تاریخ انتشار: شنبه 1395/07/24 - 11:01
کد خبر: 212841

امید به کاهش شهریه؛ تیری در تاریکی

کاسبی به سبک کدام دانشگاه؟

در حالی که دانشگاه آزادی‌ها صحبت از عدم افزایش شهریه ثابت برای ترم جدید می‌کنند اما دانشجویان باز هم غافلگیر می‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: قطار افزایش شهریه این بار به دانشگاه آزاد اسلامی رسید؛ افزایش شهریه موضوعی است که دانشجویان دانشگاه آزاد با آن خو گرفته اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌تر در خصوص عدم افزایش شهریه ثابت دانشجویان فعلی و افزایش 15 درصدی شهریه متغیر خبرداده بود اما از قرار معلوم افزایش شهریه ثابت حتی برای دانشجویان قدیم الورود هم تبدیل به کابوسی شده که نه تنها هر ساله بلکه شاید هر ترم دانشجویان را به خود درگیر کند.

رنجی که انگار دانشجویان را خلاص نمی‌کند

وقتی با یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد در خصوص شهریه این ترم صحبت کردیم، گفت: برای دانشجویانی که همانند من ورودی سال ۹۴ دانشگاه آزادند، مسئله گران شدن شهریه یک شوک محسوب می‌شود. هر ترم شهریه ثابت ما افزایش پیدا می کند و حتی ما فرق میان شهریه ثابت و متغییر را نمی دانیم چرا که شهریه ثابت نیز دقیقا مثل شهریه متغییر هر ساله با یک نوسان سلیقه ای همراه است. نکته ی جالب تر اینجاست که گاهی این افزایش شهریه را شب حذف و اضافه به ما اعلام می کنند و ما دست از پا کوتاه تر مجبور به پرداخت شهریه در چنین مدت کوتاهی خواهیم بود.

رابطه معکوس شهریه با کیفیت

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزادی در این خصوص می گوید: حتی اگر افزایش شهریه ثابت پذیرفتنی باشد اما ما عملا هیچ تغییری در ارتقای سطح امکانات دانشگاه هایمان نمی بینیم. ترم گذشته نیز به قسمت امور خدماتی رفتیم تا آنها را حتی از اوضاع نامتناسب سرویس های بهداشتی مطلع سازیم اما هیچ تغییری در روند بهبود اوضاع مشاهده نکردیم.

این دانشجو ادامه داد: فضای آموزشی کلاس های ما در قبال چنین مبالغی که دانشگاه از ما می‌گیرد، بسیار محدود است. حتی زمانی که برای امور درسی به آزمایشگاه می رویم ابتدایی ترین وسایل را نیز خودمان باید تهیه کنیم و دانشگاه مسئولیتی در قبال این موضوع به گردن نمی‌گیرد.

اقدام عجیب دانشگاه در جهت افزایش پتانسیل های خفته دانشجویان!

اخباری که از دانشجویان دانشکده های مختلف این دانشگاه به گوش می رسد، حاکی از آن است که برخی از واحدهای دانشگاهی در حرکتی جالب اقدام به برگزاری سه امتحان در یک روز و در یک زمان کرده‌اند.

ما این اقدام را گامی به سوی فعال سازی پتانسیل های خفته و نهان دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد می دانیم و برایشان از سوی خداوند متعال عاجزانه طلب صبر و شکیبایی داریم چرا که گویا در سیستم آموزشی بعضی دانشگاه های دانشگاه آزاد این تبدیل به یک عرف شده است که دانشجو 2 یا حتی سه امتحان را در یک روز و در یک زمان بدهد.

نکته جالب دیگر که بسیار حائز اهمیت است، اقدام بس خلاقانه این معاونت در زمان ارائه دروس برای انتخاب واحد است که تاریخ امتحان هر درس را ارائه نمی دهند و دانشجو گیج و مستحصل مجبور به انتخاب دروس روی زمین و هوا شده و از اینکه که امتحانش در یک روز و یا با تداخل نباشد، دست به دعا می‌شود.

اما از بد ماجرا گویا خیلی از دانشجویان، چند ترمی است با این مشکل مواجه شده اند و اعتراض ها نیز راه به جایی نبرده است.

دانشگاه آزاد با واحد های دانشگاهی متخلف و افزایش شهریه ثابت برخورد می کند

مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص اظهار داشت: مبحثی به نام شهریه ثابت در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد و باید از آن به نام شهریه پایه یاد کرد که شهریه ای برای جبران هزینه های دانشگاه در ازای ارائه خدمات است و شهریه متغیر نیز بستگی به تعداد واحدهای انتخابی دانشجو دارد.

علوی فاضل بیان کرد: دانشجویان ورودی‌های قدیم تا سقف 15 درصد افزایش شهریه متغیر داشته اند و به هیچ وجه در شهریه پایه آنها نباید تغییری صورت گیرد که با وجود برخورداری از مجوز افزایش 25 درصدی در کل شهریه، هیات امنای استانی و مرکزی دانشگاه تنها با 15 درصد افزایش موافقت کردند.

در واقع به جای کل شهریه فقط شهریه متغیر 15 درصد افزایش داشته است.

علوی فاضل تصریح کرد: دانشجویان برای شکایت به تمام سامانه های دانشگاه به ویژه سامانه www.iau.ac.ir مراجعه کنند و انتقادات و اعتراضات خود را به قسمت ریاست اطلاع دهند تا از این طریق، تخلفات واحدهایی که شهریه بیشتر دریافت می کنند را پیگیری کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top