تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/08/06 - 13:14
کد خبر: 214223

رئیس بسیج مستضعفین:

15 هزار کارخانه راکد در کشور

وی با اشاره به اینکه انجام کارهای پراکنده در مناطق مختلف برای پیمانکاران بسیار سخت است، افزود: گروه‌ها و نیروهای بسیجی می‌توانند در این مناطق فعالیت داشته باشند، می‌توانیم با اعتماد کامل تمامی امور و کارها را به این افراد بسپاریم.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس بسیج مستضعفین گفت: ایجاد کارگاه‌های صنایع تبدیلی کوچک به ویژه در روستاها زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه مقام معظم رهبری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی پیش از امروز در ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه راه عبور از گردنه‌های پیش روی کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: با توجه به مشکلات پیش روی کشور نمی‌توانیم امیدوار باشیم که مسیر دیگری در این زمینه وجود داشته باشد و باید استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی به عنوان یک ظرفیت استثنایی در کشور  مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه انجام کارهای پراکنده در مناطق مختلف برای پیمانکاران بسیار سخت است، افزود: گروه‌ها و نیروهای بسیجی می‌توانند در این مناطق فعالیت داشته باشند، می‌توانیم با اعتماد کامل تمامی امور و کارها را به این افراد بسپاریم.

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به قرار گرفتن در دوران تحریم‌ها تصریح کرد: اتاق فکر بسیج با 120 هزار نفر از متخصصان و کارشناسان کشور به منظور تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور تشکیل شده که خوشبختانه این بخش اقدامات خوبی را تاکنون در این زمینه در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون این مهم به دولت یازدهم ارائه شده، اما هنوز وارد مرحله عملیاتی نشده است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم و اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت‌های پنهان است که باید تلاش شود از این ظرفیت‌ها به درستی و در زمینه رسیدن به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور استفاده شود.

رئیس بسیج مستضعفین گفت: هم‌اکنون حدود 500 هزار چاه دارای مجوز و 400 هزار چاه بدون مجوز در کشور وجود دارد که اگر از ظرفیت 50 هزار چاه در زمینه ایجاد استخر پرورش ماهی استفاده کنیم، تولید شیلات ماهی در کشور دو برابر خواهد شد و ما نیازی به واردات نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به تلاش‌ها و فعالیت‌های گروه‌های جهادی هم‌اکنون حدود 230 هزار شغل در کشور ایجاد شده و در مدت زمان سه سال گذشته با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی حدود 20 درصد افزایش تولید را داشته‌ایم.

سردار نقدی بیان داشت: به منظور توسعه این فعالیت‌ها و تداوم این برنامه باید تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی به ویژه اصناف در زمینه ایجاد بازار مصرف این کالاها با این بخش همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس بسیج مستضعفین اظهار کرد: ما نباید این تفکر را داشته باشیم که روابط سیاسی خوب اقتصاد خوب را به همراه می‌آورد، این در حالی است که هم‌اکنون روابط سیاسی خوبی بین ایران و عراق وجود دارد، اما متأسفانه بازار عراق در دست ترکیه است و ما در این بازار نقشی نداریم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات اقتصاد مقاومتی این است که بازار واردات محور ندارد و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات بازاریابی را در اختیار گروه‌های بسیجی قرار دهند.

سردار نقدی تصریح کرد: محور بعدی که بسیج در آن وارد شده، بسیج همگام با کشاورزی است و باید تلاش شود تا به منظور بالا بردن تولیدات و محصولات کشاورزی دارای کیفیت، کشاورزی را از سنتی به سمت علمی شدن هدایت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشاورزی ما سنتی است و علمی و نوین نیست، علاوه بر هدررفت آب، 10 برابر کم‌تر از ظرفیت محصول تولید می‌کنیم، البته اگر در این زمینه دستگاه‌های اجرایی همکاری و تعامل داشته باشند و از ظرفیت بسیج که تاکنون در مورد 20 قلم از محصولات کشاورزی که 80 درصد تولیدات کشور را در بر می‌گیرد تحقیقاتی را انجام داده استفاده کنند، نتایج خوبی را در این حوزه به دست خواهیم آورد.

رئیس بسیج مستضعفین گفت: بحث دیگری که در تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارای اهمیت و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، توجه به صنایع تبدیلی کوچک است، زیرا ضایعات محصولات تولیدی کشاورزی در ایران سالانه 5 میلیون تن است که دلایل متعددی را دارد، در این زمینه اگر تلاش شود این محصولات به محصولات دیگر با ماندگاری بیشتری تبدیل و وارد بازار صادرات شوند سود و نفع بسیار زیادی را برای کشور خواهد داشت.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: باید ایجاد کارگاه‌های کوچک صنایع تبدیلی در روستاها مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرد و در این زمینه نیز ما حاضر به هرگونه همکاری و تعامل هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده در صنایع و اینکه هم‌اکنون حدود 15 هزار کارخانه راکد در کشور وجود دارد گروه‌های صنعتی جهادی تشکیل شده که از این ظرفیت در زمینه شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی تا جایی که اجازه داده شود، استفاده می‌شود.

رئیس بسیج مستضعفین بیان کرد: حدود 6 هزار ماشین‌آلات مهندسی صنعتی هر سال در کشور خریداری می‌شود که اگر هشت درصد این تولیدات به شرکت هپکو سپرده شود این شرکت از وضعیت فعلی نجات خواهد یافت.

سردار نقدی با اشاره به مشکلات ناشی از خصوصی‌سازی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت خصوصی‌سازی به منظور افزایش بهره‌وری و کم کردن دخالت دولت در دستور کار قرار گرفت که متأسفانه استفاده از این ظرفیت تاکنون راندمان کار را پایین آورده و مشکلی را حل نکرده است. 

وی گفت: تقویت فرهنگ جهادی در جامعه دارای اهمیت و جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی بوده و در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار است.

سپردن پروژه‌های محرومیت‌زدایی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های اجرایی متناسب با میزان آمادگی سازمان بسیج به بسیج سازندگی، ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و همکاری با بسیج در زمینه ایجاد و توسعه واحدهای کوچک تولیدی، حمایت فرمانداری و راه‌اندازی قطب صنایع تبدیلی و همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرای به ویژه جهاد کشاورزی، تعاون، منابع طبیعی و... با بسیج سازندگی از مصوبات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top