تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/08/25 - 14:20
کد خبر: 216305

اخبار متناقض از نحوه تردد زوار اربعین در مرزها؛

برای حضور در «پیاده‌روی اربعین» به کدام مرز برویم؟ +جدول

برای حضور در «پیاده‌روی اربعین» به کدام مرز برویم؟ +جدول

اگر زوار اربعین برای خروج از کشور مرز مهران را انتخاب نمایند، هرچند ساعت‌های زیادی را باید پشت گیت‌های ورودی و خروجی مرز بایستند، اما بعد از ورود به کشور عراق راه چندان زیادی تا نجف اشرف ندارند و برعکس، اگر مرزهای شلمچه و چذابه را برگزینند، اگر مدارکشان کامل و بی نقص باشد، مشکلی خاصی برای عبور از مرز ندارند، اما باید راه بیشتری را تا رسیدن به نجف اشرف تحمل نمایند.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر زائران اربعین، مرزهای شلمچه و چذابه را برگزینند و مدارکشان کامل و بی نقص باشد، مشکلی خاصی برای عبور از مرز ندارند، اما باید راه بیشتری را تا رسیدن به نجف اشرف تحمل نمایند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هرچند تا به امروز تقریبا اکثر زائران اربعین حسینی سفر خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون یا در طریق‌الحسین(ع) هستند و یا در مرزهای تعیین شده در صف‌های بلند خروج قرار دارند. با این حال افرادی هستند که به دلایلی، هنوز سفر خود را آغاز نکرده‌اند و با شنیدن اخباری مبنی بر ازدیاد جمعیت و کندی خروج زوار و یا حتی بسته بودن برخی مرزهای کشور، مردد هستند که از کدام مرز خارج شوند تا با کمترین اتلاف وقت مواجه شوند و به سرعت به کنگره عظیم اربعین برسند. از طرفی مسئولین و متولیان کشوری و یا استانی اربعین، بعضا با آمار و اطلاعات متناقض خود، در برنامه ریزی زوار اربعین خلل ایجاد می کنند.

در ادامه وضعیت راه‌ها و مرزهای کشور خواهد آمد:

مبدا/ مقصد فاصله
مهران - نجف 303 کیلومتر
شلمچه نجف 460 کیلومتر
چذابه - نجف 390 کیلومتر

آخرین اخبار از مرز مهران
مرز مهران با 280 کیلومتر فاصله تا کربلا به‌عنوان نزدیک‌ترین و مهم‌ترین مرز زمینی به این حرم در ایام اربعین شناخته می‌شود و بسیاری از عاشقان حسینی کوله‌بار سفر خود را برای عبور از این مرز می‌بندند.

مرز مهران
اظهارنظرکننده وضعیت ترافیکی(تا ظهر سه‌شنبه) سایر توضیحات
جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا هم‌اکنون تردد در مرز مهران جریان دارد اما ترافیک انسانی در پایانه مرزی سنگین است. به‌هیچ‌وجه امکان تردد بدون مدارک قانونی معتبر وجود ندارد.
جانشین یگان ویژه ناجا وضعیت تردد زائران از مرزها بخصوص مرز مهران مطلوب و در مقایسه با حجم زیاد زائران، تردد در این مرز طبیعی است. داشتن گذرنامه و ویزا برای خروج از مرز بسیار ضروری است.
فرمانده پلیس راه کشور هیچ ممنوعیتی برای تردد وسایل نقلیه زائران به مهران اعمال نشده است و ترافیک در محورهای منتهی به شهر مهران نیمه سنگین و داخل مهران سنگین است. مسیرهای منتهی به مهران باز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

*** آخرین خبر(ساعت 15 روز سه شنبه): از سی کیلومتری مهران تردد وسایل نقلیه ممکن نیست و زائرین بصورت متراکم به سوی مرز درحال حرکت هستند/ ازدحام جمعیت صبح کاسته شده اما در حوضچه ها و اطراف مرز تعداد زیادی از مردم حضور دارند.

آخرین اخبار از مرز شلمچه و چذابه
منطقه مرزی در غرب خرمشهر و نزدیکترین نقطه مرزی به شهر بصره در کشور عراق است. مرز شلمچه جنوبی ترین مرز زمینی ایران و عراق بوده و فاصله آن تا خرمشهر 15 کیلومتر و تا بصره 20 کیلومتر می باشد. زائرانی که از این مرز وارد عراق می شوند پس از عبور از منطقه شلمچه و تنومه وارد شهر بصره شده و پس از آن به سماوه و نجف می رسند. طول مسیر از شلمچه تا نجف تقریباً 460 کیلومتر می باشد.

همچنین، تنگه چزابه در 17 کیلومتری شمال غربی شهر بستان قرار دارد. زائران پس عبور از منطقه چزابه و شیب، مشرح، وارد شهر العماره، سپس شهر فجر و منطقه عفک، دیوانیه، شافعیه، شامیه و پس از بازرسی ابوصخیر وارد شهر نجف می شوند.

مرز شلمچه و چذابه
اظهارنظرکننده وضعیت ترافیکی(تا ظهر سه‌شنبه) سایر توضیحات
استاندار خوزستان با وجود ازدحام زائران برای عزیمت به کربلای معلا، با تمهیدات اتخاذ شده و ایجاد بسترهای مناسب، روند خروج زائران بدون مشکل و مساله خاصی ادامه دارد. ---
فرمانده پلیس راه کشور با توجه به ازدحام زائران در شهر مهران توصیه می‌شود که زائران مرزهای شملچه و چذابه را برای خروج از کشور انتخاب کنند. ---

در نهایت به نظر می‌آید، اگر زوار اربعین برای خروج از کشور مرز مهران را انتخاب نمایند، هرچند ساعت‌های زیادی را باید پشت گیت‌های ورودی و خروجی مرز بایستند، اما بعد از ورود به کشور عراق راه چندان زیادی تا نجف اشرف ندارند و برعکس، اگر مرزهای شلمچه و چذابه را برگزینند، اگر مدارکشان کامل و بی نقص باشد، مشکلی خاصی برای عبور از مرز ندارند، اما باید راه بیشتری را تا رسیدن به نجف اشرف تحمل نمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top