تاریخ انتشار: شنبه 1395/08/29 - 11:00
کد خبر: 216673

ناکامی وزیر راه روحانی در خرید هوپیما ادامه دارد

آخوندی برای خرید هواپیما دست به دامن چینی‌ها شد!

عباس آخوندی که طی ماههای گذشته در خرید هواپیما از دو شرکت ایرباس و بوئینگ با ناکامی مواجه شده در سفر اخیر خود به چین اعلام کرد که به دنبال خرید هواپیما از شرکت "کومک" چین پس از کسب استانداردهای بین المللی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: عباس آخوندی که طی ماههای گذشته در خرید هواپیما از دو شرکت ایرباس و بوئینگ با ناکامی مواجه شده در سفر اخیر خود به چین اعلام کرد که به دنبال خرید هواپیما از شرکت "کومک" چین پس از کسب استانداردهای بین المللی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم، عباس آخوندی که در راس هیاتی به کشور چین سفر کرده است، در جریان بازدید از مرکز تولید و طراحی هواپیمای کومک (COMAK) در شهر بندری شانگهای گفت: بازار هواپیماهای مسافربری رقابتی است، حضور هواپیماهای مسافربری کشور چین در ایران مستلزم داشتن استانداردهای ایمنی و بین المللی است.

وی در این بازدید که مدیرعامل شرکت مذکور نیز حضور داشت، یادآور شد: چنانچه شرکت های هواپیمایی کشور چین علاقمند به حضور در بازار ایران هستند مستلزم ارائه استانداردهای ایمنی، فنی و کیفی به مراجع، سازمانها و ایرلاین های ایرانی و دادن خدمات پشتیبانی فنی و مالی از تولیدات خود هستند.

مدیرعامل شرکت هواپیماسازی کومک (COMAK) نیز در این بازدید توضیحاتی از روند تولیدات این شرکت بیان کرد و هیات عالی وزارت راه و شهرسازی کشورمان را در جریان فعالیت های این مرکز قرار داد.

در این بازدید همچنین مهندسین بخش های مختلف این مرکز ضمن معرفی بخش های مختلف طراحی و آزمایش، از جمله آزمایشگاه شبیه سازی و بخش های الکترونیک توضیحاتی پیرامون محصولات کارخانه ارائه کردند.

آخوندی و هیات همراه روز دوشنبه 24 آبان ماه جاری با هدف گسترش مناسبات همکاری در بخش های شهرسازی و حمل و نقلی در راس هیاتی وارد پکن پایتخت چین شد.

وی در مدت سه روز اقامت در این شهر علاوه بر دیدار با «چن زنگ گائو» (CHEN ZHENGGAO) وزیر مسکن و توسعه مناطق شهری و روستایی، «لی شیائو پینگ» (LI XIAOPENG) وزیر حمل و نقل و «جین لیچون» رئیس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) با مدیران و مسئولان شرکت های معتبر فعال در حوزه حمل و نقلی چین نیز ملاقات کرد.

آخوندی و هیات همراه همچنین در بازدیدهای خود در پکن، از شرکت مهندسی راه آهن چین (crec) به عنوان بزرگترین شرکت دولتی زیر ساختی و مرکز کنترل ترافیک این شهر بازدید کردند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان روز سه شنبه نیز در نشستی که با حضور بیش از 200 تن از نمایندگان و فعالان حوزه حمل و نقل چین و همچنین مدیران ارشد شرکت های چینی مرتبط با این حوزه در محل سفارت جمهوری اسلامی در شهر پکن برگزار شد، فرصت های سرمایه گذاری در این بخش ها را در ایران تشریح کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top