تاریخ انتشار: جمعه 1395/07/30 - 12:18
کد خبر: 213530

متن سخنرانی نماینده دانشجویان در نماز جمعه اراک

به عنوان مثال در مقوله ی خریدتضمینی گندم، جو و یا در همین روزهای اخیر خرید کشمش شاهد آن بودیم که چگونه نگاه غیرانقلابی سطح و شان کشاورزان که موتور محرک تولید جامعه محسوب می شود را تا حدی پایین می آورند که نتیجه ای جز درماندگی و استیصال را در پی نداشته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: امید محترمی مسئول قرارگاه شهیدباقری بسیج دانشجویی دانشگاه های استان مرکزی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ی شهر اراک سخنرانی کرد؛ که متن این سنخرانی به شرح زیر است:

به نام خدا، به نام خدای ابراهیم در آتش، به نام خدای موسی در نیل، به نام خدای محمد در بدر و حنین، به نام خدای علی در جمل و نهروان و صفین به نام خدای خمینی و خامنه ای. سلام و درود خدا بر شهیدان راه حق، همان هایی که در برابر دشمنان اسلام و بشریت سینه سپر کردند و در دل آرزویی جز وصال یار نداشتند سلام بر شمایی که تنها و تنها با سلاح الله اکبر پوزه نحس قدرت های استکباری با آن همه عظمت پوشالی را به خاک مالیدید. سلام بر شهادتتان و سلام بر لحظه جان دادنتان و درود بر عظمت و بزرکی تان.

خاک این سرزمین با خونهای ریخته شما قوت گرفت. باصدای الله اکبر شما آسمان استوار شد. با سلاح ایمان شما ابهت پوشالی دشمن در هم شکست. خوشا به سعادتتان که پیامبر اعظم بر سجده نمازتان نظر کرد و آسمانی شدید. خوشا به حالتان که در عمل به وظیفه، لحظه ای درنگ به خود راه ندادید و سرانجام نیز غبار حسرت شهادت را حسین علیه السلام از دلهایتان پاک کرد.

شهدای عزیز! قطعاً به مثابه بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون از عالم بالا شاهد ما هستید. ببینید نهالی را که با خون خود آن را سیراب کردید امروز به برکت رهبری نائب المهدی حضرت امام خامنه ای و امت انقلابی به درختی تناور تبدیل گشته که شاخه های آن تمامی منطقه را از سایه دلپذیر خود متنعم کرده است.

کدام چشمی است که نبیند این، عزت و احترامی که انقلاب اسلامی امروز در قلب مستضعفان جهان پیدا کرده، کدام انسان عادلی است که این همه پیشرفت در علوم مختلف را ببیند و لب به تحسین فرزندان این انقلاب نگشاید. اما صد حیف که ظاهراً برخی خودی ها نمی بینند و یا نمی خواهند ببینند این همه عزت و پیشرفت را. روزگاری این مملکت خواب ساخت موشک و پیشرفت در پزشکی و نانو فن آوری و علوم هسته ای و صنایع هایتک را هم نمی دید اما امروز جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده است که در بسیاری از علوم در عالیترین سطوح در دنیا نقش آفرینی می کند.

اعتماد بی حد و خوش بینی لا یتناهی عده ای به آمریکا، درد بی درمانی است که امروز گریبان برخی افراد و جریانات سیاسی را در کشور گرفته است.

آمریکا دیگر باید چه جنایتی علیه مردم ایران و بشریت انجام دهد تا رگ غیرت برخی از آقایان بجنبد و اعتمادشان از او سلب شود.

چرا طرفداران رابطه با آمریکا لیست بلند بالا و ادامه دار خباثت های آمریکا پس از برجام را برای مردم بازگو نمی کنند.

قانون محدودیت ویزا
تحریم‌های موشکی علیه ایران
شروط جدید کنگره آمریکا برای رفع تحریم
محدودیت‌های مکرر مالی علیه ایران
غارت دو میلیارد دلاری اموال ایران
ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران

پیشنهاد تحریم جدید علیه کشورمان، به خاطر بازداشت تفنگداران آمریکایی
افزودن نام افراد و شرکت‌های جدید به فهرست تحریم‌ها به بهانه برنامه موشکی
عدم اجازه دسترسی به نظام مالی آمریکا و استفاده از چرخه دلار
تهیه 57 طرح تحریمی علیه ایران در کنگره آمریکا
تهدید بانک های بزرگ در صورت همکاری با ایران
 و ده ها طرح و اقدام خصمانه دیگر علیه کشور عزیزمان....

