تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/08/10 - 13:30
کد خبر: 214680

دانشجویان در لانه جاسوسی مطرح کردند:

همه چیز از مسیر استکبارستیزی می‌گذرد؛ از بهبود معیشت تا مبارزه با فساد

همه چیز از مسیر استکبارستیزی می‌گذرد؛ از بهبود معیشت تا مبارزه با فساد

در این نشست خبری، امین اقرلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، متین منتظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، امین سردارآبادی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی و محمدحسین قائدشرف دبیر دفتر تحکیم وحدت مواضع تشکل‌های دانشجویی متبوع‌شان را نسبت به استکبارستیزی ابراز کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نشست خبری دبیران اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی، صبح امروز در لانه جاسوسی سابق آمریکا و در مقابل موزه 13 آبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه همراه بود، امین اقرلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، متین منتظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، امین سردارآبادی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی و محمدحسین قائدشرف دبیر دفتر تحکیم وحدت مواضع تشکل‌های دانشجویی متبوع‌شان را نسبت به استکبارستیزی ابراز کردند.

در ادامه، صحبت‌های هرکدام از این نمایندگان دانشجویان را به تفکیک می‌خوانید:

اقرلو: راه بهبود وضعیت معیشت کشور مبارزه با استکبار و آمریکاست
امین اقرلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نشست خبری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که صبح امروز به مناسبت 13 آبان در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ارکان نظام اسلامی، استکبارستیزی است. اصالت انقلاب اسلامی وابسته به استکبارستیزی است و اگر این مسئله به چالش کشیده شود اصل نظام و انقلاب دچار خدشه می‌شود.

وی افزود: از زمان انقلاب تاکنون با مسئله استکبار مواجه بوده‌ایم و در این مسیر بحران‌های مختلفی متوجه کشورمان شد که دانشجویان انقلابی کشورمان با تشخیص درست خود توانستند محل جاسوسی و فتنه‌گری را بیابند و آن را تسخیر کنند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ذات استکبار مشخص است و آنان همواره تلاش کرده‌اند که ماهیت نظام را تغییر دهند، اظهار داشت: مسئله ما با آنان نیست بلکه کسانی هستند که در داخل کشور این شرایط را درک نمی‌کنند و استکبارستیزی را جزء ارکان نظام نمی‌دانند.

وی با انتقاد از کسانی که به بهانه بهبود معیشت در صدد رابطه با کشورهای مستکبری چون آمریکا هستند، تصریح کرد: کسانی که در زیر پوشش معیشت می‌خواهند استکبارستیزی نظام را تعدیل کنند بدانند که با این عمل خود به آرمان‌های امام خیانت می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: اگر می‌خواهید مشکلات اقتصادی کشور حل شود و رشد داشته باشیم، قطعا باید با استکبار و آمریکا مبارزه کنیم. این مسئله توهم است که برخی فکر می‌کنند راه بهبود وضعیت معیشت کشور گفت‌وگو با کدخدا است درحالی که راه آن مبارزه با استکبار و آمریکا است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران افزود: کشور به برجام تن داد و برخی خطوط خود برای مبارزه با استکبار را کنار گذاشت تا معیشت مردم بهبود یابد اما مشخص شد که این مسیر کاملا انحرافی است.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات کشور نباید به سمت کدخدا رفت، گفت: این مسیر نه تنها مشکلات کشور را حل نمی‌کند بلکه اوضاع را وخیم‌تر می‌کند که رکود فعلی کشور یکی از نمودهای آن است.

اقرلو در پایان گفت: اگر در جهان کشورهای مستکبری چون آمریکا و اسرائیل نکوبیم، تن به ذلتی خواهیم داد که متأسفانه در حال حاضر برخی نمونه‌های آن را مشاهده می‌کنیم.

منتظمی: عده‌ای برای کم‌رنگ کردن شعار «مرگ بر آمریکا» خاطره‌سازی می‌کنند
متین منتظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: 13 آبان روز مبارزه با استکبار نام گرفته است. روزی که لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد، روزی که مردم ما کاملاً در انقلاب به این نتیجه رسیدند که آمریکا و سایر کشورهای استکباری دشمن این مرزوبوم هستند، چون دیده بودند استکبار قسم خورده جلوی پیشرفت ایران بایستد و بارها هم این را نشان داده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنی استکبار بعد از انقلاب با ما بیشتر شد. استکبار بعد از 13 آبان فهمید با چوب و چماق نمی‌توان در برابر مردم ایران ایستاد.

