تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/08/13 - 17:24
کد خبر: 215052

تسخیر لانه جاسوسی نتیجه یک کار تشکیلاتی و انقلابی بود

دانشگاه علوم قضایی دارای تشکل های گوناگونی هست که در آن مشغول به فعالیت هستند که یکی از مهم ترین این نهادها بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی می باشد. باتوجه به ایامی که در آن قرار داریم بر آن شدیم تا مصاحبه ای با مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی ترتیب دهیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشگاه علوم قضایی دارای تشکل های گوناگونی هست که در آن مشغول به فعالیت هستند که یکی از مهم ترین این نهادها بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی می باشد. باتوجه به ایامی که در آن قرار داریم بر آن شدیم تا مصاحبه ای با مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی ترتیب دهیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، دانشگاه علوم قضایی ابتدا تحت عنوان دانشکده علوم قضایی و خدمات اداری به منظور رفع نیازهای دادگستری در زمینه های حقوقی ، قضایی ، اداری تاسیس و با همت و تلاش گرانقدر آیت الله شهید بهشتی در سال61 آغاز به کار نموده است.

دانشگاه علوم قضایی دارای تشکل های گوناگونی هست که در آن مشغول به فعالیت هستند که یکی از مهم ترین این نهادها بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی می باشد. باتوجه به ایامی که در آن قرار داریم بر آن شدیم تا مصاحبه ای با مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی ترتیب دهیم.

- بیوگرافی خود را معرفی کنید.

بنده مهدی آیدین مهر هستم. از دانشجویان  ورودی سال 92 دانشگاه علوم قضایی.

- به عنوان سوال اول به نظر شما فلسفه اصلی تسخیر لانه جاسوسی چیست؟

به نظر شخص بنده فلسفه تسخیر لانه جاسوسی را باید در اذهان دانشجویان و جوانان نخبه علمی و انقلابی آن زمان بیابم.تفکری که بر ذهن این دانشجویان حاکم می باشد تفکری نشات گرفته از فکر انقلابی و استکبارستیز معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی می باشد. آن تفکری که مصداق کامل اسلام سیاسی و فعال است و نه منفعل و دانشجوی آن زمان این را به خوبی درک کرده بود. جوانی که دارای این تفکر باشد به خوبی مسایل پیرامونش را تجزیه و تحلیل می نماید و متوجه می شود که سفارت خانه ی یک کشور بیگانه به مکانی برای جاسوسی و فعالیت های ضد انقلاب تبدیل شده است و مطمئنا دانشجویی که به دنبال رسیدن به تمام آرمان های انقلابش است نمی تواند مانعی به این بزرگی را درون و بطن جامعه انقلابی خود تحمل کند و یک تصمیم بسیار ریزبینانه و و عاقلانه می گیرد و نتیجه ای طلایی را رقم می زند. بزرگی کار آنان تا اینجا بود که حضرت امام آن را تداوم انقلاب و حتی انقلاب دوم خطاب کردند.  

- به نظر شما تفکر انقلابی امروزه نیز میان دانشجویان جریان دارد؟

به نظر من این نوع تفکر و بینش سیاسی امروزه هم در میان جوانان حاکم است. جوانان دغدغه مند امروز شاید بتوان گفت به لطف الهی و رشد و پیشرفت جامعه اسلامی تاثیرگذاری بیشتری از دانشجویان دوران انقلاب دارند. دغده همان است ولی ابزار و نحوه کار پیچیده و پیشرفته تر شده است. البته نوع تقابل در زمان ما فرق کرده است. جبهه همان جبهه اما شیوه فرق کرده است.این مورد را در کتاب انسان250 ساله مقام معظم رهبری نیز شاهد هستیم که نوع مبارزات در زمان های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. امروزه نقش ما در جذب افکار و قلوب جوانان و مردم است که نقش تشکل ها اینجا جلوه گر می شود و علمدار این حرکت نیز بسیج دانشجویی است.
 

- نظر شما درباره نقش تشکل ها در تسخیر لانه جاسوسی یا وظیفه الآن آن ها در مقابله با جریانات امروزی چیست؟

این نکته را ابتدا خدمتتان عرض کنم که دانشجو باید در هر دو حوزه علمی و و عملی در دانشگاه فعالیت کند. به عبارتی دو وجهه کار که همان عمل و نظر هست را باید باهم توامان در نظر قرار دهد و و دانشجوی انقلابی ممتاز کسی است که بتواند هم درعرصه علمی نفر اول باشد و هم در جنبه کار تشکیلاتی که الحمدلله شاهد این امر در دانشگاه علوم قضایی هستیم. ما اگر واقع بینانه بررسی کنیم باید انقلاب و به تبع آن تسخیر لانه جاسوسی هر دو را حاصل فعالیت افراد در تشکل ها بدانیم. در واقع کاری به این وسعت و دامنه اجرا با هماهنگی های تشکلی و تغذیه افکار توسط منبعی واحد رخ نمی داد.

 - به عنوان سوال آخر می خواهیم بدانیم با توجه به نقش ویژه تشکل ها حال باید برای جذب بیشتر مخاطبان چه اقدامی انجام دهیم؟

بسیجی نباید خود را از بطن جامعه و دانشجویان جدا کند. کسی که وارد بسیج می شود باید همان دوستان قبلی خود را حفظ کند و روی آن ها تاثیرگذاری داشته باشد.
بسیجی کسی نیست که مغرور شود به قول حضرت آقا ما باید دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی باشیم. دانشگاه علوم قضایی نیز به عنوان دانشگاهی که سالانه 200 قاضی وارد دستگاه قضایی کشور می کند ، تشکل های آن دارای نقش حیاتی تر و دقیق تری هستند. به عبارتی ما امروزه در این دانشگاه با قضات آینده کشور مواجه هستیم و تامین سلامت و فضای فرهنگی مناسب عواقب خود را در سیستم قضایی کشور خواهند گذاشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top