تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/09/07 - 11:17
کد خبر: 217516

تشییع پیکر شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

دیدار آخر در دانشگاه +تصاویر

دیدار آخر در دانشگاه +تصاویر

شهیدان به شما دانشجویان می‌گویند که این راه عزت است و ما خط عزت را با خون خود نوشتیم و شما باید دنبال این خط خون را بگیرید و به قدرت الهی برسید، زیرا در این صورت قدرت‌های دیگر در برابر شما تسلیم می‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم تشییع شهید گمنام امروز با حضور دانشگاهیان  در کوی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این تشییع که با استقبال دانشجویان همراه بود، حجت الاسلام محمد محمدیان و حجت الاسلام کاظم صدیقی به سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم، گفت: امروز دانشگاهیان دانشگاه تهران میزبان این شهید گمنام بودند ولی از فردا این شهید میزبان همه دلدادگان این راه است.

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

وی با تبریک به دانشجویان کوی دانشگاه تهران گفت: امروز نورافکنی در کوی دانشگاه نصب شد که دانشجویان می‌توانند دل‌هایشان را با نور این شهدا نورانی‌تر کنند و هر روز توشه‌ای از این شهید دریافت کنند.

محمدیان ادامه داد: دانشجویان کشور در راستای اهداف شهدا و در جبهه علم تلاش می‌کنند و لحظه‌ای اجازه نمی‌دهند پرچم برافراشته شهدا آسیب ببیند تا این پرچم را به صاحب اصلی‌اش برسانند.

محمدیان در پایان از مسئولان دانشگاه تهران تشکر کرد که حدود دو سال برای خاکسپاری این شهید گمنام تلاش کردند.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز با بیان اینکه در قرآن کریم در زمینه شهدا آیاتی بیان شده است، گفت: خداوند در قرآن به گفتمان شهدا اشاره کرده است و ادب برخورد با شهید را به ما آموخته است.

وی افزود: خداوند فرمود؛ «کسی حق ندارد کشتگان جبهه و سنگرنشینان حق و حقیقت که جانشان را با خدا معامله کرده‌اند، مرده بپندارد»، خداوند فرموده؛ «کسی که می‌گوید شهید مرده است از حیات خبر ندارد».

صدیقی گفت:‌ این مسئله فقط مسئله فضاسازی و جریان سیاسی نیست، بلکه اصلاً نباید به مرده بودن شهدا فکر کنیم، زیرا شهدا نزد خدا روزی دارند و مقامی بالاتر از بهشتی بودن دارند.

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهدا پس از پرواز از قفس مادیات، موجوداتی فرازمانی، فراجناحی، فرانژادی و فراصنفی هستند، گفت: شهدا به ما می‌گویند ما ضرر نکردیم، بلکه زیان و ضرر برای کسانی است که خود را به بیگانه فروختند. کسی که با غیرخدا معامله می‌کند باید بداند تمام قدرت‌ها زائل‌شدنی است.

صدیقی اظهار داشت: شهدا شربت قطع علایق مادی و قدرت‌طلبی و جناح‌گرایی‌ها و تنگ‌نظری‌ها را نوشیدند و این حیات شهید است که این جمعیت را برای تشییع‌اش به دنبال خود می‌کشاند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به دانشجویان شرکت‌کننده در مراسم تشییع شهیدان گمنام، گفت: شهیدان به شما دانشجویان می‌گویند که این راه عزت است و ما خط عزت را با خون خود نوشتیم و شما باید دنبال این خط خون را بگیرید و به قدرت الهی برسید، زیرا در این صورت قدرت‌های دیگر در برابر شما تسلیم می‌شوند.

وی در پایان خطاب به دانشجویان خاطر نشان کرد: امروز این انقلاب «فاطمه پیغمبر» است و شما امین پیغمبر هستید، این انقلاب،‌این استقلال، این عزت و پیشرفت علمی را حفظ کنید.

