تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/08/02 - 13:21
کد خبر: 213742

تحلیل دیدار فوتبال بانوان ایران و سوئد

او در پایان گفت: به هر حال فکر می‌کنم اتفاق عجیبی نیفتاده و اگر قرار بود تیم‌ملی بزرگسالان ایران نیز تشکیل شود یقینا تا 80 درصد از بازیکنانی که شب قبل به میدان رفتند استفاده می شد.فاصله بین تیم‌ها بسیار زیاد است و از تیم ملوان که این روزها منحل شده و فصل پیش به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد که چند بازیکن این تیم به شهرداری بم آمدند که در تیم منتخب هم حضور داشتند.

خبرنامه دانشجویان ایران:  تیم منتخبی تحت عنوان تیم ملی ایران شب گذشته در دیداری دوستانه مقابل تیم نایب قهرمان المپیک ریو قرار گرفت، اما تیمی که تحت عنوان تیم ملی ایران در این بازی حضور یافت، دقیقا چه تیمی بود؟

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از "ورزش سه"، شب گذشته تیمی تحت عنوان تیم ملی بانوان ایران در مقابل تیم ملی سوئد قرار گرفت، دیداری که از نظر وجهه بین المللی برای فوتبال ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، دیداری که در نهایت به سود نایب قهرمان المپیک ریو تمام شد، اما در این میان تیمی که از ایران در این بازی حضور یافت چه تیمی بود؟

این روزها تیم ملی بزرگسالان وجود ندارد
تیمی که از ایران در این بازی حضور یافت تیم ملی ایران نبود بلکه تیم منتخبی از قهرمان های سال های اخیر فوتبال بانوان بود، اما اصلا تیمی تحت عنوان تیم ملی بزرگسالان ایران وجود خارجی دارد؟ مشخصا جواب این سوال در حال حاضر منفی است چرا که بازی های زیادی در این حوزه برای ایران وجود ندارد تا بخواهد در آنها شرکت کند و تیم ملی بزرگسالان بانوان ایران هر از گاهی و برای تورنمنتی تشکیل می شود و سپس از بین می رود.

تیم ملی سال 96 به میدان می رود
آخرین بار برای رقابت های مقدماتی المپیک این اتفاق افتاد و پس از آن تیم ملی تعطیل شد، مرحله بعدی تشکیل تیم ملی بزرگسالان نیز اواخر سال 95 است تا در فروردین 96 در بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا به میدان برود.

تیم های پایه، منظم و حاضر
البته این موضوع تنها به تیم ملی بزرگسالان محدود می شود چرا که تیم های ملی زیر 14 سال، زیر 16 سال و زیر 19 سال به طور منظم به تمرینات خود می پردازند و در دیدارها و تورنمنت های پیش بینی شده حضور پیدا می کنند، گویا قرار بود با تیم منتخبی که در برابر سوئد قرار گرفت بازیکنانی از تیم ملی زیر 19 سال نیز حضور پیدا کنند اما به دلیل حضور این تیم در تورنمنت ازبکستان این امکان مهیا نشد.

دیدار با نایب قهرمان المپیک
حالا در این میان خیلی ها عنوان می کنند با توجه به نداشتن تیم ملی بزرگسالان چه دلیلی بر حضور این تیم در دیدار برابر سوئد بود؟ جواب این سوال واضح است، تیم ملی سوئد از قدرتمندترین تیم های حاضر در فوتبال بانوان دنیاست و در المپیک ریو نیز به عنوان نائب قهرمانی دست یافته است، امکان بازی در برابر این تیم می تواند برای هر تیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد به خصوص اینکه هزینه های مربوط به این سفر با فدراسیون میزبان بود و این می توانست یک شرایط استثنایی بانوان ایران باشد تا به کسب تجربه در دیداری بین المللی بپردازند.

منتخب شهرداری سیرجان و شهرداری بم
اما تیمی که در این رقابت ظاهر شد چه تیمی بود؟ تیم منتخبی از بازیکنان تیم های شهرداری سیرجان و شهرداری بم در این بازی حاضر شدند و در برابر تیم ملی سوئد ایستادند، دو تیمی که قهرمان سال های اخیر فوتبال بانوان هستند و در صورت تشکیل تیم ملی بزرگسالان نیز بنا به گفته مسئولان، با توجه به اختلاف زیاد این دو تیم با سایر تیم ها، 70 الی 80 درصد تیم ملی از همین دو تیم تغذیه خواهد شد.

