در این مرحله باید به دنبال فردی باشید که اهداف مشترکی با شما دارد و راغب است با شما در بخشی از تولید محتوای شرکت مشارکت داشته باشد. این علایق یا اهداف مشترک میتوانند در زمینه پستهای وبلاگی، اینفوگرافیک یا محتوایی ویدویی باشند. جونتای در این ارتباط گفته است: «اگر با فردی کار کنید که خود زیرساختی را در این زمینه اختیار دارد، این شانس را به دست خواهید آورد تا برند و تخصص خود را به سادگی به مشتریان خود نشان داده و آنرا شکوفا سازید. برای این منظور میتوانید با افرادی که افکارشان به شما نزدیک است، رایزنی کنید.»
پادکست در سالهای اخیر تجدید حیات دوبارهای پیدا کرده است، در نتیجه باید اطمینان حاصل کنید که در زمینه کاری شما پادکست حضور ملموسی خواهد داشت. زمانی که احساس کنید حضور پادکست برای شما مهم است، به دنبال افرادی خواهید بود که در زمینه کاری شما پادکستهایی را تولید میکنند. با چنین افرادی جلساتی را برگزار کنید و برای آنها شرح دهید، چگونه با دانش و تجربه خود تمایل دارید برای مشتریان خود ارزشافزایی کنید.
اگر بودجه لازم برای تولید محتوای ناب در اختیار ندارید، هنوز هم این شانس را دارید تا محتوای خود را از منابع معتبری که در حوزه کاری شما چنین محتوایی را تولید میکنند استخراج کرده و آنرا به اشتراک قرار دهید. اینکار نشان میدهد که شما در حوزه کاری خود فرد بهروزی هستید و برای مخاطبان خود ارزش قائل هستید. (البته به این نکته توجه داشته باشید که در درازمدت خودتان باید محتوای مورد نیازتان را تولید کنید.) از ابزار Google Alerts برای تعیین کلمات کلیدی در ارتباط با موضوعاتی که به دنبال آنها هستید، استفاده کنید. این ابزار به شما کمک میکند در زمان خود صرفهجویی کنید. همچنین حسابهای کاربری مختلفی که در شبکههای اجتماعی وجود دارند را دنبال کنید تا در سریعترین زمان به محتوایی که در تناسب با حوزه کاری شما است دست پیدا کنید. فراموش نکنید برای منابع مورد استفاده در پستهای خود تگ ایجاد کنید.
اگر بودجه لازم برای شرکت در کنفرانسهایی که در حوزه کاری شما برگزار میشوند یا اعتبار لازم برای روی صحنه رفتن و سخنرانی کردن را در اختیار ندارید، بازهم میتوانید در کنفرانسها به شیوه آنلاین شرکت کنید. جونتایی پیشنهاد میکند، برای آنکه بتوانید از راه دور در کنفرانسهای مربوط به حوزه کاری خود شرکت داشته باشید، بهتر است به سراغ هشتکهای مربوط به این رویدادها بروید و با شرکتکنندگان در این کنفرانسها در تعامل باشید. فهرستی از افراد تاثیرگذار و سخنرانان را آماده کرده و برای افراد دیگر منتشر کنید. این کنفرانسها نه تنها ایدههای نابی در زمینه تولید محتوا در اختیار شما قرار میدهند، بلکه به شما اجازه میدهند نقطه نظرات خود را ارسال کرده و بخشی از کنفرانس باشید.
مهم این نیست در چه حوزهای وارد شدهاید، مهم این است که بدانید همواره شرکتها، سازمانها و صنایعی که در حیطه کاری شما قرار دارند، نتایج حاصل از تحقیقات خود را منتشر میکنند. شما به راحتی میتوانید از این اطلاعات به منظور تولید اینفوگرافیها و نمودارهای گرافیکی که بیانگر هویت برند شما هستند، استفاده کرده و آنها را به اشتراک قرار دهید. اگر یک طراح حرفهای نیستید، دچار هراس نشوید، ابزارهای مختلفی وجود دارند که در این زمینه به شما کمک میکنند. اینفوگرافیها باید در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند تا به مرور زمان کاربران را به سمت سایت شما سوق دهند.