تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/09/01 - 09:02
کد خبر: 216836

پیشنهادی کلیدی برای رفع ابهام‌های انتخاب موضوع پایان‌نامه؛

پایان‌نامه را دقیقا به هدف بزنید

پایان‌نامه را دقیقا به هدف بزنید

یکی از چالش‌های اصلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و معدود دانشجویان کارشناسی که مجبور به تهیه و تدوین پایان‌نامه هستند، انتخاب موضوع است. هر چند نوشتن پایان‌نامه، مقدمه و موخره‌های فراوانی دارد که یکی از آنها انتخاب استاد راهنماست.

خبرنامه دانشجویان ایران: شاید از همان سال اول و دوم دانشگاه برایتان سوال پیش نیاید و دغدغه نداشته باشید که موضوع پایان‌نامه را چگونه باید انتخاب کرد و اصلا در ترم پایانی، باید پایان‌نامه ارائه کنید یا جزو آن دسته از دانشجویانی هستید که در همان مقطع کارشناسی با دوران دانشجویی خداحافظی می‌کنند و رنگ پایان‌نامه و پس و پیش‌های آن را هم نمی‌بینند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از چالش‌های اصلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و معدود دانشجویان کارشناسی که مجبور به تهیه و تدوین پایان‌نامه هستند، انتخاب موضوع است.

هر چند نوشتن پایان‌نامه، مقدمه و موخره‌های فراوانی دارد که یکی از آنها انتخاب استاد راهنماست اما انتخاب خود موضوع پایان‌نامه، موضوع دشوار و البته مهمی است که نیازمند بررسی و تحقیقات فراوانی دارد.

پایان‌نامه‌ها یکی از آثار مهم علمی به شمار می‌روند که در صورت داشتن قابلیت‌هایی حتی می‌توانند در بالاترین مدارج علمی دنیا مورد استفاده، تحقیق یا حتی بررسی برترین مقامات علمی قرار گیرند؛ از این رو انتخاب موضوع آن حساس‌تر می‌شود و به عبارتی، دانشجویان از همان سال‌های اولیه با تمرکز روی یک محور یا موضوع خاص، می‌توانند خط سیری که قرار است پایان‌نامه‌شان را روی ان کار کنند را راحت‌تر بیابند.

حال آنکه اگر تمرکز یا دقت نظر از همان سال‌های اول دانشجویی صورت نگیرد، نمی‌شود یک شبه، موضوع خوب و مناسبی را یافت، بدون آنکه جوانب کار در نظر گرفته شود؛ اینجاست که باید به سراغ استاد راهنما رفت و انتخاب موضوع پایان‌نامه را به عهده وی گذاشت.

برای اطلاع کامل از مراحل، جزئیات و نحوه انتخاب موضوع پایان‌نامه می‌توانید به اینجـــــا مراجعه کنید.

اما پیشرفت تکنولوژی، راه‌های دیگری را نیز پیش پای شما قرار داده است؛ همیشه انتخاب موضوع پایان‌نامه، حتما انتخاب درستی نیست و ممکن است دقیقا به هدف نزده باشید؛ هرچند که احتمال نزدیک بودن انتخاب شما با انتخاب درست نیز احتمال بالایی است.

برای حل این نگرانی، می‌توانید به پایگاه علمی instagrok مراجعه کنید و موضوع پایان‌نامه خودتان را در این سایت وارد کنید؛ بصورت گراف به شما نشان می‌دهد که موضوع شما با چه مباحثی در ارتباط است و ویدیو و عکس و مقاله مرتبط به آن را نیز به شما نشان می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این سیستم، عدم نیاز به نام کاربری یا رمز عبور است؛ با توجه به اینکه این روزها بسیاری از پایگاه‌های علمی و اطلاعاتی در سراسر جهان از ارائه اطلاعات و حتی کوچکتری خدامات اطلاعاتی به کاربران و مراجعه‌کنندگان، کسب درآمد می‌کنند، رایگان بودن instagrok مزیت نسبی آن در برابر سایر پایگاه‌ها محسوب شده و مورد استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد.

پس فرصت را از دست ندهید تا در یکی دو ترم پایانی، مورد فشار و تهاجم مباحث علمی و درسی، انتخاب موضوع پایان‌نامه، شروع تحقیقات و سر کله زدن با استاد راهنما قرار نگیرید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top