تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/07/28 - 08:42
کد خبر: 213317

در نامه مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی علم و صنعت به رئیس بانک مرکزی؛

عملکرد بانک‌ها در اعطای وام ازدواج را شفاف کنید

عملکرد بانک‌ها در اعطای وام ازدواج را شفاف کنید

با توجه به آمار اخیر منتشر شده در خصوص وضعیت نابسامان منابع قرض الحسنه مردم در نظام بانکی که بر خلاف قوانین نظام بانکی کشور تخصیص یافته است، مردم بایستی از این وضعیت اطلاع داشته باشند تا در مورد سپرده گذاری قرض الحسنه در بانک‌هایی که از این منابع به بهترین شکل استفاده می نمایند، تصمیم‌گیری نمایند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای رسمی به رئیس کل بانک مرکزی، خواستار ارائه آمار صف دریافت وام ازدواج و تعداد وام ازدواج 10 میلیونی پرداخت شده به متقاضیان به تفکیک هر بانک و همچنین برخورد با بانک های متخلف شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نزدیک به سه ماه از آغاز رسمی پرداخت وام ازدواج 10 میلیون تومانی نمی گذرد که بسیاری از جوانان در آستانه ازدواج در پیچ و خم «بازی» بانک ها هستند؛ تقاضای بانک‌ها برای بیش از یک ضامن، کسر مبلغ زیادی از وام تحت عنوان کارمزد، بلوکه کردن درصدی از وام، تعیین شعبه نشدن جوان‌ها در بعضی استان‌ها و صف‌های طولانی مدت وام ازدواج مشکلاتی است که جوانان در دریافت وام ازدواج دارند.

از سوی دیگر هنوز هیچ مسئول رسمی بانک مرکزی آمار «شفافی» از وضعیت این وام ها ارائه نداده است؛ و نکته قابل تامل آنجایی است که مسئولین مرتبط، یک روز از کاهش این وام ها سخن می گویند و روز دیگر از سرعت افزایش پرداخت.

همین مسئله باعث شد  مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای رسمی به رئیس کل بانک مرکزی، خواستار ارائه آمار صف دریافت وام ازدواج و تعداد وام ازدواج 10 میلیونی پرداخت شده به متقاضیان شود.

متن کامل این نامه به این شرح است:

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر سیف رئیس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

با توجه به مصوبات کمسیون اعتباری بانک مرکزی در تاریخ 30 تیرماه سال جاری، بانک ها موظف به اعلام آمار صف دریافت وام ازدواج و تعداد وام ازدواج 10 میلیونی پرداخت شده به متقاضیان، به بانک مرکزی شدند.

بر این اساس از جنابعالی به عنوان ریاست بانک مرکزی تقاضا می شود تا آمار عملکرد بانک ها در زمینه‌ی اعطای وام ازدواج را به تفکیک هر بانک از طریق سامانه بانک مرکزی به اطلاع عموم مردم برسانید.

با توجه به آمار اخیر منتشر شده در خصوص وضعیت نابسامان منابع قرض الحسنه مردم در نظام بانکی که بر خلاف قوانین نظام بانکی کشور تخصیص یافته است، مردم بایستی از این وضعیت اطلاع داشته باشند تا در مورد سپرده گذاری قرض الحسنه در بانک‌هایی که از این منابع به بهترین شکل استفاده می نمایند، تصمیم‌گیری نمایند.

عدم اقدام بانک مرکزی در شفاف سازی اطلاعات بانک‌ها در خصوص نحوه اعطای وام ازدواج و همچنین میزان منابع و مصارف قرض الحسنه، این شائبه را ایجاد می‌کند که این نهاد مخالف اعطای وام ازدواج 10 میلیونی به زوج‌های جوان به بهترین شکل است و قصدی برای جریمه بانک‌های متخلف در این زمینه ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top