تاریخ انتشار: شنبه 1395/09/13 - 16:16
کد خبر: 218131

وزارت علوم چرا دست دست می‌کند؟!

پروژه نیمه‌تمام و تیرخلاص به «شاخص پژوه»

پروژه نیمه‌تمام و تیرخلاص به «شاخص پژوه»

چرا وزارت علوم، غیرقانونی بودن این پژوهشگاه برای جذب دانشجو را اعلام کرده و اقدام دیگری در این خصوص، صورت نداده است؟ به طوریکه به نظر می‌رسد انگار دلش نمی‌خواهد این پروژه را به اتمام برساند و با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد و در این میان، دانشجویان هستند که بلاتکلیفند!

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان، همچنان نسبت به عدم رسیدگی و توجه مسئولین به درخواست‌شان معترضند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تیرماه بود که بخشی از اعتراضات دانشجویان پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان را تحت عنوان "اعتراض جمعی از دانشجویان پژوهشگاه شاخص پژوه نسبت به شهریه دریافتی" منتشر شد. گزارشی که حاکی از اعلام ناگهانی و بدون اطلاع قبلی به دانشجویان، مبنی برای پرداخت شهریه بود.

دانشجویانی که نمی‌دانستند با درخواست عجیب این پژوهشگاه که زیرمجموعه دانشگاه اصفهان بود چگونه مواجه شوند، به یکباره مجبور به پرداخت شهریه در دانشگاهی شده بودند که طبق دفترچه کنکور، قرار نبود شهریه‌ای از انها دریافت کند!

حالا در این میان، آینده تحصیلی، شغلی و زندگی شخصی دانشجویانی مورد سوال قرار گرفته بود که نمی‌دانستند با مشکل پیش‌آمده چگونه کنار بیایند!

اما این رویه ادامه پیدا کرد و هیچ پاسخی به سوال دانشجویان در این باره داده نشد؛ جالب اینجاست که وزارت علوم طی بخشنامه‌ای در سال 94 این پژوهشگاه را فاقد مجوز و غیرقانونی اعلام کرده است اما شاخص پژوه اصفهان باز هم دانشجو جذب کرده است.

دانشجویان اما دلایل قابل توجهی نسبت به رفتار عجیب این پژوهشگاهی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و البته بدون مجوز دانشجو می‌گیرد عنوان کرده‌اند.

یکی از مهمترین آنها، ادعای دانشجویان نسبت به اطلاع رسانی ناقص وزارت علوم به کنکوری‌هایی است که قصد انتخاب رشته و دانشگاه دارند.

پژوهشگاهی که ابتدا به عنوان زیر مجموعه دانشگاه اصفهان شروع به کار می‌کند اما به گفته دانشجویان، بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، این موسسه آموزش عالی، خصوصی شده و از دانشجویان، شهریه طلب کرده است.

دانشجویان اما بر خلاف شهریه‌های سنگینی که پرداخت کردند با محدودیت‌های شدید در زمینه امکانات رفاهی و آموزشی در این پژوهشگاه مواجه شدند، به علاوه اینکه با توجه به اعلام غیرقانونی بودن پژوهشگاه شاخص پژوه از سوی وزارت علوم، احتمالا باید انتظار بی اعتبار بودن مدرک این دانشجویان و نامعلوم ماندن آینده تحصیلی، شغلی و زندگی آنها را داشت.

در این میان، دانشجویانی به چشم می‌خورند که تا کنون چیزی حدود 45 میلیون تومان هزینه کردند اما با این شرایط، هم سرنوشت پولی که تاکنون خرج کرده‌اند نامعلوم می‌شود و دریافت مدرکشان در حاله‌ای از ابهام فرو می‌رود.

این دانشجویان، پیش‌تر در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، درد و دل‌های خود را اینگونه ابراز کرده‌اند: چرا ما دانشجویانی که درس خوانده و ۴ سال عمر خود را گذاشته ایم باید قربانی اهداف کاسبکارانه پژوهشگاه شویم؟ آیا خدای نکرده وزارت علوم به این قربانی شدن راضی شده؟ آیا هیچ سازمان نظارتی نبایستی پیگیری کند؟ (ادامه از اینجـــــا)

گفتنی است علی‌رغم اینکه این پژوهشگاه در کنار نام و لوگوی خود، نام و نشان دانشگاه اصفهان را قرار داده و همچنین، مکانش در داخل این دانشگاه بزرگ کشور است، ظاهرا زیرمجموعه آن نیست!

