تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/08/20 - 19:41
کد خبر: 215807

نماینده سابق مجلس: پول نفت هنوز هم به کشور بر نمی‌گردد

نماینده ادوار مجلس گفت:‌ دولت متشکل از مجموعه جزایر خودمختاری است که هر کدام بدون ارتباط با یکدیگر برای خود عمل می‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده ادوار مجلس گفت:‌ دولت متشکل از مجموعه جزایر خودمختاری است که هر کدام بدون ارتباط با یکدیگر برای خود عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، جعفر قادری با حضور در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌وگو با فارس گفت: متأسفانه دولت طی سه سال گذشته کار مثبتی برای تولید انجام نداده و حتی خود حامیان دولت نیز به این امر اعتراف می‌کنند.

وی افزود: مدت زمانی را که دولت صرف مسائل خارجی کرد، اگر در جهت سامان دادن به واحدهای تولیدی، کاهش هزینه تولیدات داخلی، استفاده از شیوه‌های تهاتری بازار داخلی، ایجاد خط اعتباری برای صادرات بخشی از کالاهای تولید داخل در بازار منطقه، واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و امثال آن به کار می‌گرفت، بسیاری از مشکلات کشور قابل حل بود.

*بعد از برجام هم پول نفت به کشور بر نمی‌گردد

وی اظهار داشت: ما در شرایط تحریم مشکلات زیادی برای فروش محصولات پتروشیمی و صادرات غیرنفتی نداشتیم و این مشکل برای فروش نفت بود.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: درحال حاضر نیز که تحریم‌ها برداشته شده، درآمد حاصل از نفت به کشور بازنمی‌گردد، درواقع ما به جای فروش یک میلیون بشکه، 2 میلیون و 400 هزار بشکه صادرات نفت داریم که پول آن در کشورهایی همچون چین بلوکه شده و تنها دولت این منابع را در حساب های خارجی بانک مرکزی منظور کرده و ریال آن را دریافت می‌کند. بنابراین می‌توان گفت دولت در این زمینه کار مثبتی انجام نداده است.

* دولت برنامه ای برای استفاده از بازارهای منطقه ندارد

نماینده ادوار مجلس یادآور شد: زمانی که واردات کشور روسیه از سوی ترکیه محدود شد، چرا ما نتوانستیم از بازار روسیه استفاده کنیم و جایگزین ترکیه شویم و یا چرا از بازار هند استفاده نکردیم و چقدر توانستیم در آسیای میانه ورود پیدا کنیم؟ همه این موارد جزو مباحث جدی است که متأسفانه دولت برای آنها برنامه‌ریزی و تلاشی نکرد و همه نگاه دولت به غرب بود.

قادری افزود: طبیعی است که غرب هم در ظاهر بسیاری از تحریم‌ها را بردارد،‌ اما مشاهده می‌کنیم که به بهانه‌های مختلف این محدودیت‌ها را مجدداً به ما برمی‌گرداند؛ بنابراین اگر دولت بخواهد به امید دولت‌های غربی بنشیند، بازهم این مشکلات وجود خواهد داشت.

* بازار کشورهای شرقی برای کالاهای ما مناسب‌تر است

وی ادامه داد: ما با همه مسائل و مشکلاتی که داریم باید به تکنولوژی‌های شرقی و کشورهایی همچون چین، هند، روسیه توجه جدی داشته باشیم؛ اگرچه تکنولوژی‌های شرقی ممکن است سطح پایین‌تری نسبت به اروپا و آمریکا داشته باشند،‌ اما با شرایط ما سازگارتر است و راحت‌تر می‌توانیم تکنولوژی‌ها را توسعه و وضعیت خود را نیز ارتقا دهیم.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این شرایط ما راحت‌تر می‌توانیم کالاهای خود را به بازار این کشورها صادر کنیم، اما برای کشورهای غربی چنین امکانی وجود ندارد؛ چراکه آنها زمانی به این کار راضی می‌شوند که در کشورهای سوریه، عراق، یمن و افغانستان در جهت سیاست‌های آنها حرکت کنیم، در حالی که ما چنین بنایی نداریم؛ بنابراین مسیری را که دولتی‌ها در پیش گرفته‌اند مسیر غلطی است.

* ارتقای رتبه کسب‌وکار ناشی از عملکرد مطلوب دولت نبود

قادری با بیان اینکه رتبه کسب‌وکار در دولت فعلی از 135 به 118 رسید، گفت: در گذشته این اطلاعات به صورت غلط تحویل داده می‌شد، اما در دولت فعلی اطلاعات صحیح در اختیار قرار گرفت و درواقع این کاهش به علت عملکردهای مثبت دولت نبوده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه کارهای جدی و مثبتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد و باید بسیاری از فرایندها اصلاح شود؛ این کار نه‌تنها صورت نمی‌گیرد، بلکه مشکلات جدی هم ایجاد شده است.

* دولت متشکل از جزایر خودمختار است

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: در حال حاضر شورای عالی اداری و شورای حقوق و دستمزد رهاشده هستند و سازمان‌هایی همچون تأمین اجتماعی، محیط‌ زیست و امثال آنها تنها برای خود عمل می‌کنند؛ درواقع دولت متشکل از مجموعه جزایر خودمختاری است که هر کدام برای خود عمل می‌کنند.

*دولت ما، دولت ژنرال‌هاست

قادری در پایان افزود: به تعبیر دیگر دولت ما، دولت ژنرال‌هاست و هر کسی برای خودش یک مرجع تعریف کرده است؛ هیچ‌کس نیز به اختلافات موجود توجه ندارد با این شرایط مشکلات حل نشده و متأسفانه اتفاق مثبتی در بهبود فضای کسب‌وکار کشور به وجود نیامده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top