گرفتن سهمش از سفره انقلاب است. در این فضا مردم محرم شناخته نمی‌شوند و صاحبان این تفکر از طرح مسائل جاری کشور از تریبون‌های مردمی گلایه کرده و خود نیز زمینه آگاهی‌بخشی را فراهم نمی‌کنند، از نشست‌های مکرر و غیرعلنی با بیگانگان ابایی ندارند و از این کشور به آن کشور، پشت درهای بسته و درجلسات محرمانه به دنبال پیشرفت می‌گردند. صاحبان این تفکر به معنا و مفهوم "دشمن" اعتقادی ندارند و خوشبینانه اساس حل مشکلات کشور را بر پایه اعتماد به دشمنان قسم خورده‌اش بنا می‌نهند و سرمایه گذاری بر توان داخلی را در اولویت نمی دانند. در کوران مشکلات عدیده‌ای که وعده پیگیری آن ها توسط خودشان داده شده است مسائل بی اهمیتی مانند کنسرت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را تبدیل به مسئله اصلی کشور می‌کنند و به افکار عمومی آدرس غلط می‌دهند، مستضعفین را برای له شدن زیر چرخ توسعه می‌خواهند. مردم را کارفرما و ولی نعمت خود نمیدانند و به جای ایستادن در مقام خدمتگزاری و پاسخگویی ،در جایگاه طلبکار قرار میگیرند و در همه کوتاهی ها و قصوراتی که در اداره کشور وجود دارد همه را به جز خودشان متهم میکند و هزاران نوع نگاه دیگر از این دست که همه و همه  حاصل یک تفکر است که ما آن را تفکر "غیر انقلابی" می نامیم. امروز حل مشکلات کشور و آغاز یک روند پرشتاب در راه پیشرفت و تعالی نظام اسلامی در گرو اصلاح این نوع نگاه آسیب زا و بازگشت به رویکرد انقلابی است.

مردم عزیز و محترم تهران
2- اگر امروز بعد از 37 سال نظام اسلامی با وجود همه کارشکنی ها، خیانت ها و توطئه های داخلی و خارجی استوار به راه خود ادامه می دهد به جهت حفظ همین روحیه انقلابی گری است. اگر خوب به تاریخ کشور نگاه کنیم درخواهیم یافت هر کجا پیشرفت کرده ایم و پیروز شده ایم به این جهت بوده است که پایبندی خود را به مبانی انقلاب در آن حوزه حفظ کرده ایم.

آقایان مسئول، آقایان وزیر و وکیل و مدیر، آن روز که خوی اشرافی گری پیدا کردیم، آن روز که در خیابانهای شهر مانور قدرت و تجمل دادیم،آن روز  که برای خودمان فیش های نجومی با روکش های قانونی صادر کردیم و جوانان کشور را سرگردان وام ازدواج 3 میلیونی کردیم، آن روز که فرمایشات امام و رهبری پیرامون ساده زیستی، مردم داری، شفافیت، پاسخگویی، توجه به توان داخلی کشور و هزاران مورد دیگر را زیر پا انداختیم، چطور گمان کردیم که اعتماد مردم باقی میماند؟،چطور گمان کردیم با این گونه اعمال می توانیم عنوان "نظام  اسلامی" را یدک بکشیم.. مسلما امروز راه تعالی و پشرفت کشور از شاهراه ارزش های انقلاب اسلامی و مبانی آن خواهد گذشت. و جوانان انقلابی  بیش از هر قشر دیگری خود را نسبت به جلوگیری از این دست انحرافات مسئول میدانند و نخواهند گذاشت راهی که امام امت با ایمان و اعتقاد آغاز کرد و امروز مقام معظم رهبری با اقتدار آن را ادامه میدهد دچار وقفه  شده و به کندی طی شود..

3- نکته ای را پیرامون ارائه جمهوری اسلامی جعلی و تقلبی خدمتتان عرض می کنم که مدتهاست مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز میباشد.

