تاریخ انتشار: جمعه 1395/09/05 - 13:01
کد خبر: 217272

رحیم‌پورازغدی درجمع دانشجویان؛

«زنان» اولین قربانی ازدواج سفید

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: لوازم آرایشی از صنایعی است که با تبلیغات بیشترین سود را می‌برد. امروز ایران در واردات این لوازم پر مصرف می‌باشد و این یعنی موتور ده‌ها کمپانی صهیونیسم می‌چرخد.

خبرنامه دانشجویان ایران: حسن رحیم‌پور ازغدی دیروز در همایش «فمنیسم وحقوق زنان» که در دانشکده علوم پزشکی مشهد برگزار شد گفت: تمام یاس‌های که در قرن ۱۸، ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ در عرصه‌های مختلف در غرب ایجاد شد، در حقیقت براساس یکسری از مشکلات وگرفتاری‌های جوامع شان شکل گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این‌که این یاس‌ها بر پایه اصالت دادن، به یک مسئله در میان تمامی مسائل دیگر تشکیل شدند تا تلاش کنند، این مشکلات حل شود، تصریح کرد: طبق مستندات وکتاب‌های موجود در زمینه یاس‌ها، پدر ایدئولوژی مادی، متعلق به خانواده‌های یهودیان مرتد، تغییر مذهب داده، فراماسونری و یا صهیونیسم می‌باشد.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص دلایل ایجاد فمینسیم در غرب، افزود: زن به این خاطره که نیروری کار ارزان و آرامی است، نظام سرمایه داری بر این مبنا تصمیم به خروج زنان از خانواده کرد، که از آنان استفاده چند منظور کند.

رحیم‌پورازغدی بیان داشت: از زنان استفاده جنسی شد، یعنی مسئله سکس و تبدیل آن به یک کالای تجاری که از گذشته تا حال جزئی از بازارهای پرفروشی بوده است.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به وضعیت سینمای جهان در زمینه برهنگی، خاطرناشن کرد: امروز فیلم سینمایی که برهنگی را نمایش می‌دهد، فروش بیشتری دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی چرخش، چرخ پنج صنعت تکنولوژی سرمایه‌داری را به خاطره زیبایی زنان دانست و خاطرنشان کرد: لوازم آرایشی از جمله صنایعی است که با تبلیغات بیشترین سود را می‌برد. امروز ایران در واردات این لوازم پر مصرف می‌باشد، یعنی موتور ده‌ها کمپانی صهیونیسم می‌چرخد.

وی تاکید کرد: زن نقش الگوی مصرف در خانواده را بر عهده دارد که قادر است اسراف در خانواده خود را کنترل و مدیریت کند و یا اقتصاد خانواده یا حتی کشور را به سمت ولخرجی سوق دهد.

رحیم‌پور ازغدی نقش اصلی زن را تربیت فرزندان خود دانست و گفت: پدر نیز وظیفه تامین اقتصاد و امنیت خانواده را دارد، البته ابن به این معنا نیست، که زن فقط در خانه باشد و مرد در بیرون آن کار کند. تقسیم کار بین زوجین نباید بر مبنای بی‌عدالتی صورت بگیرد.

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی متذکرشد: باید متوجه باشیم، که تقسیم کار بین زن و مرد نه همیشه درست و نه همیشه غلط است.

اروپا زن را یک جنس درجه دو می داند

وی در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص نگاه تحقیرآمیز اروپا به زن اشاره و خاطرنشان کرد: اروپا زن را یک جنس درجه دو می داند، استدلال آنان این است ‌که دنیا بر اساس ثروت و قدرت می‌گردد، پسران در کسب این دو مهم توانایی بیشتری از دختران دارند در نتیجه اصالت بر مردان است.

رحیم‌پورازغدی متذکر شد: این فرهنگ در قبل از اسلام در عرب جاهلی و همچنین دیگر نقاط جهان وجود داشته و مجددا در دوران مدرن شکل گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: عرب جاهلی معتقد بودند که زن از نظر قدرت ضعیف است و در زمینه ثروت فقط مصرف کننده است، در صورتی که مردان تولید کننده می‌باشند.

وی با یادآوری این موضوع که در قبل از اسلام نوه دختری را فرزند خود نمی‌دانستند، زن ارث نمی‌برد، بلکه جزء ارث محسوب می‌شد و زن نیازی به استقلال مالی و ارث نداشت، گفت: اسلام برای نخستین مرتبه به زن حق ارث و استقلال مالی داد و نوه دختری را نیز فرزند دانست.

