تاریخ انتشار: شنبه 1395/08/01 - 13:09
کد خبر: 213598

از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز؛

نامه به وزیر بهداشت درباره تیکه‌پرانی به مدافعان حرم

تاریخ هم بیان میکند که شهدای کربلا برای بیان هدف بزرگشان و روشنگری مردم در رابطه با حکومت به ظاهر اسلامی و در باطن گمراه کننده شعارهایی را حتی در معرکه جنگ میدادند و رجز میخواندند؟! مگر جز آن است که ائمه جمعه وظیفه دارند تحلیل سیاسی کنند؟! اصلا مگر نماز جمعه یک نماز سیاسی و اجتماعی نیست؟!

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص اظهارات اخیر قاضی زاده هاشمی نسبت به ائمه جمعه و مدافعان حرم، نامه سرگشاده‌ای نوشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از این بیانیه آمده است: شما به عنوان عالم و نماینده مردم موظف به بیان حقایق بوده و علاوه بر شما وظیفه مهم ائمه جمعه، سرداران حرم و قلم و علم نیز بیان حقیقت ها و روشنگری است. و اینها به معنای بازی کردن با اعصاب مردم نمی‌تواند باشد. زیرا که یاد خدا آرامش بخش دلهاست و همین خدای آرامش دهنده از علما خواسته است تا حقایق را بیان کنند. تاریخ هم گواه همین مسئله است. آیا امام سجاد (ع) که بعد از واقعه ی عاشورا به روشنگری مردم پرداختند و خطبه هایی را در شام ایراد کردند اعصاب مردم را به بازی گرفتند؟! العیاذ بالله. یا اینکه باعث شدند که مردم به راه راست هدایت شوند؟!

متن کامل این بیانیه را در ادامه می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
و ذَکِّر فانَّ الذِّکری * تَنفَعُ المُؤمنینَ
تذکر بده زیرا تذکر برای مؤمنان سودمند است. سوره ذاریات آیه ۵۵

استاد گرامی، جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، وزیر محترم بهداشت،درمان و اموزش پزشکی
با عرض سلام و تحیات الهی،

جناب وزیر شما با توجه به موقعیت خود الگو و سرمشق جوانان و عوام هستید و در چشم عوام منزلت یافته اید. پس تکلیف شما بسیار سنگین و حساس است. به طوری که حرف و بیان شما میتواند زندگی عوام را تحت تاثیر قرار دهد.

نگاه دانشجویان به مرتبه علمی شماست. پس حرکات و گفتار شما می تواند سبب خوشبختی و یا گمراهی ما شود. و اگر در این بین دچار لغزشی شوید ما و شما در دریایی بی کران از گمراهی غرق خواهیم شد. خداوند به داد همه ی ما برسد که خداوند فریادرس درماندگان است.

خداوند ما و شما را شکر گذار نعمت ها و رتبه ها و منصب ها گرداند چرا که خداوند انسان را در شکرگزاری آزمایش می کند آنجا که می فرماید "لیِن شَکَرتُم لَاَزیدَنَّکم و لَین کَفَرتُم اِنَّ عَذابی لَشدید"اگر شکر گزاری کردید، حتما نعمت شما را افزون می سازم و اگر ناسپاسی کردید بی شک عذاب من سخت است. سوره ابراهیم آیه ۷

پس همه ما باید پیوسته بیاندیشیم که فردا روزی در پیشگاه خداوند ایستاده ایم و پروردگار از ما خواهد پرسید که شکر نعمت های او را چگونه گزاردیم؟ و در برابر حجت های او چگونه به وظایف خود عمل کرده ایم؟ وضع ما چگونه خواهد بود! این گمان نمی رود که خداوند عذر ما پس از مرگ را قبول کند و از سر تقصیرات ما بگذرد. هرگز!

خداوند در قران از علما پیمان گرفته است که حقایق را برای مردم بیان کنند. آنجا که فرموده است: "لِتُبَیِّنُنّهُ للنّاسِ و لا تَکْتُمُونَهُ" آن (کتاب آسمانی) را برای مردم بیان کنید و کتمان نکنید. سوره آل عمران آیه ۸۷

حال جناب دکتر هاشمی از شما درخواست داریم که به روشنگری در مورد صحبت های اخیرتان بپردازید. چرا که این صحبت ها حاوی مفاهیمی است که شایسته ی وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران نمی باشد و جایگاه استادی و پدرانه حضرتعالی را دچار تزلزل می نماید.

وزیر محترم بهداشت با توجه به آیه ذکر شده شما به عنوان عالم و نماینده مردم موظف به بیان حقایق بوده و علاوه بر شما وظیفه مهم ائمه جمعه، سرداران حرم و قلم و علم نیز بیان حقیقت ها و روشنگری است. و اینها به معنای بازی کردن با اعصاب مردم نمی‌تواند باشد. زیرا که یاد خدا آرامش بخش دلهاست و همین خدای آرامش دهنده از علما خواسته است تا حقایق را بیان کنند. تاریخ هم گواه همین مسئله است. آیا امام سجاد (ع) که بعد از واقعه ی عاشورا به روشنگری مردم پرداختند و خطبه هایی را در شام ایراد کردند اعصاب مردم را به بازی گرفتند؟! العیاذ بالله. یا اینکه باعث شدند که مردم به راه راست هدایت شوند؟!

آیا شهدای مدافع حرم که با جانشان از دین و امنیت ما دفاع می کنند نباید صحبت کنند و روشنگری کنند؟ آیا با دادن جانشان حرفی را به ما آموخته اند که اشتباه است و ما را گمراه می‌سازد؟!

تاریخ هم بیان می کند که شهدای کربلا برای بیان هدف بزرگشان و روشنگری مردم در رابطه با حکومت به ظاهر اسلامی و در باطن گمراه کننده شعارهایی را حتی در معرکه جنگ می دادند و رجز می خواندند؟!

مگر جز آن است که ائمه جمعه وظیفه دارند تحلیل سیاسی کنند؟! اصلا مگر نماز جمعه یک نماز سیاسی و اجتماعی نیست؟!

قطعا حضرتعالی بعنوان یک پزشک بهتر از بقیه می دانید که بسیاری از بیماری های اکتسابی روان پزشکی، ناشی از اضطراباتی است که در نتیجه دنیا محوری و عدم حرکت افراد در راه آرامش الهی ایجاد می شود.

جناب وزیر مسئول سلامت عوام هستید پس باید تمام سعی و تلاشتان در این راستا باشد. زیرا که حجت خداوند با توجه به علم و دانش و ایمان شما تمام شده است. پس مانند الگوهای زندگی بشر ائمه معصومین با عمل صادقانه به وظایفتان مانند گذشته شکرگزار این نعمت خداوند باشید که شما را حامل این علوم قرار داده است.

اِنّا للّه و اِنّا اِلیهِ راجِعون
این زندگانی ما جاوید نیست. زندگی سرای اخرت جاودان و پایدار خواهد بود.ان شاء الله که ما بتوانیم هدف خود را در تمام امور رضای خداوند قدار دهیم تا مورد رحمت خداوند قرار گیریم

خداوند ما و شما را از فتنه ها دور نگه دارد...
و السلام علی من اتبع الهدی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز
واحد سیاسی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top