تاریخ انتشار: جمعه 1395/07/30 - 02:41
کد خبر: 213508

آقای روحانی بر سر یک دوراهی!

آقای روحانی در سخنرانی اش در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات به گونه ای سخن گفت که گویا الان در فضای رقابت های انتخاباتی سال 92 به سر می بریم و انگار نه انگار در ماه های پایانی دولت تدبیر و امید هستیم! در این مراسم وی از مزایای تعامل گرایی سخن گفت و مکرراً از عباراتی شبیه «باید اینگونه باشیم! باید فلان کار را بکنیم و ... تا مشکلاتمان حل شود!» استفاده نمود.

خبرنامه دانشجویان ایران: آقای روحانی در سخنرانی اش در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات به گونه ای سخن گفت که گویا الان در فضای رقابت های انتخاباتی سال 92 به سر می بریم و انگار نه انگار در ماه های پایانی دولت تدبیر و امید هستیم! در این مراسم وی از مزایای تعامل گرایی سخن گفت و مکرراً از عباراتی شبیه «باید اینگونه باشیم! باید فلان کار را بکنیم و ... تا مشکلاتمان حل شود!» استفاده نمود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، حمیدرضا شاه نظری در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای روحانی در سخنرانی اش در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات به گونه ای سخن گفت که گویا الان در فضای رقابت های انتخاباتی سال 92 به سر می بریم و انگار نه انگار در ماه های پایانی دولت تدبیر و امید هستیم! در این مراسم وی از مزایای تعامل گرایی سخن گفت و مکرراً از عباراتی شبیه «باید اینگونه باشیم! باید فلان کار را بکنیم و ... تا مشکلاتمان حل شود!» استفاده نمود. اینگونه سخن گفتن از رئیس جمهوری که وعده حل 100 روزه بسیاری از مشکلات را داده بود! و قریب به 4 سال با فراغ بال و حمایت مردم و رهبری فرصت داشته تا طرح های خود را پیگیری نماید، عجیب و حتی شگفت انگیز است! ظاهراً آقای روحانی فراموش کرده اند که علی رغم نقدهای جدی و اشکالاتی که رهبر انقلاب و نیروهای انقلابی به تعامل گرایی و اعتماد ساده لوحانه به آمریکایی ها داشتند ولی در مسیر پیگیری راهبرد تعامل گرایی وی مانعی ایجاد نکردند و از دولت در مذاکرات حمایت نمودند تا بعداً بهانه ای برای ناکامی هایش نداشته باشد!

این نحو سخن گفتن انشایی و اعتراضی از آقای روحانی پس از چهار سال یکه تازی در پیاده کردن تعامل گرایی به عنوان ایده اصلی اش، دیگر چندان مورد پذیرش افکار عمومی نیست و مردم متوجه هستند در حالی که زنگ حساب دولت فرا رسیده، آقای روحانی در حال خواندن انشاء است! البته با نگاهی همدلانه می توان شرایط و علت این نحو سخن گفتن را درک کرد. بالاخره چند ماه بیشتر تا رقابت های انتخاباتی نمانده است و شکست آقای روحانی، صرفاً شکست یک شخص یا یک حزب سیاسی نیست بلکه این رویداد به منزله پایان دوران ماه عسل غرب گرایان در ایران خواهد بود که جهش قدرت ایران در جهان با پایان دادن به نفوذ آمریکایی ها در منطقه و آغاز عصری جدید برای ایران را به همراه خواهد داشت.

آقای روحانی دو راه بیشتر ندارد؛ یا مسئولیت خود را در قبال ناکامی های دولت و عدم تحقق وعده ها و خصوصاً وعده های برجامی اش می پذیرد که کمترین نتیجه آن شکست در انتخابات 96 خواهد بود و یا در این چند ماه باید منتظر سخنانی از موضع انتقاد از وضع موجود و تلاش برای دوقطبی سازی و ایجاد حاکمیتدوگانه باشیم که با پیش کشیدن عدم همراهی رهبر انقلاب و نهادهایی مثل سپاه پاسداران در موضوع برجام منطقه ای و موشکی به دنبال مقصرتراشی ناجوانمردانه برای ناکامی دولت در موضوع برجام هسته ای و دستاورد تقریبا هیچ آن خواهد بود. سناریویی که پالس های آن پیشتر توسط آقای هاشمی و جان کری رد و بدل شد! در این بین اقداماتی همچون تغییرات در کابینه که با هدف انتخاباتی انجام می گیرد، برای نجات آقای روحانی به تنهایی چندان مؤثر نیست، مگر اینکه در ادامه، تکمیل کننده پازل دوقطبی سازی اجتماعی گردد.

البته آقای روحانی یک راه سومی هم دارد که در بدو امر شاید دور از ذهن به نظر برسد ولی ادامه وضع موجود و روحیه محافظه کار وی، امکان تحقق آن را محتمل می کند که در آینده به آن خواهم پرداخت. ان شاالله
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top