تاریخ انتشار: جمعه 1395/08/07 - 12:28
کد خبر: 214274

سردار جلالی در نماز جمعه تهران؛

لبخند قدرت‌آمیز دستگاه دیپلماسی با پشتوانه قدرت دفاعی است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه امروز لبخند قدرت‌آمیز دستگاه دیپلماسی با پشتوانه قدرت نظامی است، تاکید کرد: مهمترین مؤلفه قدرت نرم نظام، رهبری است لذا باید از این مولفه حفاظت کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران محرم را ماه رمزآلود نامید و گفت: محرم، ماه عاشورا است، ماه مقاومت و پیروزی خون بر شمشیر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مهر، وی با اشاره به درس های محرم گفت: محرم یک پیام تاریخی و همیشگی دارد و آن مبارزه با ظلم و ستم، ایثارگری و فداکاری برای اسلام و مبارزه با بدعت در دین است.

جلالی فرهنگ عاشورا را فرهنگ مبارزه با دشمن نامید و افزود: برای پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و مقابله با فتنه از فرهنگ عاشورا بهره بردیم و با استفاده از این فرهنگ، فتنه ۸۸ خاموش شد.

رئیس پدافند غیرعامل با بیان اینکه محرم صف بندی میان حق و باطل است، تصریح کرد: بر اساس پیام محرم، هر آن کس که در برابر نظام اسلامی قرار بگیرد، باطل است و این پیام محرم است برای دفاع از کشور.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی ها و کارکرد سازمان پدافند غیرعامل گفت: پدافند یعنی مقاومت در برابر دشمن، دفاع با همه چیز در برابر هر نوع تهدید دشمن و صیانت از مردم در برابر هر نوع تهدید.

جلالی با اشاره به چهاردهمین سالگرد تشکیل این سازمان که در ۸ آبان ۸۲ تاسیس شده است، ادامه داد: این سازمان همه هدف خود را حفاظت و صیانت از مردم قرار داده است.

رئیس پدافند غیرعامل مصون سازی پیکره کشور در برابر هر نوع تهدید را از دیگر وظایف این سازمان نامید و اظهار داشت: این سازمان به عنوان چشمی بیدار همواره تهدیدات متوجه پیکره جامعه را شناسایی و نسبت به آن هشدار می دهد. ما تهدیدات علیه کشور را به صورت جدی بررسی و کنترل می کنیم.

وی ادامه داد: سازمان پدافند، یک سازمان اجرایی نیست بلکه سازمانی حاکمیتی است که با مشخص کردن مولفه های تهدید در حوزه های مختلف و با ارائه خدمات مشاوره ای به نهادهای مختلف و مسئولان تلاش می کنند رویکرد استحکام سازی نظام از درون را دنبال کند.

جلالی شهرک موشکی را مولفه ای از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در عرصه دفاعی نام برد و افزود: فعالیت های زیادی در لایه های دریایی، زمینی و موشکی انجام شده که اقدامات بسیار اساسی برای دفاع از کشور است.

رئیس پدافند غیرعامل اضافه کرد: امروز که دشمن گزینه نظامی را در محاسبات خود حذف می کند، ناشی از همین قدرت دفاعی و مکمل پدافند غیرعامل است؛ چراکه قدرت موشکی می تواند به ما قدرت پاسخگویی در برابر دشمن بدهد.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل پیام صلح و امنیت پایدار به کشور می دهد، گفت: امروز لبخند قدرت آمیز دستگاه دیپلماسی با پشتوانه قدرت دفاعی است. اگر امروز کشورهای ۱+۵ روبروی ما می نشینند ناشی از قدرت دفاعی کشور است.

جلالی همچنین با بیان اینکه امروز تهدیدات جدیدی در کمین کشور است، گفت: طیف جدیدی از تهدیدات متشکل از مولفه های نرم و مولفه های امنیتی و سخت که ما نام آن را تهدیدات ترکیبی می گذاریم، جامعه را تهدید می کند که این تهدیدات می تواند در قالب استراتژی های مشخص در حوزه های مختلف به کار گرفته شود، لذا هوشیاری در این بخش حائز اهمیت است.

رئیس پدافند غیرعامل اصلی ترین مولفه قدرت کشور را مولفه نرم نامید و افزود: قدرت نرم، قدرتی است که می توان با آن هم در دفاع مقدس و هم در برابر تهدیدات پیروز شد.

وی مهمترین مولفه قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی را «رهبری نظام و ولایت فقیه» دانست و گفت: ما در کنار مولفه قدرت نرم، رهبری، موضوع ایدئولوژی و مذهب تشیع را هم به عنوان قدرت نرم داریم.

جلالی شناخت مولفه های قدرت ملی را از دیگر وظایف سازمان پدافند غیرعامل نام برد و افزود: ما باید مولفه های قدرت آفرین را شناسایی کنیم که رهبری یکی از اصلی ترین قدرت نرم کشور است لذا باید از آن حفاظت و صیانت کنیم.

رئیس پدافند غیرعامل با بیان اینکه ما باید شناخت روزآمد از تهدیدات داشته باشیم، اظهار داشت: باید هشدارهای رهبری در مورد تهدیدات را سرلوحه خود قرار دهیم؛ چراکه سرانگشتان ایشان اولویت های تهدید را به ما نشان می دهد و باید با حضوری پرصلابت پشت رهبری نظام حرکت کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top