تاریخ انتشار: شنبه 1395/08/22 - 08:50
کد خبر: 215882

11 تشکل دانشجویی در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه؛

افکار عمومی خواستار پاسخ «شفاف» قوه قضاییه به فسادهای اخیر هستند

افکار عمومی خواستار پاسخ «شفاف» قوه قضاییه به فسادهای اخیر هستند

چرا مدیر مسئول رسانه ای که افشاکننده ی واگذاری ناعادلانه املاک شهرداری تهران بوده به سرعت برخورد می شود، اما با کسانی که به ناحق، چنین املاکی را دریافت کرده اند برخوردی صورت نمیگیرد؟ چرا با طولانی شدن روند رسیدگی به شکایت شاکیان از یکی از فعالان حوزه قرآنی، از سال 90تاکنون، موجبات هتک حیثیت نظام اسلامی، و موج سواری ضدانقلاب خارج نشین فراهم گردیده است؟

خبرنامه دانشجویان ایران: چهارده تشکل دانشجویی در نامه ای به رئیس قوه قضاییه خواستار پاسخگویی دستگاه قضا درباره فسادهای اخیر به افکار عمومی شدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این نامه آمده است: در شرایطی که افکار عمومی مطالبه جدی برخورد با مفسدان را از قوه قضائیه و شخص حضرتعالی دارد، در فضای عمومی کشور، شبهاتی راجع به عملکرد دستگاه قضا مطرح است که عدم پاسخگویی مناسب به آنها، ضربات جبران ناپذیری را بر اعتماد افکار عمومی به نظام اسلامی وارد می آورد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا مَا بِصَاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذَابٍ شَدِیدٍ

ریاست محترم قوه قضائیه
جناب آقای آملی لاریجانی
سلام علیکم

مشروعیت تمامی مسئولین نظام به مبارزه جدی و قاطع با فساد و تلاش در جهت تحقق عدالت است. اگر سیاستگذاری ها و عملکرد حضرتعالی و مجموعه ی قوه قضائیه در پیاده سازی عدالت، به عنوان مطالبه ی اصلی رهبر فرزانه انقلاب در دو دهه اخیر، با مسامحه و فشار، با مانع جدی مواجه شود، هولناک ترین ضربه به اعتماد عمومی وارد خواهد شد.‌.

حال که رهبر انقلاب با تمام ظرفیت، پشتوانه ی برخورد جدی و قاطع با مفسدان هستند و مردم نیز همین مطالبه را از دستگاه قضا دارند،هیچگونه توجیه و ادله ای برای کم کاری و سهل انگاری قوه قضائیه قابل قبول نیست‌.

در چنین شرایطی که افکار عمومی مطالبه جدی برخورد با مفسدان را از قوه قضائیه و شخص حضرتعالی دارد، در فضای عمومی کشور، شبهاتی راجع به عملکرد دستگاه قضا مطرح است که عدم پاسخگویی مناسب به آنها، ضربات جبران ناپذیری را بر اعتماد افکار عمومی به نظام اسلامی وارد می آورد.

برخوردهای امنیتی با برخی اعتراضات صنفی و دانشجویی، برخورد دوگانه دستگاه قضا با فساد در مجموعه های اداری و جناح های سیاسی ، رسیدگی مطول با پرونده هایی که دارای پشتوانه سیاسی و قدرت چانه زنی هستند، برخورد با افرادی که نسبت به عملکرد برخی بستگان حضرتعالی انتقاد دارند و ... از جمله مواردی هستند که افکار عمومی انتظار پاسخگویی شفاف و دقیقی در اینباره از قوه قضائیه دارند.

در اینباره مردم می پرسند:
1. چرا باید با لیدر رانندگان معترض به فساد در شبکه حمل و نقل کشور در کوتاهترین زمان برخورد شود، ولی پرونده های بسیار دیگری در قوه قضائیه با کندی پیش رود؟

2. چرا شاعر انقلابی و ضدفسادی که در جهت تسهیل شناخت و برخورد دستگاه قضا با قضات مفسد، تحقیقات و تحرکات جهادی داشته است، امروز در حبس باشد و ابرمفسدین اقتصادی آزاد و رها در حال بازتولید لایه های جدید فساد باشند؟!

3. چرا مدیر مسئول رسانه ای که افشاکننده ی واگذاری ناعادلانه املاک شهرداری تهران بوده به سرعت برخورد می شود، اما با کسانی که به ناحق، چنین املاکی را دریافت کرده اند برخوردی صورت نمیگیرد؟

4. چرا با طولانی شدن روند رسیدگی به شکایت شاکیان از یکی از فعالان حوزه قرآنی، از سال 90 تاکنون، موجبات هتک حیثیت نظام اسلامی، و موج سواری ضدانقلاب خارج نشین فراهم گردیده است؟

ادامه ی روند کنونی، و عدم پاسخگویی مناسب دستگاه قضایی، اعتماد ملت به قوه قضائیه را از بین خواهد برد و خطری جدی را متوجه آینده انقلاب اسلامی خواهد کرد..

مجمع دانشجویان عدالتخواه (آرمان) دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیبرکبیر (دفتر تحکیم وحدت)
مجمع دانشجویان عدالتخواه (آرمان) دانشگاه شیراز
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه آزاد شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان عدالتخواه دانشگاه حکیم سبزواری
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه یاسوج
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه شهید باهنر کرمان
جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه زابل
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه قوچان
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top