تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/07/20 - 17:00
کد خبر: 212587

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق خبرداد؛

حضور هزار خبرنگار برای پوشش پیاده روی اربعین

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق گفت: امسال استقبال نسبت به پوشش پیاده روی اربعین زیاد شده و هزار خبرنگار برای پوشش این برنامه درخواست داده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حجت الاسلام  سید حمید الحسینی که در مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان شرکت کرده بود، با بیان اینکه برای برای پوشش رسانه ای مراسم اربعین جلسات متعدد با مسوولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، افزود: با دکتر عسگری رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دکتر کریمیان رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی نشست های مشترکی متعدد برگزار شده است تا بتوانیم میزبان خوبی برای  خبرنگاران اعزامی باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مهر، وی با اشاره به حجم بالای درخواست ها از سوی رسانه ها برای حضور خبرنگاران  جهت پوشش برنامه اربعین، ادامه داد: سال گذشته در برنامه پیاده روی اربعین ۵۰۰ نفر خبرنگار را پذیرایی کردیم ولی امسال درخواست حضور خبرنگار برای پوشش برنامه اربعین به هزار نفر افزایش یافته است.

الحسینی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین در عراق  هزار کیلو متر است، افزود: مردم ایران تنها از ۸۰ کیلومتر این راهپیمایی خبر دارند و از ۹۲۰ کیلومتر این مسیر راهپیمایی خبر ندارند. این راهپیمایی ۲۸  ماه صفر شروع می شود  به همین منظور ۳۰ دستگاه سی ان جی در مسیر راهپیمایی اربعین نصب شده است.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق با تاکید بر اینکه آماده پذیرایی از همه خبرنگاران شرکت کننده در برنامه پیاده روی اربعین هستیم، افزود: همه زیرساخت ها برای پوشش تصویری مطلوب پیاده روی اربعین آماده است تا بتوانیم برنامه های پیاده روی اربعین را به صورت مستقیم در اختیار صدا و سیمای ایران و  شبکه های تلویزیونی جهان اسلام قرار دهیم.

الحسینی در ادامه با اشاره به برگزاری دسته باشکوه و عزتمندانه حسینیه اعظم زنجان، گفت: تصور  این که یک  موکب و حسینیه بتواند از ۲۰۰ متر به این وسعت و عظمت و بزرگی برسد،برایم سخت بود.

وی اظهار کرد:در دهه ماه محرم عراق بسیار شلوغ  است اما با برنامه ریزی توانستم هشتم محرم در دسته عزاداری حسینیه اعظم در این استان باشم.

وی با بیان اینکه برای این موکب نه دستگاهی کمک می  کند و نه اینکه وابسته به دولت است که بتواند مردم را در این مراسم یک جا جمع کند، تصریح کرد: دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان  را الگو و نمونه برای هیئت های عزادای عراق معرفی خواهم کرد.

نماینده نیروهای بسیج مردمی عراق(الحشدالشعبی) در ادامه به وضعیت امنیتی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: درحال حاضر کشور عراق در امنیت خوبی است و همه شهرهای شیعه نشین و عتبات عالیات در امنیت کامل قرار دارند.

الحسینی با بیان اینکه نیروی های بسیج مردمی عراق با مشارکت ارتش این کشور عراق را از وجود داعش پاکسازی کرده اند، به تلاش برای پاکسازی مناطق سنی نشین از حضور تروریست ها اشاره کرد و  گفت: در ابتدای حضور تروریست ها در عراق به دنبال مردم عراق بودند که آنها را از بین ببرند ولی در حال حاضر نیروی های بسیج مردمی عراق و ارتش به دنبال داعشیان و خارج کردن آنها از عراق هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top