منتظمی تأکید کرد: از بین کسانی که در بین افرادی که در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشتند بودند کسانی که آنقدر مدهوش غرب شدند که در برابر تسخیر لانه جاسوسی به غلط کردن افتادند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود:‌ عده‌ای خیال می‌کنند دوران انقلاب تمام شده و ما در دوره گذر از انقلاب هستیم، اما کور خوانده‌اند، انقلاب اسلامی یک تفکر است و این تفکر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برخی‌ها امروز می‌گویند دوران گذر از انقلاب است و باید با شیطان گفت‌وگو کرد. شیطانی که بارها خیانت کرده و دستش به خون کودکان، زنان و مردان بی‌گناه آلوده است و با این حال حتی یکبار هم عذرخواهی نکرده است.

منتظمی اضافه کرد: دیگر زمان آن نیست که مسئولان در برابر پادشاهان سعودی زانو بزنند، اکنون زمان آن است که جمهوری اسلامی با مشت‌های گره‌کرده مردم عزت انقلاب را نشان دهد.

این فعال دانشجویی یادآور شد: امروز کسانی هستند که استکبار را بزک می‌کنند و آن را مثل عروسک به مردم نشان می‌دهند، اما مردم ما می‌دانند آمریکا شیطان است و با شیطان نمی‌شود کنار آمد.

وی افزود: امروز عده‌ای می‌نشینند در کاخ‌های تهران و از امام(ره) خاطره‌سازی می‌کنند و می‌گویند امام(ره) مخالف شعار مرگ بر آمریکا بود، در حالی که این تصور غلط است و مردم ما نشان دادند که به این حرف‌ها گوش نمی‌دهند.

منتظمی گفت: برخی‌ها آب خوردن و معیشت مردم را به مذاکره با استکبار گره زده‌اند،‌ اما نمی‌دانند در جنگ تحمیلی که اوج تحریم‌ها بود مردمی بودند که با دستان خالی در مقابل دشمن ایستادند. با این حال معلوم نیست چرا عده‌ای از مسئولان چشم و گوش خود را بسته‌اند.

وی اظهار داشت: 13 آبان روز مبارزه با استکبار خارجی و داخلی است، استکبار داخلی همان فساد است و همان دست‌درازی کردن به اموال بیت‌المال.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: غول‌سازی از یک حرکت پوچ غرب و استکبار غلط است. دانشجویان انقلابی همچنان بر شعار خودشان استوارند و نشان خواهند داد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

منتظمی در ادامه در رابطه با سوالی در مورد بحث‌ حقوق‌های نجومی گفت: خواسته ما از دولت این است که دست از پرده گذاشتن بر حقوق‌های نجومی بردارد، همچنین از قوه قضائیه می‌خواهیم در این مورد قاطعانه برخورد کند و خاطیان را به سزای اعمالشان برساند.

مظاهری: مسیر استکبارستیزی راهی جز اقتصاد مقاومتی ندارد
ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: خوشحالیم که امروز در مکانی هستیم که سال‌ها پیش توسط دانشجویان انقلابی فتح شد و خوشحالیم که امروز کماکان دانشجویان انقلابی پس از گذشت 37 سال از انقلاب مشغول تبیین جنایت‌های آمریکا هستند.

وی در ادامه با اشاره به نقش سیاسی آمریکا در کودتای 28 مرداد گفت: اینجا جا دارد بپرسیم که در آن زمان آمریکایی‌ها این کودتا را با چه بهانه‌ای انجام دادند،‌ آیا برای اجرای دموکراسی در ایران بود، آیا به‌خاطر مباحث هسته‌ای بود یا خطر بمب اتم و تحقق حقوق‌بشر؟ اینها بهانه‌هایی است که برای اقدامات خصمانه خود استفاده کردند و هنوز هم استفاده می‌کنند.

این فعال دانشجویی افزود: برخی در کشور بدون توجه به این اتفاقات با بهانه‌های واهی قصد کرده‌اند مذاکراتی داشته باشند تا به قول خودشان خزانه خالی که می‌گفتند، پر کنند. این مذاکرات نشان داد مسیر اصلاح و مدیریت کشور ایران از طریق مذاکره با استکبار جهانی حل نخواهد شد.

