تاریخ انتشار: جمعه 1395/08/21 - 17:09
کد خبر: 215869

کارگردان مستند «پرونده ناتمام» در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

ناگفته‌های فارغ‌التحصیل علوم‌پزشکی از تفاوت نسل‌های دانشجویان +عکس

ناگفته‌های فارغ‌التحصیل علوم‌پزشکی از تفاوت نسل‌های دانشجویان +عکس

موگویی درباره نحوه استقبال دانشجویان از اکران این مستند در دانشگاه‌ها گفت: در برخی از دانشگاه‌ها مثل یزد و تفرش استقبال خوبی شد اما به طور کلی، فضای نشاط و هیجان دانشجویی نسبت به سال‌های گذشته افول کرده است و نه تنها در استقبال از اکران فیلم و مستند و بلکه در سایر مراسمات با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی و فرهنگی نیز استقبال مثل دهه‌های قبلی نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: کارگردان مستند "پرونده نا تمام": سواد کاربردی لازم برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های مهم جریان دانشجویی این روزها در افکار دانشجویان و فعالین دانشجویی، کمتر از گذشته به چشم می‌خورد.

جواد موگویی، کارگردان مستند پرونده ناتمام در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در غرفه «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حاضر شد و به سوالات خبرنگار این رسانه دانشجویی پاسخ داد.

وی در ابتدا توضیحاتی درباره مستند جدیدش ارئه کرد و گفت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی و ماجرای بالگردهای آمریکا در طبس، فردای آن حادثه(سقوط بالگرد آمریکا)، بعد از فرار نیروهای نظامی آمریکا، چند بالگرد آنها در آن منطقه جامانده بود که به دستور نیروی هوایی بمباران شد. در حین این بمباران، منتظرقائم فرمانده سپاه استان یزد به شهادت رسید. سوال اینگونه شروع می‌شود در حالی که بالگردهای آمریکایی بدون سرنشین و نیروی نظامی آنجا رها شده بودند، چرا نیروی هوایی و به دستور چه کسی آنجا را بمباران کرد؟

موگویی درباره نحوه استقبال دانشجویان از اکران این مستند در دانشگاه‌ها گفت: در برخی از دانشگاه‌ها مثل یزد و تفرش استقبال خوبی شد اما به طور کلی، فضای نشاط و هیجان دانشجویی نسبت به سال‌های گذشته افول کرده است و نه تنها در استقبال از اکران فیلم و مستند و بلکه در سایر مراسمات با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی و فرهنگی نیز استقبال مثل دهه‌های قبلی نیست.

این مستند ساز جوان که فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران است، ابراز عقیده کرد: سواد کاربردی لازم برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های مهم جریان دانشجویی این روزها در افکار دانشجویان و فعالین دانشجویی، کمتر از گذشته به چشم می‌خورد.

کارگردان مستند "پرونده نا تمام" با تاکید بر اینکه مسئولین آموزش عالی در کشور ما به دنبال یک  دانشگاه بی دردسر هستند، خاطرنشان کرد: الان دیگر لازم نیست کسی تلاش کند و تا دانشگاه سیاسی نشود یا سوءاستفاده سیاسی از دانشگاه‌ها بکنند، چرا که دیگر اصلا فضا به خودی خود به این سمت و سو نمی‌رود و استقبال دانشجویی صورت نمی‌گیرد.

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای با اشاره به اینکه اکنون سال انتخابات است، افزود: هیچ کنش و رویداد سیاسی قابل توجهی در دانشگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و حضور میهمان‌های سیاسی در برنامه‌های مختلف دانشجویی، با حداقل استقبال دانشجویان مواجه می‌شود.

موگویی همچنین با ابراز اینکه ارتباط تشکل‌ها و جریانات دانشجویی با بدنه دانشجویان بسیار کمتر از گذشته شده است، تصریح کرد: فعالین دانشجویی باید اهتمام بیشتری به انعکاس حرف دانشجویان و مطالبات اصلی آنها بگذارند.

وی با اشاره به اینکه ادامه این انفعال و رخوت در فضای دانشگاهی بیشتر به مذاق احزاب و جناح‌های سیاسی که قصد سوءاستفاده از فضای دانشگاه را دارند خوش می‌آید، ابراز عقیده کرد: پرداختن به مطالبات مهم و اساسی مثل فسادهای سیاسی و اقتصادی در کشور، فراموش شده است و صرفا به شعار و نهایتا یک بیانیه بسنده می‌شود.

کارگردان مستند "پرونده نا تمام" درباره افزایش اشتیاق دانشجویان و نسل جوان برای ورود به فضای رسانه‌ای در کشور را ناامیدی از فضای دانشگاه دانست و گفت: وقتی دانشجویان می‌بینند جایی برای دیده شدن و کار کردن نیست، برای همین هم می‌رود سراغ فضای رسانه‌ای.

این فعال رسانه‌ای و فرهنگی با اشاره به تشکل‌ها و جریان دانشجویی دهه شصت و هفتاد، خاطرنشان کرد: آن نسل از دانشجویان در جناح‌های مختلف با طی کردن سیکل مشخصی حتی به نمایندگی مجلس نیز رسیدند اما جریان دانشجویی امروز آیا پتانسیل نماینده شدن را دارد؟ جریان دانشجویی قدیم بود که اکنون روزنامه‌ها و مطبوعات مهم کشور را می‌چرخانند، اما دانشجویان فعلی حتی نشریه‌های قابل توجهی در سطح دانشگاه ندارند؛ نشریات دانشجویی در گذشته حتی باعث می‌شدند تا یک مقام عالی رتبه کشوری یا یک امام جمعه واکنش نشان دهد.

 وی در پایان با تاکید بر لازمه ورود جریان دانشجویی به فضای تبیینی گفت: فضای تبلیغی محدود است و یک مدت کوتاهی بیشتر جواب نمی‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top