تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/08/02 - 07:50
کد خبر: 213656

با اعتراض تیم دانشجویی «تدبیر» کلید خورد؛

ابهامات جدول‌بندی و نوع داوری مسابقات کشوری مناظره دانشجویی دردسرساز شد

ابهامات جدول‌بندی و نوع داوری مسابقات کشوری مناظره دانشجویی دردسرساز شد

دانشجویان به نحوه جدول‌بندی و نوع داوری‌ها در این سری از مسابقات معترضند. دانشجویان معترض مدعی هستند که چینش‌ها طوری صورت گرفته است که گرایش خاصی از شرکت‌کنندگان به مسابقات بزرگ کشوری با حضور تمام نمایندگان دانشجویی از سراسر کشور راه پیدا کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسابقات مناظره دانشجویی منطقه‌ای که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، مورد اعتراض تعدادی از شرکت کنندگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اما و اگرهای پیرامون مرحله مقدماتی مسابقات مناظره دانشجویی کشور که هم‌اکنون در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، مورد اعتراض دانشجویان شرکت‌کننده در این سری مسابقات قرار گرفته است.

ظاهرا دانشجویان به نحوه جدول‌بندی و نوع داوری‌ها در این سری از مسابقات معترضند. دانشجویان معترض مدعی هستند که چینش‌ها طوری صورت گرفته است که گرایش خاصی از شرکت‌کنندگان به مسابقات بزرگ کشوری با حضور تمام نمایندگان دانشجویی از سراسر کشور راه پیدا کند و به نظر می‌رسد که این اتفاق، حاکی از غرض‌ورزی‌های سیاسی دست‌ها پشت پرده برگزار کننده و طراح این سری از مسابقات است.

در این میان، یکی از تیم‌های شرکت کننده از دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان، در اعتراض به نحوه برگزاری این مسابقات، بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخش مهمی از بیانیه تیم دانشجویی "تدبیر" آمده است: جهاددانشگاهی با این سیر قرار است چه چیز را به جامعه دانشجویی هدیه دهد؟ نا امیدی را؟ ترویج بی عدالتی را؟ سکوت را؟ تبعیض را؟ ابهام و تشویش اذهان را؟ واقعا چه قرار است از دل این‌چنین حرکات و اقدامات مشابه حاصل شود؟

متن کامل این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

بعد از مدتها عدم کار انگیزشی و گفتمانی در پیشبرد فرمان رهبری در سرعت بخشیدن به روند توسعه مناظرات دانشجویی در دانشگاهها، جهاد دانشگاهی مسابقات ملی مناظره دانشجویی را تحت عنوان نشان خواجه نصیرالدین طوسی آغاز نموده است و امسال شاهد پنجمین دوره این مسابقات هستیم که در سه سطح استانی، منطقه ای و کشوری درحال پیگیری است.

جدا از ایراداتی که نسبت به تقسیم مناطق انجام پذیرفته و جدا از حضور گسترده برخی استان ها در مسابقات منطقه ای کلید آغاز این مسابقات امروز زده شد.

ما جمعی از دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات، از اهداف اعلام شده توسط جهاد دانشگاهی درخصوص خروجی این حرکت تقدیر و تشکر داریم؛ اما ظاهرا اهداف آنهایی نبوده است که اعلام رسمی داشته‌اند، شاید هم اشتباه می کنیم!

خواهشمند است ما را از این اشتباه دربیاورید. نخست در این باب به انتخاب مشکوک برخی از گزاره ها در محتوای این مسابقات اشاره می کنیم. همچنین به حضور پررنگ تر برخی از استان ها که شاید در این مورد ایراد به استان ها برگردد. شاید!

توقع مان این بود که در سطح منطقه ای کیفیت بیشتری را در تمام ابعاد این مسابقات شاهد باشیم اما در بخش اجرایی که مشکلات چه اسکان،چه ایاب و ذهاب، چه نادیده گرفتن شان دانشجویی، مکدر خاطرمان کرد اما دلمان به اصل مسابقات گرم بود. گرم بود به سطح بالای رقبا که البته این امر تاحدودی قابل دفاع و تقدیر است اما تکثر نمایندگان برخی از استان ها، سطح مسابقات را می توانست کاهش دهد. دلمان گرم بود به داوری عالمانه و دور از اغراض سیاسی، اجتماعی و استانی.

ما را از این اشتباه دربیاورید با شفاف سازی در  روند داوران و انتخابشان چگونه است که برای گزاره های مرتبط با قانون و ... شاهد حضور هیچ استاد حقوقی در هیات داوران نیستیم؟ چگونه است که تمامی اساتید فقط از یک استان ودر واقع یک شهر در هیات داوران حضور دارند؟ چگونه است که داوران محترم بحث عالمانه را به فضای حاکم برجامعه ترجیح می‌دهند؟ چگونه است که گزاره های مدافع مواضع نظام علیرغم دفاع مناسب و ارایه دلایل منطقی که مورد پسند اغلب حضار و تیم های حاضر در مسابقات نیز قرار گرفته بود، محکوم به نفی می شوند و موافقان آن حذف می شوند؟

خواجه نصیر شهرتش را براساس دیدگاه عقلانی متمایزش دربین عالمان و شاهکارش در کتاب تجرید که اوج مطالب عقلانی است یافته است اما ما از سیر عالمانه و عقلانی در روند اجرایی و علی الخصوص در داوری، مورد مقبولی مشاهدا نکرده ایم. شاید ما اشتباه می‌کنیم!

چگونه است که نظام برای دانشجو، احقاق حق و مطالبه را اصلی جداناپذیر مطرح می‌کند اما در آیین نامه مسابقات تمهیدی برای اصلاح خطاهای احتمالی داوران دیده نشده است؟

که گفته است که دانشجو باید حرف ناصواب و غیرمنطقی را بپذیرد و نتواند در راستای ایفای حق خویش گام بردارد و مسئولان مرتبط، راهگشا پیگیر و مرتفع کننده این موارد نباشند؟

جهاددانشگاهی با این سیر قرار است چه چیز را به جامعه دانشجویی هدیه دهد؟ نا امیدی را؟ ترویج بی عدالتی را؟ سکوت را؟ تبعیض را؟ ابهام و تشویش اذهان را؟ واقعا چه قرار است از دل این‌چنین حرکات و اقدامات مشابه حاصل شود؟

درپایان اعلام می‌داریم ما شرکت کنندگان خواستار تمهیداتی هستیم که به شان دانشجویی مان لطمه وارد نشود و اگر هم موارد فوق اشتباه و سو برداشت ماست، ما را با شفافیت و ادله منطقی از این اشتباه خارج کنید. ما قدردان زحمات مسئولین اجرایی صادق و انقلابی این امر نیز بوده و برای‌شان شادکامی را آرزومندیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top