تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/09/14 - 13:45
کد خبر: 218254

پاتک وزارت علوم به دانشگاه آزاد؛

پیروزی در زورآزمایی آموزش‌عالی دولت یازدهم، سهم کدام جناح می‌شود؟

پیروزی در زورآزمایی آموزش‌عالی دولت یازدهم، سهم کدام جناح می‌شود؟

حالا بعد از گذشت مدتی دوباره این رشته‌ها بر سر زبان‌ها افتاده و این خانواده‌های و دانشجویان هستند که در میدان نبرید میان این دو نهاد اموزشی، بهت‌زده به آینده تحصیلی، شغلی و زندگی‌شان می‌نگرند و البته جز ابهام و سوال، چیزی نمی‌بینند.

خبرنامه دانشجویان ایران: بعد از آخرین جنجال بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم بر سر رشته‌های بدون مجوز، مدتی بود که دوباره این موضوع مسکوت مانده بود اما پاتک ناگهانی وزارتخانه، خواب مسئولین دانشگاه آزاد را دوباره آشوب کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمتر کسی است که از ماجرای پر دردسر یا بع تعبیری، قصه‌ی پر غصه‌ی "رشته‌های بدون مجوز" که دانشجویان و خانواده‌های زیادی را مشغول به خود کرده است، بی خبر باشد!

باز هم رشته‌های مجوز یا بدون مجوز! دانشگاه آزاد است که جزو اولین تیترها و سرخط اخبار دانشگاهی کشور قرار گرفته است و بعد از دو سال، هنوز کشمکش‌های میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم، نتیجه‌ای جز جنجال رسانه‌ای در ملاء عام و استرس و نگرانی برای دانشجویان و خانواده‌های آنان در بر نداشته است.

آخرین جنجال در این ماجرا بر سر نامه‌ای بود که دانشگاه‌آزادی‌ها مدعی بودند از سوی وزارت علوم آمده است و تمام رشته‌های این دانشگاه را قانونی می‌داند؛ طرف دیگر ماجرا هم مسئولین عصبانی وزارت علوم بودند به هیچ عنوان زیر بار این بین قانونی – از نظر خودشان – نمی‌رفتند و قط رشته‌هایی که تائید شده بود را قبول داشتند.

حالا بعد از گذشت مدتی دوباره این رشته‌ها بر سر زبان‌ها افتاده و این خانواده‌های و دانشجویان هستند که در میدان نبرید میان این دو نهاد اموزشی، بهت‌زده به آینده تحصیلی، شغلی و زندگی‌شان می‌نگرند و البته جز ابهام و سوال، چیزی نمی‌بینند.

ضرب المثل "هر چه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک"، برای همینجا ساخته شده است؛ معمولا در اختلافات و دعواهای کوچک و خرد که ممکن است محل اختلاف دانشجویان یا مسئولین پائین‌دستی در دانشگاه‌های مختلف، دانشکده‌ها و یا حتی کلاسهای درس باشد، نهادهای بالادستی مثل وزارت علوم یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ورود کرده و طبق قانون و بخشنامه‌های از قبلی تنظیم شده، مسئله مورد نظر را حل می‌کنند یا تبصره‌ای تنظیم می‌کنند؛ اینجا اما دانشجویان نمی‌دانند واقعا باید به کجا شکایت کنند و حق خود را مطالبه کنند!

چهارمین سالگرد روز دانشجو در دولت یازدهم در راه است و هنوز مشکلات عجیب اینچنینی در دانشگاه‌ها دیده می‌شود و معلوم نیست چه کسی جوابگوی عمر از دست رفته چهارساله برای یک دانشجویی است که برنامه‌های زیادی برای آینده تحصیلی و شغلی خود دارد!

بعد از قانع نشدن دانشگاه آزاد از توضیحات وزارت علوم و جنجالی که بر سر یک "نامه" در رسانه‌ها بین این نهاد اموزشی کشور به وجود آمده بود(اینجــــــا)، اینبار لیستی از برخی رشته‌های دارای مجوز وزارت علوم، توسط وزارتخانه در رسانه‌ها منتشر شد.

پیش از این فهرست رشته‌هایی را که وزارت علوم برای پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد به تصویب رسانده را در مقاطع مختلف تحصیلی منتشر کرده است.

با این حساب معلوم نیست که هدف وزارت علوم از انتشار لیست اخیر چیست؟ آیا قرار است مسئله "رشته‌های بدون مجوز" از سر زبان‌ها نیفتد و رسانه‌ها یا دانشجویان پیگیر این ماجرا باشند؟

ادامه بدون نتیجه این موضوع می‌تواند شائبه سهمی بودن دولت یازدهم را تقویت کند! آیا اهرم طیف دانشگاه آزادی‌ها در دولت قوی‌تر است یا طیف وزارت علومی‌ها؟ چه کسی غالب می‌شود؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top