تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/08/03 - 16:48
کد خبر: 213858

وزیر نیرو؛

سود بانکی در کشورهای همسایه ۲ تا ۳ درصد است

وزیر نیرو گفت:کسانی که اعتبار اجرایی خود را از منابع داخلی تأمین مالی می‌کنند باید هزینه‌های بالایی پرداخت کنند، چرا که سود بانکی 18 درصد و سود تسهیلات صندوق توسعه ملی 8 درصد است، درحالی که سود بانکی در کشورهای همسایه حدود دو تا سه درصد است.

خبرنامه دانشجویان ایران: حمید چیت‌چیان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی برق در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وقتی هزینه مالی افزایش یابد قیمت تمام شده محصول افزایش می‌یابد که این قیمت را در نهایت باید مصرف کننده پرداخت کند،گفت: هزینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در جهان و در ایران روز به روز در حال کاهش است و هم‌اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، چیت چیان افزود: کسانی که اعتبار اجرایی خود را از منابع داخلی تأمین مالی می‌کنند باید هزینه‌های بالایی پرداخت کنند، چرا که سود بانکی 18 درصد و سود تسهیلات صندوق توسعه ملی 8 درصد است، درحالی که سود بانکی در کشورهای همسایه حدود دو تا سه درصد است.

وزیر نیرو متنوع کردن منابع تأمین مالی طرح‌ها را یکی از راهکارهای کاهش هزینه تمام شده عنوان کرد و گفت: در این زمینه ما باید به تأمین منابع مالی از خارج کشور و جلب سرمایه‌گذاری خارجی توجه کنیم.

وی تصریح کرد: قانون‌گذار در قانون برنامه پنجم وزارت نیرو را مکلف کرده تا زمینه‌های استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی را فراهم کند که این کار در حال انجام است.

*تا پایان امسال حدود 100 مگاوات به ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور افزوده می‌شود

وی یادآور شد: تا پایان امسال حدود 100 مگاوات به ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور افزوده می‌شود و امیدواریم طی دو سال آینده شاهد سرمایه‌گذاری قابل توجه خارجی در صنعت برق باشیم.

چیت‌چیان از تمایل چندین کشور خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق خبر داد و گفت: برخی از آن‌ها کار اجرایی را شروع کرده و برخی دیگر به دنبال اخذ مجوزهای لازم و عده‌ای دیگر نیز در وزارت اقتصاد به دنبال نهایی کردن کارهای خودشان هستند

چیت‌چیان ادامه داد: هر شخصی که با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برق تولید کند، به طور متوسط 370 تومان دریافت می‌کند، درحالی که متوسط فروش برق شبکه 66 تومان است.

*مصوبه هیات دولت در زمینه تأمین 20 درصدی برق سازمان‌ها و ادارات دولتی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر

وزیر نیرو در خصوص مصوبه هیات دولت در زمینه تأمین 20 درصدی برق سازمان‌ها و ادارات دولتی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: طی چند سال اخیر در ایران و جهان هزینه سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های تجدیدپذیر به شدت کاهش یافته است، به طوری که نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی اراک با هزینه 7 میلیارد تومان ساخته شده و در صورت احداث چنین ظرفیتی امکان ساخت با 5 میلیارد تومان وجود دارد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش موجود است و باعث می‌شود که تلفات شبکه انتقال و توزیع کاهش یابد و مانع تولید آلاینده‌های زیست محیطی شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top