مظاهری گفت: در روزهای آینده شعار مرگ بر آمریکا توسط دانشجویان و دانش‌آموزان در سراسر کشور طنین‌انداز خواهد شد و البته باید توجه آنها به مبارزه با زیاده‌خواهی‌های داخلی و خارجی هم باشد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مسیر استکبارستیزی راهی ندارد جز اقتصاد مقاومتی. مردم که هنوز مبارزه با استکبار را جزو اولویت‌های خود می‌دانند، باید حمایت کافی را از صنایع و تولیدات داخلی داشته باشند تا دست استکبار در مباحث اقتصادی هم از این کشور کوتاه شود.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با بحث فیش‌های نجومی هم گفت: باوجود شعارهایی که دولت در رابطه با برخورد با حقوق‌های نجومی داد، متأسفانه به گفته مسئولان قوه قضائیه برخوردی صورت نگرفته است و دولت خاطیان را به قوه قضائیه معرفی نکرده است.

مظاهری یادآور شد: 37 سال از انقلاب گذشته و مشخص است که آمریکا هیچ‌زمانی به دنبال عاقبت‌بخیری مردم ایران نیست، امروز مردم دوباره مطمئن شدند آمریکا، آمریکای 37 سال گذشته است و هیچ تغییری نکرده است.

وی اضافه کرد: بهتر است دستگاه دیپلماسی خوش‌بینی را کنار بگذارد و به جای لبخند و هدیه و تعارف، برخوردی قاطع در رابطه با برجام داشته باشد. امروز ماه‌ها از اجرای برجام گذشته و متأسفانه هیچ برخوردی از سوی دولت با طرف مقابل مشاهده نشده است، پس کی قرار است برخورد قاطعی از جمهوری اسلامی ایران در این رابطه ببینیم.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: به نظر می‌رسد امید برخی‌ها باید ناامید شود، این اتفاقات دیگر هیچ امیدی را برای خوش‌خیال‌ترین افراد هم باقی نمی‌گذارد.

مظاهری در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: دولت جمهوری اسلامی هنوز هیچ اقدامی را در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی نداشته است. اقتصاد مقاومتی باید تحقق پیدا کند که استکبارستیزی هم در مسیر خودش ادامه داشته باشد.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی باید بیش از پیش به اقتصاد مقاومتی توجه کند و امیدواریم با توجه دولت به این مسئله شاهد اتفاقات خوبی در وضعیت معیشت مردم باشیم.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در رابطه با مبارزه با حقوق‌های نجومی تلاش‌هایی داشته تا با مسئولان دولتی نشست‌هایی را برگزار کند، ولی تاکنون این مسئله انجام نشده است.

مظاهری ادامه داد: ای‌کاش دوستانی که به دنبال گرفتن آتو از طیف‌های سیاسی هستند درک کنند مبارزه با فساد، جناحی و حزبی نیست و عدم برخورد با فساد باعث از بین رفتن اعتماد عمومی مردم می‌شود.

وی در خاتمه گفت: کاش دولتمردان این مسئله را در اولویت قرار دهند که اگر اکنون سکوت کنند اعتماد مردم به نظام کم‌رنگ می‌شود و این اتفاق خوبی نیست.

سردارآبادی: مبارزه با آمریکا بدون مبارزه با مفسدان داخلی شعاری بیش نیست
امین سردارآبادی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: انقلاب اسلامی در 22 بهمن به پایان نمی‌رسد، بلکه در اولین گام با براندازی نظام طاغوت به پیروزی می‌رسد، انقلاب اسلامی اهداف و کار‌ ویژه‌های دارد که در این سال‌ها باید برای رسیدن به آن تلاش کرد.

وی تصریح کرد: بعد از سقوط طاغوت، انقلاب با تسخیر لانه جاسوسی وارد فاز جدیدی می‌شود که بعد از این اتفاق، امام(ره) این اقدام دانشجویان را انقلاب دوم و بسی بزرگ‌تر بیان کردند.

سردارآبادی با بیان اینکه امروز شاهد شکل گیری هسته‌های مقاومت در سراسر جهان هستیم، اظهارداشت: امروز مستضعفان عالم به زندگی بدون استکبار و آقا بالاسر فکر می‌کنند و اقداماتی که شاید قبل از تسخیر لانه جاسوسی دست نیافتنی بود را، انجام می دهند.

