تاریخ انتشار: جمعه 1395/07/09 - 18:26
کد خبر: 211376

دوترته: همانطور که هیتلر کشتار کرد من هم می‌کُشم

رئیس جمهور فیلیپین امروز (جمعه) کشتاری که دولتش علیه مجرمان مواد مخدری در این کشور به راه انداخته را با کشتار یهودیان در زمان هیتلر و آلمان نازی مقایسه کرد و گفت، خوشحال می‌شود که میلیون‌ها معتاد را بکشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس جمهور فیلیپین امروز (جمعه) کشتاری که دولتش علیه مجرمان مواد مخدری در این کشور به راه انداخته را با کشتار یهودیان در زمان هیتلر و آلمان نازی مقایسه کرد و گفت، خوشحال می‌شود که میلیون‌ها معتاد را بکشد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین همچنین از آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل آنچه که "ریاکاری" آنها در انتقادهایشان از کمپین مبارزه با مواد مخدر خود خواند انتقاد کرد.

دوترته در سخنانی در شهر زادگاهش "داوائو" بعد از بازگشت از سفر به ویتنام گفت: هیتلر سه میلیون یهودی را قتل عام کرد. اکنون سه میلیون معتاد در فیلیپین هستند و من خوشحال می‌شوم که آنها را قتل عام کنم.

وی خاطرنشان کرد: حداقل اگر آلمان هیتلر را داشت فیلیپین نیز باید مشابهش را داشته باشد اما شما می‌دانید قربانیان کمپین من همانطور که من خواسته ام، همگی از مجرمان هستند تا به مشکل اصلی کشورم پایان دهم و نسل بعدی را از نابودی نجات دهم.

این در حالی است که پیش از این باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و پارلمان اروپا همگی از کمپین دوترته علیه مواد مخدر و مجرمان که از زمان به قدرت رسیدن وی تا کنون بیش از 3000 کشته برجای گذاشته انتقاد کرده‌اند.

دوترته در سخنرانی امروز خود همچنین گفت که تحت تهدید "محاکمه در یک دادگاه بین المللی به اتهام نسل کشی" قرار دارد اما تهدیدکرد که او هیچ قانونی را در فیلیپین نشکسته است.

وی اظهار کرد: آنها به نوعی من را یک خویشاوند هیتلر جلوه می‌دهند در حالی که به خودشان زحمت نمی‌دهند که درباره مشکل تحقیق کنند. تصور کنید که من حتی ممکن است با محاکمه در دادگاه بین المللی به اتهام نسل کشی رو به رو شوم و این احمقانه است. من به شما آمریکایی‌ها و اتحادیه اروپا می‌گویم که می‌توانید هر چیزی که بخواهید من را خطاب کنید اما من مثل شما هرگز ریاکار نبوده و نیستم. انبوه مهاجران در حال فرار از خاورمیانه هستند و شما اجازه می‌دهید که آنها از بین بروند و حالا مدعی نگرانی از بابت مرگ هزار یا دو هزار یا سه هزار نفر در فیلیپین هستید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top