چه خبر از بانوان ملوان؟
در این میان خیلی ها از تیم منحل شده ملوان بندر انزلی سخن می گویند، تیمی قدیمی ترین تیم لیگ بانوان محسوب می شود و همیشه یکی از مدعیان قهرمانی بود، این تیم که چند ماه پیش توسط مدیرعامل، اعلام انحلال شد چند بازیکن خود را در تیم شهرداری بم دید و تعداد دیگری از بازیکنان نیز به دلیل دوری از تمرینات تیمی و ... هنوز تکلیف روشنی ندارند تا بتوان از آنها در تیم منتخب استفاده کرد.

جهانشاهی: تیم ملی از همین دو تیم است
مهدی جهانشاهی مدیرعامل تیم بانوان شهرداری سیرجان در رابطه با حضور بازیکنان این تیم در تیم منتخب می گوید: در حالی که امسال تیم ملی بانوان تشکیل نشده بود و بازی رسمی برای این تیم وجود نداشت، فدارسیون‌های فوتبال ایران و سوئد برای یک بازی دوستانه با یکدیگر قرارداد بسته‌ بودند و به دلیل اهمیت این بازی و پیشنهاد خانم عرب‌عامری نایب رئیس سابق فدراسیون قرار شد منتخبی از بانوان شهرداری سیرجان و شهرداری بم عازم سوئد شود.

وی ادامه داد: انتخاب بازیکنان از این دو تیم اصلا چیز عجیبی نیست چراکه شهرداری سیرجان در لیگ قبلی عنوان قهرمانی را به دست آورده و 4 سال پیش از آن نیز به طور پیاپی شهرداری بم قهرمان لیگ کشور بوده بنابراین این دو تیم به طور واقعی 70 الی 80 درصد تیم‌ملی هستند و فاصله زیادی با تیم‌های دیگر دارند. مربیان این دو تیم نیز مربیانی هستند که در تیم‌ملی به کار گرفته می‌شوند

او در پایان گفت: به هر حال فکر می‌کنم اتفاق عجیبی نیفتاده و اگر قرار بود تیم‌ملی بزرگسالان ایران نیز تشکیل شود یقینا تا 80 درصد از بازیکنانی که شب قبل به میدان رفتند استفاده می شد.فاصله بین تیم‌ها بسیار زیاد است و از تیم ملوان که این روزها منحل شده و فصل پیش به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد که چند بازیکن این تیم به شهرداری بم آمدند که در تیم منتخب هم حضور داشتند.

عرب عامری: این فرصت فوق العاده ای بود، همین بازیکنان در تیم ملی هستند
برای روشن تر شدن این موضوع با الهه عرب عامری نیز به صحبت پرداختیم، نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال در جریان این اتفاق بود، عرب عامری در این رابطه می گوید: بنده که مدتی است در جریان امور نیستم اما آن زمان با رسیدن این پیشنهاد و اینکه تیم ملی بزرگسالان وجود نداشت بلافاصله به آقای تاج پیشنهاد دادم که منتخبی از این دو تیم را به این بازی بفرستد، در رابطه با این بازی قرار بود تیم ملی حضور پیدا کند و اکنون باید بگویم دروغی در این رابطه عنوان نشده است چرا که اگر قرار بود اکنون تیم ملی بزرگسالان هم تشکیل شود با همین بازیکنان تشکیل می شد.

وی ادامه می دهد: متاسفانه برخی ها از این موضوع تحلیل نادرست می کنند، ما که نباید دست به تضعیف خود بزنیم، این بازی فرصتی فوق العاده برای فوتبال بانوان بود و به نظرم فدراسیون فوتبال بهترین کار را در این رابطه انجام داد، بازی با سوئد فرصتی استثنایی بود و در حالی که تمام هزینه های این بازی با فدراسیون سوئد بود چرا باید بهترین بازیکنان کشور را که قطعا در تیم ملی حضور خواهند داشت از کسب تجربه در این بازی بزرگ محروم می کردیم.

وی در پایان گفت: تیم ملی بزرگسالان ایران در سال 96 باید در بازی های رسمی به میدان برود، در حالیکه در بهترین حالت ما می توانیم در برابر تیم های آسیایی حضور پیدا کنیم بازی برابر سوئد فرصت فوق العاده ای بود و خوشحالم که بازیکنان تیم ملی در این بازی حضور پیدا کردند، به عقیده من این تیم ملی ایران بود چرا که خواهید دید با توجه به اختلاف فاصله ای که وجود دارد همین بازیکنان در تیم ملی ایران حضور خواهند داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top