تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/07/28 - 01:29
کد خبر: 213309

نشست اساتید دانشگاه‌های ایران و ترکیه در دانشگاه‌تبریز برگزار شد

نشست مشترک اساتید دانشگاه‌های ایران و ترکیه در دانشگاه تبریز برگزار و تبادلات علمی و فرهنگی دو کشور در دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: نشست مشترک اساتید دانشگاه‌های ایران و ترکیه در دانشگاه تبریز برگزار و تبادلات علمی و فرهنگی دو کشور در دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، گروهی متشکل از تاریخ دانان و اساتید دانشگاه های ترکیه در ابتدای برنامه های خود با رئیس دانشگاه تبریز دیدار کردند.

محمدرضا پورمحمدی در این دیدار ضمن معرفی مختصری از این دانشگاه گفت: این دانشگاه بعد از دانشگاه تهران از لحاظ قدمت دومین دانشگاه کشور و دارای پتانسیل های زیادی است و آماده هر گونه همکاری های علمی و آموزشی با دانشگاه های دنیا، به خصوص کشورهای منطقه و اسلامی بویژه دانشگاه های کشور ترکیه است.

وی در ادامه با اشاره به مشترکات و ظرفیت های دو کشور ایران و ترکیه برای همکاری افزود: این دو کشور دوست و همسایه به خاطر تاریخ و فرهنگ مشترک و نیروی انسانی ماهر ظرفیت های زیادی نسبت به سایر کشورهای منطقه دارند که باید از این پتانسیل ها برای توسعه و پیشرفت همه جانبه دو کشور و ملت های منطقه استفاده شود.

سپس در محل تالار دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز نیز نشستی با حضور پرفسور اورتایلی و هیات همراه از ترکیه و اساتید و دانشجویان گروه تاریخ این دانشکده با محوریت تعاملات فرهنگی و علمی بین دو کشور ایران و ترکیه برگزار شد.

در این نشست، پروفسور ایلبر اورتایلی طی سخنانی به نقش برجسته تبریز در منطقه اشاره کرد و گفت: مشترکات فرهنگی و علمی بسیاری بین ایران و ترکیه وجود دارد و تبریز نیز در تعمیق این اشتراکات بسیار سهیم بوده است؛ چرا که نقاشان، طراحان و معماران و افراد نخبه زیادی از تبریز به ترکیه آمده و در ثبت بناهای تاریخی و فرهنگی نقش ایفا کرده اند.

مورخ و ترک شناس بزرگ کشور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بیشترین اشتراکات بین دو کشور ایران و ترکیه در زمینه های علمی و فرهنگی در عهد صفویان و قاجاریه بود که باید با تمهیدات ویژه ای، باید این نقاط مشترک را تقویت نمود و از مباحث تفرقه افکن دوری نمود.

حسین فخر، رئیس دانشکده حقوق و علوم اجتماعی با موضوع «معرفی قدمت آموزش عالی ایران و تبریز و ظرفیت های علمی دانشگاه تبریز»، عباس قدیمی، مدیر گروه تاریخ با موضوع«خیر مقدم و معرفی گروه تاریخ و راهکارهای گسترش زمینه های همکاری»، حسین صبوری، مدیر همکاری های علمی و بین المللی با موضوع «تسهیلات دانشگاه تبریز در خصوص ارتباطات بین المللی و رضا دهقانی عضو هیات علمی گروه تاریخ با موضوع «روابط تاریخی ایران و ترکیه» به سخنرانی پرداختند.

لازم به ذکر است، پخش کلیپ معرفی تبریز و دانشگاه از دیگر برنامه های این نشست بود.

خاطرنشان می شود، اعضای هیات ترکیه ای متشکل از تاریخ دانان و اساتید دانشگاه این کشور طی سفر ده روزه خود به ایران، برنامه های مختلفی در دانشگاه ها داشته و از مکان های تاریخی کشورمان دیدن خواهند کرد.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top