وی تاکید کرد: با گذشت این سه دهه با توجه به اقدامات برخی از مسئولانی که دل در گرو غرب دارند، وجه استکبارستیزی انقلاب اسلامی با افت و خیزهایی مواجه بود. این دولت در سال 92 با شعارهای تنش زدایی و مذاکره با آمریکا و حرکت شتابان به سمت غرب بر سر کار آمد. به طور قطع  خارج از نگاه‌های داخلی، پذیرفتن برجام ها و نظر دادن پیرامون موفقیت درباره برجام‌ها، باید گفت که عمق استراتژیک انقلاب اسلامی دچار یک دوگانگی شده و دولت پالس‌هایی را به جهان مبنی بر پذیرفتن نظام سلطه می‌دهد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: دولت نظام جمهوری اسلامی، که آغازگر سردمداری مبارزه با استکبار بالاخص آمریکا است، امروز سیاست لبخند و مذاکره، پیاده روی با استکبار را برای حل مشکلات داخلی خود پیش می‌گیرد و همچنین شاهدیم که دولت با اقداماتی بی تفاوتی خود را در برابر مستضعفان عالم نشان می‌دهد؛ حال این گونه برداشت می‌شود که دولت اصل صریح و شفاف مبارزه با استکبار را کنار گذاشته است.

این فعال دانشجویی گفت: دولت برای تعریف کردن و هویت بخشیدن به خود در ذیل نظام جهانی که در سیطره استکبار است، حاضر به دست زدن به هر اقدامی است. عقد قراردادهای بلند مدت همچون IPC، عمل به کارگروه ویژه اقدام مالی، قراردادهای مشکوک در صنعت خودرو داروسازی، هواپیمایی و نیروگاهی عملا شرافت و استقلال مردم را دچار خدشه کرده است.

سردارآبادی اضافه کرد: اگر در 13 آبان 58 حضور فیزیکی آمریکا را در جمهوری اسلامی کوتاه کردیم و یا اگر در سال 58 سفارتخانه آمریکا در تهران فتح شد، امروز باید دانشجویان با عوامل و مدیرانی که همچون سفارتخانه آمریکا سعی در هضم جمهوری اسلامی در نظام سلطه را دارند، مبارزه کنند و کلی باید بگوییم ما سفارتخانه آمریکا را گرفتیم، ولی با صدها سفیری که امروز در ایران وجود دارد، چه کنیم؟

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، اما از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت؛ چرا که اینها برپادارندگان سلطه ابرقدرت‌ها هستند. در واقع این روزها وظیفه اصلی جریان دانشجویی بازخوانی مجدد آرمان های امام است.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: امروز جریان دانشجویی باید مطالبه‌گر حل مشکلات کشور با نگاهی درون زا باشد، ما استکبارستیزی را ادامه عدالتخواهی در سطح بین الملل می‌دانیم. معتقد به مبارزه با مفسدان و مستکبران هستیم. امروز مبارزه با آمریکا، بدون مبارزه با مفسدین داخلی، خودکفایی، تقویت داخل، رسیدن به مردم و محرومین شعاری بیش نیست.

وی با بیان اینکه شاهدیم که مدیران و مسئولان صرفا شعار مبارزه با استکبار جهانی را سر می‌دهند، تاکید کرد: همه این حرف‌ها بدون پشتوانه عملی در داخل کشور سر داده می‌شود و طبل توخالی بیش نیست. باید بگوییم که در دهه چهارم با شکم‌های برآمده نمی‌شود با استکبار ستیز کرد.

مصادیق استکبار داخلی را ذخیره نظام می‌دانند
وی گفت: امروز صاحبان فیش‌های حقوقی نجومی که مصداق استکبار داخلی هستند را، ذخیره نظام می‌نامند و از سوی دیگر قصد دارند که با آمریکا مبارزه کنند.

سردارآبادی تصریح کرد: شعارهای استکبارستیزان، بانیان املاک نجومی و اختلاس‌های هزار میلیاردی لاف و شعاری بیش نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز چه شده که پس از 37 سال مدیران به جای اینکه خدمت به مردم را یک موهبت بدانند، پیگیر حقوق‌های نجومی‌شان هستند؛ این روند تا چه زمان می‌خواهد ادامه پیدا کند؟

قائدشرف: مقابله با فساد درونی لازمه استکبار ستیزی است
محمدحسین قائدشرف دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: بخش اول سخنان بنده در رابطه با دیدگاه امام است. دیدگاهی که اگر از آن فاصله نمی‌گرفتیم وضعیت ما امروز اینگونه نبود. دیدگاهی که دو گانه مستکبر و مستضعف را می‌سازد و از مستضعف فرای مرزهای اسلام سخن می‌گوید.

