تاریخ انتشار: شنبه 1395/08/22 - 11:32
کد خبر: 215917

حسین نادیان

برجام و پیام انتخابات 8 نوامبر

برجام و پیام انتخابات 8 نوامبر

آقای روحانی به جای دستاورد تراشی برای سند برجام به دنبال حقیقت گویی باشید و برای مردم توضیح دهید که چرا با گذشت هزار روز از دوران ریاست جمهوری شما و امضاء توافق هسته ای چرا هنوز هم نتوانسته اید وعده های صد روزه خود را محقق کنید؟

خبرنامه دانشجویان ایران: حسین نادیان*// اکنون در آمریکا کسی به کاخ سفید راه یافته است که شاید هیچ کس تصورش را نمی کرد و برخلاف اکثر نظرسنجی ها و تیترهای روزنامه ها دنیا ترامپ رئیس جمهور آمریکاست. انتخابات آمریکا تمام شد تا شاید تحلیل گران و دولتمردان کشور را از خواب غفلت بیدار کند و پیام هایی را برای آنان ارسال کرده است که باید بدان توجه کرد.

انتخابات آمریکا نشان داد که برای رئیس جمهور شدن باید شفاف بود و بی پرده سخن گفت نه آن که با سیاست بازی و فریبکاری به دنبال انحراف افکار عمومی باشیم. آن هنگام که به صورت خیلی واضح و روشن از فساد عمیق سیستم اقتصادی و سیاسی آمریکا دست به افشاگری می زد، اتاق فکرانتخاباتی هیلاری کلینتون هم نتوانست با پرده برداری از رازهای زندگی شخصی ترامپ و سوء استفاده های جنسی او امواج پرتلاطم اعتراض ها به دولت فاسد آمریکا را خاموش کند. بنابراین باید بدانیم که پرده بردای از رازهای چهره های مطرح کشور فارغ از درستی یا نادرستی آن-که اثبات این قبیل مسائل بسیار هم سخت بنظر می رسد – دستاورد انتخاباتی خاصی نخواهد داشت.

ترامپ درد بیکاران و مشکلات معیشتی مردم جامعه را منعکس کرد و سیستم اقتصادی دولتی برپایه حاکمیت سرمایه داری و ثروتمندان را نامناسب دانست که با اقبال مردم مواجه شد. این درصورتی می بود که خود یک سرمایه دار بزرگ است و یک ابر میلیاردر معروف می باشد.

بنبراین آقای روحانی باید بدانید که شفافیت اقتصادی و برخورد قاطعانه با مفسدین ضروری می نماید و برخورد فوری به موضوع فیش های حقوق نجومی چیزی نیست که بتوان آن را قانونی و شرعی دانست و با اعتبار بخشیدن به خیانتکاران بیت المال به عنوان سرمایه های نظام ذهن ها را از خباثت آن ها پاک کرد.

آقای روحانی دلسوزانه میگویم; بیکاری و رکود بی سابقه در کشور مشکلات معیشتی مردم را به وضعیت ناگوار خود رسانده است که هرچه سریع تر لازم است برای حل آن اقدام و عمل کرد و بیش از این منتظربهبود رابطه با غرب آن هم در دوران پساترامپ ننشینیم.

اگر امروز ترامپ به جای کلینتون بر صندلی ریاست جمهوری تکیه کرده است نه به خاطر محبوبیت پوپولیستی و عوام فریبی ترامپ بوده است بلکه به خاطر نوع تبلیغات و گفتمان او بوده است. چنان چه که او هرچه واضح تر و صریح تر می گفت مردم آمریکا نیز بیشتر به او توجه می کردند و درمی یافتند که حرف او درست است. رأی مردم به ترامپ نمود اعتراض هایی است که سال های سال در رنج های مردم دیده می شد ولی شنیده نمی شد.و اگر غیر از این می بود که مردم می بایست برای ادامه روند حکومتی آمریکا به کلینتون رأی می دادند چرا که او هم از سابقه سیاسی قوی تری برخورداربود و هم حمایت اکثر سیاستمداران آمریکایی ازجمله اوباما وبوش را به خود جلب کرده بود.

بنابراین آقای روحانی به جای آن که بگذارید اعتراض ها و مخالفت های مدنی باعث شود شما به عنوان اولین رئیس جمهور 4 ساله ایران معرفی شوید امروز مشکلات مردم را حل نمایید. صحنه ای که چند روز قبل تر بنده با چشم خود در نمایشگاه مطبوعات مشاهده کردم اعتراض مردمی به اقدامات غیرمسئولانه تیم اقتصادی دولت بوده است که خود را در قالب شعارهایی برضد نظام بانکداری و رئیس محترم آن آقای سیف نشان می داد و ایشان به جای پاسخگویی و آرام کردن اعتراض ها مجبور به فرار و ترک نمایشگاه مطبوعات شد.