امروز عده ای در حوزه قرارداد های خارجی پا را فراتر از کم کردن تعداد سانترفیوژ و محدودیت های اراک و فردو گذاشته و مجموعه ای از قراردادها، لایحه ها و قوانین که غالبا تحت عنوان " محرمانه " قرار دارند  را در دوران پسا برجام عرضه کرده اند. در این مجموعه ها با گره زدن سرنوشت پیشرفت و استقلال کشور به سرمایه گذاری خارجی ، همگام شدن با برخی نظام ها و پروتکل های بین المللی که به هیچ عنوان مورد تایید استانداردهای انقلاب اسلامی نبوده و نخواهد بود و همچنین ترویج بی رویه و غلط خصوصی سازی در برخی موارد، سیرت انقلاب اسلامی به طور جدی در معرض خطر قرار خواهد گرفت. قراردادهایی مانند IPC، FATF، خصوصی سازی آموزش و پروش، ورود ایران به WTO، ارائه مدل های برجامیزه شده در حوزه بحث های موشکی، منطقه ای، حقوق بشری و حتی بانکی، و موارد بسیار خطرناک و اثر گذار در برنامه ششم توسعه، که خروجی آن جز به فنا رفتن استقلال کشور نخواهد بود .من از این تریبون از همه مسئولان ذی ربط اظهار توقع میکنم که آقایان، مردم از شما خواهند پرسید که زمان تصویب و اجرای این گونه برنامه ها و پروژه ها ،مجلس ، دولت ، شورای عالی امنیت ملی سازمان بازرسی و بسیاری از نهاد های کشور چه میکردند؟

4- بحث بعدی نیز اظهاراتی هست که اخیرا از برخی مسئولان تیم مذاکره کننده و ریاست محترم دولت به گوش میرسد. آنچه مسلم است هدف از مذاکرات لغو تحریم ها بوده است، لغو همه تحریم ها حتی تحریم های تسلیحاتی موشکی، اشاعه ای، مالی، بانکی، اقتصادی به طور کامل و نه تعلیق آنچه عرض می کنم نه برداشت شخصی این حقیر که نص صریح بیانات رییس جمهور است. اینکه امروز برخی از اعضای محترم تیم مذاکره کننده می شنویم که هیچگاه هدف از مذاکرات رفع تحریم ها نبوده است و یا اینکه قرار بوده است برجام برای ما عزت بیاورد " که گویی کشور قبل از برجام خوار و خفیف بوده است" از اَشکال بسیار ناپسند فرار از مسئولیت و تغییر صورت مسئله است. بزرگواران تا دیروز منتقدین بدبین به عهد شکنی آمریکا را به جهنم حواله میدادند و از ساختار خورشید گونه و تابان برجام صحبت میکردندو حتی محرم حسینی را به نفع آن مصادره کرده اند و از کربلای اباعبدالله درس مذاکره گرفتند، اما امروز خود از معترضین به بدعهدی طرف مقابل هستند. انتظار میرود در مقابل این روند عهد شکنی اقدامات حقوقی و عملی مناسب انجام گیرد و این اعتراضات صرفا به یک گلایه منتهی نشده و در نهایت با دلخوشی به یک قول شفاهی طرف مقابل خاتمه نیابد.

برادران و خواهران نمازگزار
5- امروز بیش از هر زمان دیگری کشور به وحدت و انسجام داخلی نیاز دارد. کشور زمانی پیشرفت میکند همه احزاب ،گروه ها و طیف های سیاسی ولو با سلیقه های مختلف حول محور انقلاب اسلامی وحدت کنند. مردم عزیز یقین بدانند چه دیروز چه امروز و چه تا روز انتخابات و بعد آن هر فرد و گروهی که سعی در ایجاد تفرقه و دو قطبی های مضر در جامعه بکند و تلاش در دسته بندی مردم تحت  عناوین مختلف و برچسب های متعدد باشد ، قطعا خیانت به کشور کرده است. خواسته ما دانشجویان از شما مردم بصیر آن است که نسبت به این گونه اقدامات هشیار باشید و با حضور ارزشمند خود در صحنه مطالبه گری از مسئولین اجازه ندهید کشور از مسیر اصلی خود منحرف شود.

6- خطاب اخری هم دارم نسبت به برخی به اصطلاح قدرت های جهانی، برخی اقدامات ،این شائبه را برای دشمنان انقلاب اسلامی ایجاد کرده است که توانسته اند  حرکت عظیم ملت ایران را متوقف کرده به قول خودشان مهار نمایند. دشمنان قسم خورده امت حزب الله بدانند که آرزوی مهار کردن این بیداری فراگیر ملت های اسلامی را به گور خواهند برد و پیشروی فرزندان روح الله در همه زمینه ها تبدیل به کابوس شبانه آنها خواهد شد. .هیچ اقدام و مذاکره ای امنیت اسرائیل در منطقه را تامین نخواهد کرد و همه سرکردگان این رژیم خبیث به زودی به رهبر جلادشان که اخیرا به درک واصل شد خواهند پیوست . به فضل الهی با هوشیاری و تیزبنی شما مردم آینده بسیار روشنی پیش روی ما خواهد بود.

7- برگور می برید شما انزوای ما/ پیچیده است در همه عالم صدای ما/ از خار و تیغ و زخم زبان های دشمنان/ ترک سفر نمی کند این گام های ما / تسلیم کدخدای ده عالمی شوند/ تن بر عدو نمی دهد این روستای ما

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top