تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/08/11 - 15:27
کد خبر: 214832

در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه مطرح شد؛

اعتراض دانشجویان به عملکرد معاونت فرهنگی دانشگاه یاسوج

در وضعیتی که شاهد آن بودیم که با تشکل‌های دانشجویی بابت کوچک‌ترین تخطی‌ای از قانون‌های نوشته و نانوشته برخورد صورت می‌گیرد؛ معاونت فرهنگی-دانشجویی دانشگاه تاکنون بابت تخطی خود از قوانین پاسخگو نبوده است. از جمله عدم برگزاری جلسات شورای فرهنگی به صورت حداقل یک بار در ماه، عدم اعتنا به بر گزاری شورای نظارت و امثالهم.

خبرنامه دانشجویان ایران: تشکل های دانشجویی دانشگاه یاسوج در نامه ای خطاب به رئیس این دانشگاه نسبت به عملکرد معاونت فرهنگی-دانشجویی این دانشگاه اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن کامل این نامه به این شرح است:

ریاست محترم دانشگاه یاسوج
جناب آقای دکتر رحیمی

سلام علیکم؛
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه یاسوج ضمن تشکر بابت زحمات حضرت عالی در دانشگاه یاسوج، نکاتی را در حوزهٔ فرهنگ و معاونت فرهنگی_دانشجویی دانشگاه یاسوج لازم به ذکر می‌دانند و از جنابعالی درخواست پیگیری مجدانهٔ این امور را دارند.

تجربهٔ سال‌ها کار در حوزهٔ فرهنگی و ارتباط با معاونت فرهنگی دانشگاه، مظلومیت همیشگی فرهنگ و کار فرهنگی را آشکار‌تر می‌کند. زمانیکه کمترین بودجه‌ها به بخش فرهنگی اختصاص می‌یابد و سهم تلاش‌ها و پیگیری‌ها در حوزهٔ فرهنگ، کارهای چریکی و برخوردهای سلیقه‌ای می‌گردد و علی رغم اهمیت فوق العادهٔ آن، مسئلهٔ فرهنگ، مسئلهٔ دست چندم دانشگاه تلقی می‌شود.

ریاست محترم دانشگاه، متاسفانه مسئلهٔ رایج در کشور است که برای کار در حوزهٔ فرهنگ غالبا افراد غیرمتخصص به کار گرفته می‌شوند و دلسوزان این امر یا کنار گذاشته شده و یا به حاشیهٔ امور رانده می‌شوند. آنچه که عموما در دانشگاه یاسوج شاهد آن هستیم اهمیت ندادن به جلسات شورای فرهنگی، عقب افتادن این جلسات و منفعل عمل کردن مسئول معاونت فرهنگی-دانشجویی است که موجبات انفعال تشکل‌های دانشجویی را فراهم می‌آورد. بلاتکلیفی تشکل‌های دانشگاه یاسوج با ورود به ماه دوم سال تحصیلی و مواجه بودن با انبوهی از برنامه‌های تصویب نشده و در انتظار تشکیل جلسات شورای فرهنگی مسئله ایست که با توجه به سابقهٔ قبلی، نمی‌توان آغاز آن را در سال تحصیلی جدید تاب آورد.

در وضعیتی که شاهد آن بودیم که با تشکل‌های دانشجویی بابت کوچک‌ترین تخطی‌ای از قانون‌های نوشته و نانوشته برخورد صورت می‌گیرد؛ معاونت فرهنگی-دانشجویی دانشگاه تاکنون بابت تخطی خود از قوانین پاسخگو نبوده است. از جمله عدم برگزاری جلسات شورای فرهنگی به صورت حداقل یک بار در ماه، عدم اعتنا به بر گزاری شورای نظارت و امثالهم.

تلفیق ناصواب و نامیمون دو معاونت پرمشغله و سنگین فرهنگی و دانشجویی، ضربه‌ای جبران ناپذیر به امر فرهنگی دانشگاه بوده و هست. همانطور که شاهد هستیم در تلفیق این دو امر، این امور دانشجویی ست که مسئلهٔ در اولویت دانشگاه تلقی می‌گردد. از طرفی برخورد‌ها نشان می‌دهد که فرهنگ برای مسئول فعلی معاونت فرهنگی- دانشجویی و حتی مسئولین رده‌های بالا‌تر این دانشگاه، امری خارج از اهمیت و بی‌نیاز به وقت گذاشتن‌های جدی است.

از طرف دیگر بستن دست و پای جنبش دانشجویی در حوزهٔ فعالیت‌هایشان با برخوردهای سلیقه‌ای در تصویب یا عدم تصویب برنامه‌ها، تعیین حوزه‌های نانوشته برای فعالیت‌های تشکل‌ها (لغو برنامه‌های هنری به بهانهٔ کانون هنر معاونت فرهنگی، لغو برنامه‌های آموزش نرم افزار وامثالهم به بهانهٔ عدم ارتباط این برنامه‌ها به تشکل‌ها، عدم تخصیص بودجه به برنامه‌های در حوزهٔ شهدا و امثالهم به بهانهٔ کانون شاهد و ایثارگر دانشگاه، و در ‌‌‌نهایت اظهارات عجیب و جالب توجه مسئول معاونت فرهنگی وزیر علوم مبنی براینکه تشکل‌های دانشجویی نباید در حوزهٔ فرهنگی کار کنند)! گمانه زنی‌های دیگری را در ذهن تقویت می‌کند که در صورت قوت گرفتن این گمانه زنی‌ها، یقینا پیگیری از مراجع بالا‌تر و ذی صلاح به طور جدی آغاز خواهد شد.

ریاست محترم دانشگاه یاسوج همانطور که واقف هستید علمی که امروزه در دانشگاه‌ها تدریس می‌گردد می‌تواند جهانی را نجات داده و یا همچون بمب اتم بر سر جهانیان آوار گردد و آنچه که در این میان نقش انتخاب گر را خواهد داشت، قلب و ذهن اندیشمند است یعنی عرصهٔ فرهنگ. حال آنکه دانشجویان، امروز در تشکل‌های دانشجویی بدون هیچ چشم داشتی تنها خواهان تلاش و پیشرفت عرصهٔ فرهنگ هستند؛ اما به طرق مختلف راه‌های فعالیت ایشان به بن بست‌های معاونت فرهنگی_دانشجویی می‌خورد.

امید است که در این عرصه شاهد پیگیری‌های مصر انه و صمیمانهٔ شما باشیم.

با سپاس و تشکر
بسیج دانشجویی شهید میثمی
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
مجمع دانشجویان عدالتخواه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top