تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/08/05 - 03:18
کد خبر: 214059

roveable روباتی که روی لباس شما می‌خزد

دانشمندان موسسه تحقیقاتی MIT با همکاری دانشگاه استنفورد موفق به طراحی گونه جدید و البته کوچکی از یک روبات ویژه شدند که roveable نامیده شده و قادر است روی لباس‌ها حرکت کند. این روبات کوچک مجهز به چرخ‌های مغناطیسی است که در دو طرف روبات قرار داشته و به منظور چسبیدن روبات به لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چرخ‌ها به روبات roveable اجازه می‌دهند به راحتی روی لباس‌ها حرکت کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشمندان موسسه تحقیقاتی MIT با همکاری دانشگاه استنفورد موفق به طراحی گونه جدید و البته کوچکی از یک روبات ویژه شدند که roveable نامیده شده و قادر است روی لباس‌ها حرکت کند. این روبات کوچک مجهز به چرخ‌های مغناطیسی است که در دو طرف روبات قرار داشته و به منظور چسبیدن روبات به لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چرخ‌ها به روبات roveable اجازه می‌دهند به راحتی روی لباس‌ها حرکت کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از شبکه؛ این روبات مجهز به یک باتری 100 میلی‌آمپری بر ساعت، حس‌گرهای مختلف، ریزکنترلر و یک آنتن کوچک است که به منظور برقراری ارتباط با کامپیوتری که آن‌را هدایت می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این روبات تا حدودی مستقل بوده و قادر است به طور مستقیم به منبعی که حرکت خود را از آن منبع آغاز کرده بازگشته و فرآیند شارژ بی سیم را از آن منبع دریافت کند. نکته جالب توجه این است که موقعیت‌یاب‌های نصب شده درون این روبات‌ها قادر هستند موقعیت یکدیگر را شناسایی کنند و به یکدیگر متصل شوند.

roveable یک مدل مفهومی قابل ستایش است. پژوهشگرانی که در پس زمینه خلق این مخلوق قرار دارند، بر این باور هستند که مردم ممکن است از این روبات به منظور طراحی لباس‌های تعاملی یا حتا جواهرات تعاملی استفاده کنند. به طور مثال، فرض کنید یک نفر یک تماس تلفنی را روی دستگاه همراه خود دریافت می‌کند، roveable‌ها به سمت سر یا گردن این فرد نزدیک می‌شوند و به این شکل قدرت میکروفون را دو برابر کنند. پژوهشگران اعلام کرده‌اند که این روبات‌ها می‌توانند روی لباس‌های یک نفر حرکت کرده، به یکدیگر چسبیده و در نتیجه باعث شکل‌گیری یک صفحه‌نمایش بزرگ شوند.

پژوهشگران اعلام داشته‌اند که این روبات با هر بار شارژ شدن به مدت 45 دقیقه قادر به انجام فعالیت‌های خود است و اگر هیچ‌گونه فعالیتی نداشته باشد، طول عمر باتری آن به بیش از یک ساعت افزایش پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد، این ایده خلاقانه با استقبال عمومی روبرو شود به دلیل این‌که قادر است روی کل بدن یک انسان حرکت کرده و حتا انسان را جذاب‌تر از قبل نشان دهد. برای این‌که این روبات بتواند به خوبی به فعالیت بپردازد به یک فضای سه بعدی برای حرکت نیاز دارد.  با این وجود پژوهشگران هنوز هم به طراحی ریزکنترلری که از قدرت پردازشی بالا برخوردار بوده و به راحتی بتواند الگوریتم‌هایی که برای مسیریابی این روبات مورد استفاده قرار می‌گیرند را مدیریت کند نیاز دارند.

در حالی که روبات فوق تنها یک مدل آزمایشگاهی است، اما این پیام را برای ما مخابره کرده است که روبات‌ها در آینده این توانایی را خواهند داشت تا یکسری فعالیت‌های منحصر به فرد را انجام دهند. به‌طوری که حتا به لحاظ بصری قادر خواهند بود از بدن ما بالا بروند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top