تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/07/26 - 17:44
کد خبر: 213147

رویترز: قیمت نفت سال آینده به 60 دلار می‌رسد

باوجود کاهش قیمت در معاملات امروز، تحلیلگران گفته‌اند که معامله‌گران برای راندن بازار به سمت کاهش بیشتر قیمت محتاط بوده‌اند چراکه اعتقاد داشتند طرح فریز نفتی و کنترل میزان تولیدات نفتی در کشورهای صادرکننده نفت اوپک به‌زودی آثار خود را نشان خواهد داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: قیمت نفت در ابتدای معاملات امروز به دلیل افزایش یافتن تعداد دکل‌های ایالات‌متحده، افزایش ارزش دلار و افزایش تولید اوپک در هفته گذشته، کاهش یافت.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از رویترز، قیمت نفت خام اینترمدیت وست تگزاس آمریکا به حدود ۵۰ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید که ۱۹ سنت نسبت به معاملات دیروز کاهش داشت. معامله گران نفتی گفته‌اند که قیمت نفت اینترمدیت وست تگزاس به دلیل افزایش میزان فعالیت‌های مربوط به حفاری در ایالات‌متحده کاهش یافت. گزارش انتشاریافته توسط شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز نشان می‌دهد که حفاری‌های نفتی و تولید نفت در آمریکا با افزایش روبه‌رو بوده است که همین مسئله قیمت نفت را تا حدی کاهش داده است. قیمت نفت خام برنت LCOc۱ نیز با ۱۱ سنت کاهش نسبت به دیروز روبه‌رو شد که قیمت دیروز ۵۱ دلار و ۸۴ سنت  بود. به گفته معامله‌گران، افزایش ارزش دلار در هفت ماه اخیر نسبت به دیگر ارزهای رایج در سبد ارزی - که نتیجه بالا رفتن انتظارها برای افزایش نرخ بهره در بانک مرکزی فدرال بوده است- قیمت نفت را با کاهش روبه‌رو ساخته است.

قیمت نفت برنت با انتشار آمار مربوط به افزایش میزان تولیدات نفتی کشورهای عضو اوپک که به رکورد ۳۳.۶ میلیون بشکه‌ای رسیده بود، با کاهش قیمت مواجه شد. شرکت اقتصادی برنشتاین انرژی در یادداشتی برای مشتریانش نوشت: « ما پیش‌ازاین قیمت نفت را ۷۰ دلار در هر بشکه در نظر گرفته بودیم اما ازاین‌پس انتظار داریم که قمت نفت در حدود ۶۰ دلار در سال ۲۰۱۷ باشد و در سال ۲۰۱۸ به ۷۰ دلار برسد.»

باوجود کاهش قیمت در معاملات امروز، تحلیلگران گفته‌اند که معامله‌گران برای راندن بازار به سمت کاهش بیشتر قیمت محتاط بوده‌اند چراکه اعتقاد داشتند طرح فریز نفتی و کنترل میزان تولیدات نفتی در کشورهای صادرکننده نفت اوپک به‌زودی آثار خود را نشان خواهد داد.

اعضای اوپک قرار است در روز ۳۰ نوامبر گرد هم بیایند تا در مورد قیمت نفت با یکدیگر رایزنی کنند. اوپک امیدوار است که کشورهای غیر عضو نیز از این روند تبعیت کرده و میزان تولیدات خود را کاهش دهند. روسیه تاکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت غیر اوپک موافقت کرده است که میزان تولیدات خود را کاهش دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top