از طرفی تعدادی از این دانشجویان، مقابل دوربین شبکه استانی اصفهان قرار گرفته‌اند و مشکلات خود را با زبان دانشجویی اظهار کرده‌اند:


حالا اما سوال اصلی اینجاست که چرا وزارت علوم، غیرقانونی بودن این پژوهشگاه برای جذب دانشجو را اعلام کرده و اقدام دیگری در این خصوص، صورت نداده است؟ به طوریکه به نظر می‌رسد انگار دلش نمی‌خواهد این پروژه را به اتمام برساند و با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد و در این میان، دانشجویان هستند که بلاتکلیفند!

باید منتظر ماند و دید که کسی به فکر دانشجویان بلاتکلیف شاخص پژوه اصفهان خواهد بود و اقدامی در راستای احقاق حق این دانشجویان خواهد کرد؟ باید منتظر تصمیم و البته اقدام نهایی وزارت علوم نشست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
درود بر شما
1395/09/16 - 10:34

سلام و تشکر از پیگیری شما
لطفا اگر از پژوهشگاه فشار اوردند که بیشتر پیگیری نکنید
خواهشا کوتاه نیایید
هزار جوان به این اطلاع رسانی ها امید دارند
احمد
1395/09/16 - 11:21

با سلام
به نظر شما عزیزان ما باید چگونه پیگیر حقوق خود باشیم
آیا وزارت علوم نمیخواهد ما دانشجویان کنکوری که به اشتباه خود وارد این پژوهشگاه کرده تعیین تکلیف کند؟؟
آیا ما جزو شهروندان این مملکت نیستیم؟؟ آیا دانشجوی این مملکت نیستیم؟؟ به چه کسی باید فریاد کنیم؟
اصلانی
1395/09/16 - 21:26

لطفا از وزارت پاسخ بخواهید
رتبه کنکور ما در حد دوره روزانه بوده است
چرا باید از موسسه ای که یک سال و نیم است غیرقانونی اعلام شده و بی آبرویی تمام این پژوهشگاه فارغ التحصيل شویم
این مدرک به چه دردی می خوره؟
یک سال و نیم است هیچ خدماتی به ما ارایه نمی شود و میگویند بروید خانه تان با اخراجتان می کنیم
به خدا ظلم است والله جور است
خودم حداقل بیست بار از تبریز تهران و وزارت علوم رفتم و گفتم لااقل ما را موسسه دیگری انتقال دهید تا مدرک خود را بگیریم و دنبال زندگی خود برویم
4 ساله میخواهیم یک مدرک ارشد بگیریم دو سال اخیر که هیچ خدمات استاد و آموزشی پژوهشی به ما ارایه نشده حالا میگن بروید خونه ما مدرک بده نیستیم.
امیر
1395/09/17 - 00:52

جا داره از تیم خبرنامه دانشجویان تشکر کنم که با جدیت حقایق را افشا تا مسئولین به فکر ما دانشجویان بخت برگشته ، فریب خورده باشند. امروز 16 آذر بود من دانشجو بودم ولی دانشجوی فریب خورده شاخص پژوه، دانشجوی که اسمش در وزارت وجود ندارد ،دانشجوی که کارت دانشجویی تقلبی دارد ،دانشجویی که شماره دانشجوی جعلی دارد .دانشجویی که رفته وزارت گفتن شما دانشجو نیستید و فریب خوردین .دانشجویی که تمام زندگیش و مسیر زندگیش بخاطر یک مشت دغل باز و سودجو تغییر کرد. شکایت کردم.وزارت علوم رفتم ولی نمیدانم چرا جوابگوی ما نیستند . به هر کس میگویم شاخ درمیارن که در دانشگاه اصفهان اینجور اتفاقی افتاده. من دانشجویم ولی دانشجوی قلابی.16 آذر
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top