تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/08/05 - 04:44
کد خبر: 214066

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود؛

برگزاری مسابقه برنامه نویسی کامپیوتر با همکاری دو دانشگاه اروپایی

برگزاری مسابقه برنامه نویسی کامپیوتر با همکاری دو دانشگاه اروپایی

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دو دانشگاه اروپایی مسابقه برنامه نویسی ACM را به منظور تعیین تیم‌های اعزامی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مسابقات غرب آسیا، در روز ۱۴ آبان ماه برگزار خواهد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دو دانشگاه اروپایی مسابقه برنامه نویسی ACM را به منظور تعیین تیم‌های اعزامی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مسابقات غرب آسیا، در روز ۱۴ آبان ماه برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سپهر صبور، دبیر اجرایی مسابقات Acm، مسابقه برنامه نویسی ACM ICPC (مسابقه بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی) را شامل یک سلسله مسابقات دانست که به صورت مرحله‌ای و به منظور کسب سهمیه برای حضور در مرحله جهانی این مسابقه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی (ACM ICPC) از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری دانشگاه  KTH سوئد و دانشگاه صنعتی  Jagiellonian لهستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت نام برای حضور در این دوره از مسابقات آغاز شده است، یادآور شد: این مسابقات به صورت همزمان علاوه بر دانشگاه امیرکبیر، در دو دانشگاه KTH سوئد و دانشگاه صنعتی  Jagiellonian لهستان برگزار می‌شود. زمان برگزاری ۱۴ آبان ماه خواهد بود.

صبوری، به نحوه حضور تیم‌ها در این دوره از رقابت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: این مسابقه بین تیم‌های دانشگاهی برگزار می‌شود و اصلی‌ترین شرکت کنندگان آن، دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و ریاضی هستند.

دبیر اجرایی مسابقات Acm، با تاکید بر اینکه شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های سه نفره با استفاده از کامپیوتر به سئوالات طرح شده پاسخ خواهند داد، خاطر نشان کرد: ارزیابی تیم‌ها بر اساس جریمه‌های ارسال پاسخ نادرست و زمان حل سئوالات خواهد بود.

به گفته وی مسابقه برنامه‌نویسی ACM ICPC از سال ۱۹۷۰ برگزار می‌شود و اکنون به عنوان معتبرترین و  مهمترین مسابقه برنامه‌نویسی دنیا شناخته می‌شود.

صبوری اظهار کرد: انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال ۱۳۸۰ به صورت سالانه مسابقه‌ای برای تعیین تیم‌های اعزامی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مسابقات غرب آسیا برگزاری می‌کند.

به گفته وی این مسابقات از سال ۱۳۹۱ به صورت کشوری و از سال ۱۳۹۴ به صورت بین‌المللی و با همکاری دانشگاه‌های خارج از کشور برگزار می‌شود.

صبوری ادامه داد: سالانه بیش از ۱۵۰ برنامه‌نویس از دانشگاه‌های مختلف ایران از جمله صنعتی شریف، تهران و شهید بهشتی در این رقابتهای حضوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر شرکت می‌کنند.

دبیر اجرایی مسابقات Acm، اضافه کرد: این مسابقه زیر نظر «انجمن ماشین‌های محاسباتی  ACM» که معتبرترین انجمن جهان در رشته‌های علوم و مهندسی کامپیوتر است برگزار می‌شود. در سال گذشته ۴۰ هزار و ۲۶۶ دانشجو از ۲ هزار و ۷۳۶ دانشگاه و ۱۰۲ کشور جهان در این مسابقه شرکت کردند.

شانزدهمین دوره این مسابقات در روز جمعه ۱۴ آبان ماه برگزار همزمان با  رقابتهای دانشگاه صنعتی Jagiellonian لهستان و دانشگاه KTH سوئد برگزار خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top