رحیم پور ازغدی همچنین در خصوص ازدواج مجدد در اسلام، خاطرنشان کرد: در قبل اسلام چند همسری در جهان وجود داشت. در این دوران مردان به ویژه قدرتمند صدها همسر قانونی و به غیر از این تعدادی زنان غیررسمی داشتند، که کنیزان و بردگان بودند. اسلام این امر را اصلاح کرد و چند همسری را تغییر داد که این عمل موجب شوک شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: اسلام علاوه بر اصلاح این امر ده‌ها شیوه برداری را ممنوع کرد و آزادسازی بردگان را جهاد مقدس دانست.

وی در انتقاد به کسانی که چند همسری را مسخره می‌کنند، خاطرنشان کرد: اکنون درغرب زن و شوهرها به یکدیگر خیانت می‌کنند و روابطه زن و یا مرد با غیر همجنس‌شان برای همسرانشان عادی شده است.

رحیم‌پورازغدی در خصوص ازدواج سفید، گفت: ازدواج سفید بیشتر به نفع مرد می‌باشد، به خاطره این‌که تعهد و مسئولیتی نسبت به زن وجود ندارد و هرزمانی که بخواهد، زن را ترک می‌کند. اسلام ازدواج را قرار داد، که مرد از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکند.

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دلایل ازدواج موقت در اسلام، تصریح کرد: ازدواج موقت برای شرایط و افراد خاص است که ممکن است به دلایل بیماری و.. مرتکب گناه شوند. متاسفانه برخی از این موضع سوء استفاده و شرایطی نامناسبی را ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان این‌که حجاب به منظور دفاع از حقوق زنان است، افزود: بی‌حجابی زن نیز به نفع مردها است و آنان طرفدار این امر می‌باشند، مردان می‌خواهند بدون داشتن مسئولیت به تمام زنان نگاه کنند.

امروزه در فضای مجازی دنیا به منظور نگاه کردن به زنان برهنه پول‌های زیادی انتقال می‌شود.

رحیم‌پورازغدی ازدواج سفید را مسئله جدیدی ندانست و تاکیدکرد: این ازدواج فقط نامش تغییر کرده، در گذشته نیز روابط جنسی نادرست وجود داشت و قربانی اول این نوع رابطه‌ها زن می‌باشد و بعد کودکان هستند. اسلام به منظور جلوگیری از این مسائل ازدواج دائمی را مطرح کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان‌کرد: حقوق زن، کودک و مرد باید در چارچوب خانواده تعریف شود، در غیر این صورت خانواده متلاشی خواهد شد. همچنین روابطه زن و مرد فقط باید در خانواده تعریف شود.

رحیم پور ازغدی در ادامه با اشاره به ازدواج دختران قبل از اسلام در ایران و دیگر نقاط دنیا، گفت: دختر در این دوران هیچ شخصیت حقوقی نداشت، بدون اجازه پدر حق انتخاب همسر نداشت که اسلام این امر را اصلاح کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پدر باید اجازه  ازدواج دختر را بدهد؟ تصریح کرد: تفاوت حقوقی به خاطره تفاوت حقیقی بین زن ومرد است، دختری که اولین بار قصد ازدواج دارد، جامعه و مردان را به خوبی نمی‌شناسد.جامعه شکارچی بسیار دارد و پدر موظف است از امنیت دختر خود محافظت کند.

رحیم پور ازغدی با اشاره  به تفاوت احساسی بین دختر وپسر، گفت:  دختران به دلیل نگاه عاطفی و صداقتی که دارند، اغلبشان در روابط احساسی با پسران، به فکر ازدواج با طرف مقابل خود می‌باشند، در صورتی که مردان به خاطره اینکه ترکیبی از خشنونت‌اند، چنین فکری در سر ندارند. چنانچه این خشونت مرد درست کنترل و مدیریت شود، به نفع بشر است و در غیر این‌صورت جامعه متضرر خواهد شد.

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: پدر ولایت خانواده را برعهده دارد؛ اما چنانچه این ولایت خلاف مصلحت دختر باشد، اذن او در ازدواج دختر تاثیری ندارد.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که در زمان ایران زرتشتی پنج نوع ازدواج غلط مرسوم بود و اسلام آنها را نسخ کرد، خاطرنشان کرد: ازدواج با محارم یکی از این نوع ازدواج‌های غلط بود، که به خاطر باورهای نژادپرستانه صورت می‌گرفت.

رحیم‌پورازغدی افزود: اکنون این نوع ازدواج از طریق ماهواره، ادبیات روشن‌فکران و به شکل مذهبی در حال ترویج است.

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنان خود در زمینه ارث زن در اسلام، تصریح کرد: مرد مسئولیت خانواده را بر عهده دارد در واقع مالی را به ارث می برد باید هزینه آنان کند در صورتی که زن مسئولیت اقتصادی ندارد و مقدار سهم ارث برای خودش است و کسی نمی‌تواند او را مجبور کند که مال ارثی‌اش را هزینه کند

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top