وی افزود: ما امروز نیاز به بازخوانی جدی خط امام(ره) بدون تحریف و تصاویر روتوش شده داریم تصاویری که سعی می‌کند از امام یک چهره در تعامل با استکبار بسازد.

قائدشرف تاکید کرد: استکباری که ما امروز از آن سخن می‌گوییم معنای اتم آن آمریکاست. ما آمریکا و اسرائیل را از هم جدا نمی‌دانیم وبرای استکبار جهانی یک هویت واحد قائلیم و یک جبهه مستضعفین که باید در مقابل استکبار بایستد.

این فعال دانشجویی افزود: آمریکا سال‌هاست که پرچمدار استکبار است زمانی خودش وارد جنگ می‌شد ولی امروز پشت گروه‌هایی مانند داعش پنهان می‌شود و جنگ‌های نیابتی به راه می‌اندازد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: امروز ما در وضعیت مطلوبی قرار نداریم. چه شد که مایی که در یک قدمی کاخ سفید بودیم امروز نگران مسئله نفوذ هستیم و پشت میز مذاکره می‌نشینیم با یک برجام بی فرجام.

وی ادامه داد: ما آزموده‌ای را آزمودیم که آزمودن آن خطا بود. ملت ما زود کودتای 28 مرداد، حادثه سقوط هواپیمای مسافربری،‌حمایت آمریکا از صدام و حمله سکوهای نفتی را فراموش کرد.

قائدشرف ادامه داد: دو گروه در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد گروه اول گروه غرب گراست که زمانی شعار تعامل با غرب را داد و امروز هم با آنها پشت میز مذاکر می‌نشیند گروه دیگری هم وجود دارد که باید تبیین کند اگر تبیین به درستی انجام می‌شد دیگر لازم نبود که تاریخ را مرور کنیم. باید تبیین کنیم که با گرگ نمی‌شود مذاکره کرد.

این فعال دانشجویی گفت: ایستادن در مقابل استکبار یکسری لازمه نیاز دارد اصلی ترین مسئله مقابله با فساد درونی است. جمهوری اسلامی و نیروهای انقلابی اگر با فساد در جمهوری اسلامی مقابله کنند قطعا می‌توانند در مقابل آمریکا بایستند.

دبیر دفتر تحکیم وحدت افزود: مردم ما پذیرش شعار مرگ بر آمریکا را دارند چون دشمنی آمریکا را با پوست و خون خود احساس کردند ولی این شعار را از کسانی می‌پذیرند که خودشان درگیر فساد نباشند. درخت تنومند انقلاب در صورت عدم مبارزه با فساد از داخل تهی می‌شود. اگر با فساد مبارزه نکنیم دیر یا زود شعار مرگ بر آمریکا هم فراموش خواهد شد.

وی گفت: وقتی مردم می‌بینند در یک بخش جامعه فقر موج میزند و در بخش دیگر فساد 8 هزار میلیاردی رخ می‌دهد، وزیر عوض می‌شود تا پاسخگویی صورت نگیرد دیگر این شعار را از این تریبون ها نخواهند پذیرفت.

قائدشرف در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با حقوق‌های نجومی گفت: ما نسبت به دولت برای برخورد با حقوق‌های نجومی انتظاری نداریم چون مسلما دولت ذخایر نظام را تحویل قوه قضائیه نمی‌دهد.

وی افزود: باید ببینیم منزل رئیس جمهور کجاست و آیا وی از پایین شهر خبر دارد؟ متاسفانه یک اتفاق بزرگ که اخیرا رخ داد این است که حقوق 20 میلیون تومانی عادی شده است. در جامعه‌ای که حداقل 800 هزار تومان حقوق یک کارگر است و ما به سادگی از کنار این مسئله گذشته‌ایم.

قائدشرف اظهار داشت: از قوه قضائیه انتظار داریم که برخورد جدی با مسببان حقوق‌های نجومی داشته باشد، شاید دولت هرگز نخواهد که متخلفان را معرفی کند پس بحث مدعی‌العموم چه می‌شود؟

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: قوه قضائیه بارها نشان داده که اگر بخواهد می‌تواند قاطع برخورد کند در پرونده‌های سخت تر از این و پرونده فلان آقازاده هم این را نشان داده است. حداقل اگر نمی‌تواند به خاطر فشارهای سیاسی با همه خاطیان حقوق‌های نجومی برخورد کند حداقل با بخشی از آنها برخورد کند. رسانه‌ها و دانشجویان نیز باید حمایت کنند تا قوه قضائیه با دست باز بتواند در این ماجرا ورود پیدا کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top