اما دریغ از یک اقدام انقلابی از سوی برخی مسئولین کشور در برابر این همه بدعهدی امریکا.....

آقایان دقیقا چه چیزی را نقض برجام می دانند؟آمریکا دیگر باید چه عهد و قول آشکار و پنهانی را نقض کند تا رگ غیرت جریان غربگرا به جنبش درآید؟ چرا برخی مسئولین این همه خباثت و جنایت در حق کشور و مردم را می بینند ولی حتی از بکار بردن لفظ دشمن برای آمریکا خودداری می کنند یکی از این مسئولین در کتاب خاطراتش می نویسد:«من تلاش می کنم هیچگاه از واژه دشمن استفاده نکنم. ما اختلافات اساسی با امریکا دﺍﺭﯾﻢ، ﻫﻤﺎﻥ‌ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺍﺧﺘﻼ‌ﻓﺎﺕ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺩﺷﻤﻨﯽ نیست»

عجبا...!!
آیا هدف قرار دادن ایرباس ایران توسط ناو آمریکایی و کشتار صدها زن و کودک اختلاف نظر است؟ آیا کمک آواکس های آمریکایی به صدام و رژیم بعث عراق و سرازیر شدن سیل تسلیحات نامتعارف جنگی به این کشور برای کشتار مردم ایران دشمنی نیست؟ آیا حمایت از سازمان جنایت کار منافقین، تروریست هایی چون ریگی و گروهک های ضد انقلاب دشمنی نیست؟ آیا به رگبار

بستن دانشمندان هسته ای ما در مقابل کودک معصومشان، دشمنی نیست؟ آیا تحریم نظامی، صنعتی و حتی دارویی ایران دشمنی نیست؟

مسئولین محترم، مگر به وعده الهی که فرمود ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم ایمان ندارید که اینقدر در برابر آمریکای حقیر،   هراسانید؟

آیا بهتر نیست به جای دل بستن به امام زاده ای که کور می کند و شفا نمی دهد چشم امید به وعده های الهی سپرد و بر ظرفیت های داخلی تکیه کرد و دست یاری به سوی پتانسیل های بی نظیر موجود در بین نخبگان جامعه دراز کرد. آیا مغزی که می تواند موشک 90 هزار قطعه ای با آخرین تکنولوژی روز دنیا را بسازد نمی تواند در عرصه خوردرو، هواپیما، حوزه نفتی، وسایر حوزه های اقتصادی تحول بیافریند؟

اگر غفلت کنیم بی تردید با استحاله ی انقلاب رو به رو خواهیم شد و این از نگاه مردم یعنی بازگشت به دوران طاغوت .  بی تردید مهمترین مشکل کشور نوع نگاه غیرانقلابی است. نگاه غیرانقلابی  همان نگاهی که به جای آنکه مردم را پیش برنده ی کشور و ولی نعمت خود بداند اعتقاد دارد که مردم ضمن آنکه به بسیاری از امورات نامحرم هستند ، له شدن طبقه ای از مردم زیر چرخ توسعه امری عادی به حساب می آید.

امروز کشور ما نیاز به مدیریت انقلابی در تمامی سطوح دارد و ما هر کجا به این روحیه ی انقلابی تکیه کردیم، همان جا اکنون نقطه ی قوت کشور محسوب می شود.

مسئولین پس از دستور صریح مقام معظم رهبری در برخورد با فیش های ناعادلانه نجومی چه کرده اند؟ کدام عقل سلیم و با انصافی می پذیرد که مدیری 60میلیون، 80 میلیون، 100میلیون حقوق بگیرد، مگر اینها برای کشور چه کار کرده اند؟ با این حساب با دانشمندانی که در عرصه هسته ای و نانو و علوم دیگر به کشور خدمت می کنند و یا مدافعان حرمی که با نثار خون خود امنیت رابرای کشور به ارمغان آورده اند چگونه باید طرف شد؟ این اقایان با چه رویی در فردای قیامت با شهدا و امام شهدا روبرو می شوند و از آن بدتر حامیان صاحبان فیش های نجومی در محضر دادگاه عدل الهی و میزان آن یعنی رسول ا... و اهل بیت چه جوابی دارند؟

نکند آقایان در سایر حوزه ها هم همین طور با دستورات رهبری برخورد میکنند؟

متاسفانه جریان غرب گرا و غیر انقلابی به جای تمرکز روی مبارزه با فساد اقتصادی با وقاحت و پررویی تمام از تریبون های رسمی مفسدین را ذخیره نظام معرفی می کنند.