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

خبرگزاری فارس در حاشیه نگاری از این برنامه نوشت: کسی نمی‌داند چند پاییز سرد آمده و رفته است و پدر و مادرش در انتظار بازگشت رعنای 28 ساله‌شان چه تعداد ثانیه را شمرده‌اند، شاید او هم مانند رزمندگان دیگر به مادرش قول داده بود که بازگردد و حالا امروز با افتخار فرزند روح‌الله بودن آمده است.

روی سنگ مزارش نوشته‌اند شهید گمنام فرزند روح‌الله؛ کسی نمی داند نامش چیست ولی نامش هر چه که باشد او یک جوان مسلمان ایرانی است، گمنام نیست، خوشنام است.

نام‌آور بی‌نشانی که امروز روی دوش دانشگاهیان و نام آوران جبهه علمی کشور تشییع شد در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده است و حتما رمز شهادتش یا حسین (ع) بوده که تشییع‌کنندگانش امروز اینچنین با تمام وجود فریاد لبیک یا حسین سر می‌دهند.

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

مسئولان دانشگاه مادر ایران همگی آمده‌اند، دانشجویان و اساتید دانشگاه هم هستند، مردم هم آمده‌اند، مادرانی که اشک‌ریزان او را فرزند خود می‌دانند و یک مادر شهید که مداحی حدادیان را قطع کرد و پشت میکروفن زجه می‌زد.

جوانانی آمده‌اند که شاید حتی سن‌شان به سال‌های دفاع مقدس قد نمی‌دهد ولی گویا یکی از نزدیکان‌شان را تشییع می‌کنند.

دخترانی آمده‌اند که حدادیان آنها را دختر این شهید گمنام می‌داند و از آن‌ها می‌خواهد که در مراسم تشییع این شهید خواهری که نه؛ برایش دختری کنند زیرا او اگر عمرش به دنیا بود شاید دختری هم سن و سال این دختران داشت.

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

خیابان امیرآباد تهران بسته شده است، جمعیت لحظه به لحظه  بیشتر می‌شود و مردم هم به خیل جمعیت دانشگاهیان می‌پیوندند.

برای این شهید نماز میتی خوانده می‌شود به وسعت دل تمام دلدادگان شهدا.

کسی او را میت نمی‌داند او عندربهم یرزقون است.

معمول است که قبل از خاکسپاری نام تازه گذشته را در زمان تلقین اشهد صدا می‌زنند ولی این شهید نام ندارد و حتی در تابوتش به جای یک پیکر کامل چند تکه استخوان است اما او به جای نام، پیکر و تمام مادیات عزت دارد. او شقایق‌وار روی دوش دانشجویان نام آور تهرانی تشییع شد به گونه‌ای که حدادیان مداح اهل بیت تشییع این شهید گمنام را رزمایشی عظیم می‌نامد.

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

جوانان دانشجوی تهرانی امروز شعار «دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است» سر دادند تا ثابت کنند شعار هیهات من الذله شهدا همچنان پابرجاست.

امروز دانشجویان کوی دانشگاه نماز جماعت ظهر و عصر را در جوار این شهید اقامه کردند و مراسم شام غریبان وی نیز امشب در مسجد کوی دانشگاه برگزار می‌شود.

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

تشییع شهید گمنام در کوی دانشگاه تهران

عکاس یزدان محمدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
sahar
1395/09/08 - 15:40

ببخشید مگر این شهیدان مادر ندارند؟ مگر خانواده ندارند؟ مگر ما در عهد بوق زندگی میکنیم؟ چرا با یک آزمایش دی ان آ ساده، خانواده بدبختی راکه بیش از سی سال است چشم انتظار عزیزشان هستند را از چشم انتظاری نجات نمی دهیم؟ با اینهمه پیشرفت علم، شهید گمنام یعنی چه؟! چرا فکری به حال خانواده بدبختشان نمی کنید؟ چرا غریب و بی کس در مکانی غریب خاکشان می کنید؟
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top