.بنده شعار نزول خور نزول خور دشمن قرآن است را با گوش های خود شنیدم. این همان مسأله ای است که مراجع تقلید نیز از ربوی بودن برخی قوانین بانکی کشور خبر می دهند و لازم است که سریع تر رسیدگی شود.

انتخابات امریکا جریان غرب گرا و غیر انقلابی ایران را به شدت غافل گیر کرده است به گونه ای که قبل از انتخابات کلینتون را به نفع ایران می دانستند و در کنار برخی مسئولان آمریکا را برای حل مشکلات کشور توانمند می دانستند. اما اکنون ترامپ بهتر می تواند خوی استکباری و ظالمانه آمریکا رانشان دهد و باتوجه به وعده پاره کردن برجام توسط ترامپ دیگر ابهامی برای ملت وجود ندارد که آمریکا هیچگاه نمی تواند راه حل خوبی برای مشکلا ایران باشد.

ترامپ بهتر نشان می دهد که هیچگاه نباید به وعده های آمریکا دل خوش بود و دیگر دستکش های مخملی زیر دست پولادین معنی و مفهوم خود را ازدست داده است. ترامپ این امکان را به ما داد که دیگر به فکر برجام 2 و 3 نباشیم و به گشایش های اقتصادی با رویکرد به توانایی های داخلی و عملی کردن اقتصاد مقاومتی بیندیشیم.

آقای روحانی به جای دستاورد تراشی برای سند برجام به دنبال حقیقت گویی باشید و برای مردم توضیح دهید که چرا با گذشت هزار روز از دوران ریاست جمهوری شما و امضاء توافق هسته ای چرا هنوز هم نتوانسته اید وعده های صد روزه خود را محقق کنید؟

آقای رو حانی به جای عزت بخشیدن به برجام بهتر است بپذیرید که مقاومت مردم در برابر تحریم ها و درخواست های جاه طلبانه قدرت های مستکبر جهانی عزت را برای ما در دوران ماقبل برجام حفظ کرده بود.

نکته مهم دیگر در این انتخابات آن بود که اکثر تحلیل گران و رسانه های وابسته کلینتون را پیروز می دانستند و این همان چیزی است که باید بپذیریم صاحبان قدرت یا نمی خواهند یا نمی توانند نظر توده های مردم را مشاهده کنند و در گزارش های تلویزیونی خود یا به عنوان تیم مشاور و کارشناس  می خواستند نظرات خود را به مردم تحمیل کنند. بنابراین لازم است که در هر کشوری گروه رسانه ای و مشاوران نزدیک به رئیس جمهور حقیقت و واقعیت ماجراها را بدون درنظرگیری نگاه حزبی یا منفعت طلبانه به ایشان انتقال دهند. آن چه که در مورد برجام با فرض باغ گلابی پنداشتن یا درمورد اولویت اصلی مشکلات فرهنگی کشور را مسئله لغو کنسرت ها دانستن برخلاف حقایق موجود می باشد. بادرنظر گرفتن حساسیت های رهبری در مورد نفوذ به بدنه تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام لازم است که همگان با دقت و حساسیت بیشتری عمل کنند، چنان چه که با دستگیری فردی در تیم مذاکره کننده هسته ای خوشحال هستیم که مسئولین امر آگاه می باشند.

* فعال دانشجویی دانشگاه یزد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
فرزاد اصغری
1395/08/22 - 14:44

بسیار عالی
ان شا اله که آقای روحانی جواب سوالات جوانان دلسوز این کشور را به صورت منطقی ارائه کنند.
جواد پیمانی
1395/08/22 - 18:40

تحلیل خوبی بود حسین جان ولی داشتم فکر میکردم چرا باید ما در یک کشوری که حدود 10 هزار کیلومتر از آمریکا دوره باید تا نیمه های شب منتظر باشیم ببینیم چه کسی رای میاره؟دموکراتها یا جمهوری خواهها! و اینکه چرا اونقدری که واسه ما مهمه واسه کشورای متوسطی مثل اتریش و سوئد مهم نیست؛ البته جوابش را پیدا کردم, به نظرم این خاصیت جهان امروزیه که سرنوشت کشورهای در حال توسعه و جهان سومی متاثر از کشورهای پیشرفته هستند متاسفانه!
حسین جعفری
1395/08/26 - 23:11

عالی
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top