نمازگزاران محترم .....
چند جمله ای هم در مورد فضای استان مرکزی خدمتتان عرض می کنم ...

دیگر زمان مماشات و نادیده گرفتن عملکرد تخریبی جریان غیر انقلابی گذشته و زمان تبیین و شفاف سازی فرا رسیده است. جریان غربگرا  و سایه نشین سالهاست تولید و پیشرفت کشور در سایه استحکام ساخت درونی نظام را به اسم ورود سرمایه گذار خارجی، تعامل با دنیا و مذاکره و تنش زدایی معتل نظریاتِ پوک و بی مغز خود ساخته است.

ملت دیگر فریب لفاظی ها و وعده های بی ثمر برخی آقایان در حوزه اقتصاد مقاومتی را نخواهند خورد. نا گفته پیداست وقتی متولیان اقتصاد مقاومتی افرادی با ثروت های افسانه ای شده اند که توان ایران را تنها در تهیه آبگوشت بزباش می دانند و معتقدند ما باید حتی مدیر نیز از خارج وارد کنیم وضع بهتر از این نخواهد شد و این به واقع توهین به ملت غیور ایران است .

متاسفانه آقایانی که خود از صفر تا صد در جریان واردات 5000 هزار واگن به کشور بوده اند ، در همین استان مرکزی خود را سینه چاک تولید داخلی معرفی می کنند.

آقای عزیز!! نیازی نیست روی ریل واردات خودساخته بخوابی و جلوی  ورود واگن ها را بگیری که اگر کمی چشم بچرخانی می بینید که درصد بسیار بالایی از صنایع این استان به خاطر عدم اتکا به توانایی های داخلی در دهه ی اخیر تعطیل  شده اند.

حمایت و اعطای تسهیلات به واحد های کوچک و متوسط صنعتی از پایه های  اقتصاد مقاومتی است. آیا بهتر نیست به جای تزریق میلیاری پول به صنایع بزرگی که متاسفانه امروز آلوده به سیاست بازی شده اند فکری به حال صنایع استانی کنید که روزی این استان در بین برترین تولید کنندگان کشور آوازه ای بی نظیر داشت.

متاسفانه بر سکان مدیریت اجرایی در استان مرکزی نوع نگاهی حاکم شده است که این نوع نگاه اولویت های از پیش تعیین شده ی دیگری دارد. امروز جنس اولویت های مردم بزرگوار استان مرکزی با جنس و نوع اولویت های مسئولان استان مرکزی از زمین تا آسمان تفاوت دارد. توضیحات بیشتری را در همین رابطه خدمتتان عرض می کنم.

استان مرکزی بی نظیر ترین ظرفیت ها را در دو بخش صنعت و کشاورزی دارد اما شما در وادی عمل می بینید که امروز هم صنعتگران ما و هم کشاورزان ما به شدت در مضیغه هستند.

جای تاسف دارد کسانی که به خاطر نگاه غلط به ظرفیت های مردم و نخبگان مشکلات را ایجاد کرده اند، امروز در جایگاه طلبکار قرار می گیرند و گاهی حتی پا را فراتر می گذارند و بر زخم مردم نمک نیز می پاشند.

در همین راستا در این قسمت نگاه کوتاهی به وضعیت صنعت و کشاورزی در استان مرکزی می اندازیم.

رصد و پایش عارضه های بخش صنعت که به صورت رسمی چندماه پیش توسط مراجع مرتبط به این حوزه صورت گرفته است وضعیت تولید در واحدهای صنعتی را وخیم تر از آن چیزی که گمان می کنیم نشان می دهد.

با بررسی وضعیت تولید در واحدهای صنعتی استان مرکزی مشخص می شود که بیش از 37درصد از این صنایع از پای درآمده و تعطیل شده اند.

از 63 درصد از واحدهای صنعتی که تعطیل نیستند نیز اوضاع خوبی وجود ندارد و بیش از 30 درصد از این صنایع فعال با ظرفیت کمتر از 20 درصد در حال تولید هستند.

و این ها همه در حالی است که در استان مرکزی که روزی یکی از قطب های اصلی صنعتی کشور به شمار می رفت هم اکنون فقط 5/4 درصد از واحدهای صنعتی آن با ظرفیت بالای 80 درصد در حال تولید هستند و این اوج حرکت مسئولان در مسیر اقتصاد مقاومتی را نشان می دهد.

مجددا تاکید می کنم امروز فقط 4.5 درصد از واحدهای صنعتی استان با ظرفیت بالای 80 درصدمشغول تولید هستند و این عدد یعنی تقریبا هیچ!!!

در مقوله ی کشاورزی نیز اوضاع بهتر از وضعیت صنعت نیست. در سطح کشور اگر از مرحله ی پیش از کاشت تا مرحله ی بعد از برداشت محصولات کشاورزی را در نظر بگیریم شاهد آن هستیم آن چیزی که مسئولان از آن تحت عنوان حمایت از کشاورزی یاد می کنند تیری است بر پیکره ی بخش کشاورزی.

در نگاه کلان و ملی شاهد آن هستیم که در مقوله ی کشاورزی قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی به راحتی نادیده و حتی بعضاً زیر پا گذاشته می شود .

به عنوان مثال در مقوله ی خریدتضمینی گندم، جو و یا در همین روزهای اخیر خرید کشمش شاهد آن بودیم که چگونه نگاه غیرانقلابی سطح و شان کشاورزان که موتور محرک تولید جامعه محسوب می شود را تا حدی پایین می آورند که نتیجه ای جز درماندگی و استیصال را در پی نداشته است.

در استان مرکزی نیز با توجه به اینکه استان مرکزی بیش از 90 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد جنبش دانشجویی انقلابی  استان در ماه های اخیر بارها مراتب اعتراض خود را خطاب به مدیر ارشد دولت در استان مرکزی پیرامون مشکلات کشاورزان اعلام کرده است اما همانطور که گفته شد چون جنس اولویت های آقایان با جنس اولویت مردم از زمین تا آسمان تفاوت دارد لذا تقریبا هیچ حرکتی در راستای حمایت از کشاورزان استان مرکزی صورت نگرفت. مجدد تاکید می کنیم هر گونه غفلت نسبت به امنیت غذایی آیندگان خیانت به نسل آینده ی این کشور محسوب می شود.

این گوشه ای از احوال نابه سامان دو بخش کشاورزی و صنعت در استان مرکزی بود. این اوضاع اقتصاد استان مرکزی است و جالبتر آنکه آقایان بدون هر گونه تاخیر در دور میزهای جلسات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی حاضر می شوند و کلمات طبق منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی از دهانشان نمی افتد!!!  ببینید که تفکر غیرانقلابی  چقدر می تواند بین شعار و عمل فاصله بیندازد.

نمازگران محترم
یک سخن آخری هم اینکه سربازان جان بر کف ولایت در بسیج دانشجویی استان مرکزی تا کنون در برابر حضور نقش آفرینان فتنه در دانشگاه ها بخصوص در جریان انتخابات مجلس دهم خویشتن داری کرده است لکن اگر جریان دگر اندیش و فدایی فتنه در استان مرکزی بخواهد در آستانه انتخاباتِ ریاست جمهوری و با دور زدن قانون، فضای علمی و آرام دانشگاه ها را برهم زند با واکنش انقلابی و دشمن شکن دانشجویان بسیجی مواجه خواهد شد. بدین وسیله و از این تریبون مقدس اعلام می کنیم قانون اساسی، حریم ولایت مطلقه فقیه و حضور عناصر فتنه گر در دانشگاه ها خطوط قرمز ما هستند و به هیچ عنوان عدول از آنها را از طرف هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی در هر جایگاهی را بر نمی تابیم.

سربازان خفته در گهواره دیروز امام روح ا... و سربازان امروز حضرت آقا چشمان بیدار شما مردم در دانشگاه های  استان مرکزی هستند ان شا... و به مدد الهی و در صورت حاصل شدن توفیق بصورت نوبه ای و در جهت پیگیری مطالبات مردم و رهبری از این تریبون مقدس گزارشاتی را در راستای شفاف سازی، حضورتان ارائه خواهیم کرد در پایان بر خود لازم می دانیم از مساعدت های نماینده محترم ولی فقیه حضرت آیت ا... دری نجف آبادی نیز تشکر کنیم که با بذل عنایت این فرصت را در اختیار فرزندان شما قرار داده اند. توفیق و پیروزی روز افزون رهبر معظم انقلاب ، ریاست محترم جمهور آقای دکتر روحانی و مردم را از خداوند منان مسئلت داریم ..

والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top