تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/09/15 - 13:46
کد خبر: 218397

عبدالرضا داوری: روحانی ۲۴ میلیون رای دارد

او با بیان اینکه ممکن است اصولگرایان استراتژی هایی طراحی کنند که از این طریق رای روحانی را پایین بیاورند گفت: اما نظر سنجی ها نشان میدهد روحانی در غیاب احمدی نزاد ۶۰ تا ۶۵ درصد رای دارد که در چهل میلیون واجدین رای در دوره بعد این تعداد چیزی حدود بیست و چهار میلیون رای برای روحانی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: عبدالرضا داوری مشاور وزیر کشور دولت احمدی نژاد که این روزها از نزدیکان رسانه ای احمدی نژاد نیز محسوب می شود، در گفت و گو با «انتخاب» در خصوص موضع گیری اخیر قالیباف در خصوص برجام بعد از تمدید ماده تحریم های ایران در مجلس سنای آمریکا علی رغم حمایت های قبلی او از توافق هسته ای گفت.

"سیاست خارجی"، مهم ترین مزیت و مهارت حسن روحانی
او با بیان اینکه شهردار تهران با این موضع گیری نشان داد که افق بالاتری را از شهرداری تهران در نظر گرفته ، گفت: به نظرم مجموعه جریان اصولگرا به این جمع بندی رسیده است که تمدید تحریم ها توسط آمریکا پاشنه آشیل دستاوردهای دیپلماتیک روحانی است و این فرصت را غنیمت شمرده اند که مانع تکرار دولت روحانی در دوره بعد شوند.

داوری با بیان اینکه حسن روحانی؛ تنها برنده "تمدید تحریمهاست گفت تمدید تحریم ها اتفاقا در فضای داخلی به نفع روحانی خواهد شد چرا که "سیاست خارجی"، مهم ترین مزیت و مهارت حسن روحانی است. تشدید تنش علیه ایران از سوی امریکا اولا موجب خواهد شد تا همچنان سیاست خارجی به عنوان مساله اصلی کشور مطرح باشد که خود مولد مزیت برای روحانی خواهد بود، ثانیا باعث خواهد شد تا ناکارآمدیهای دولت یازدهم ذیل پوشش تنشهای بیرونی، از منظر افکار عمومی بیرون بماند.

او خاطر نشان کرد: استفاده از اهرم تمدید تحریم ها در رقابتهای پیش رو نه تنها به ضرر حسن روحانی نیست بلکه فضایی را برای او ایجاد خواهد کرد که بتواند رقبا را در حوزه سیاست خارجی به بحران زایی متهم کند و خود را منجی سیاست خارجی و تنش زدایی معرفی نماید.

مردم به کمک روحانی می آیند
او با اشاره به نوع جهت گیری افکارعمومی کشور خاطر نشان کرد: مردم هم در چنین صحنه ای به کمک روحانی آمده و با توجه به تمایل غالب در جامعه به پرهیز از تنش در سپهر دیپلماسی و اقتصاد، در صورت تند شدن فضای دیپلماسی، میدان و فضای تحرک برای حسن روحانی بازتر و امکان نشاندن رقبا بر صندلی تنش زایی و تحریم خواهی و جنگ طلبی برایش میسر خواهد شد.

روحانی با آرایی بیشتر از سال ۹۲ رییس جمهور خواهد شد
این مشاور دولت احمدی نژاد تاکید کرد راهی که امروز رقبای روحانی در تند کردن فضای سیاست خارجی در پیش گرفته اند جز به انتخاب مجدد او با آرایی افزونتر از سال 92 نمی انجامد.

داوری با بیان اینکه پیروزی روحانی در زمین سیاست خارجی قطعی است گفت در نتیجه حسن روحانی تنها برنده تمدید تحریم هاست.

او در خصوص احتمال کاندیداتوری قالیباف اجماع جریان های اصولگرایی پیرامون کاندیداتوری او نیز خاطر نشان کرد: به نظر میرسد موضع گیری اخیر ایشان در جامه یک مدیر محلی در افق ملی تنها نشان دهنده هدف گذاری های او برای مناسب بالاتر است.

اصولگرایان دچار اشتباهند
او در خصوص استراتژی اصولگرایان در انتخابات پیش رو نیز گفت: به نظر میرسد اصولگرایان دچار اشتباه اند و تصور میکنند با تند کردن فضا در حوزه دیپلماسی و برجام میشود بر روحانی غلبه کرد.

داوری تاکید کرد : این ادامه خطایی است که سال 92 اتفاق افتاد. رقابت با روحانی در سیاست خارجی و برجام و تحریم ها همان زمینی است که روحانی انتظار رقبایش را میکشد.

مشاور وزیر کشور احمدی نژاد در خصوص احتمال اجماع اصولگرایان بعد از منع احمدی نژاد از ورود به انتخابات نیز تاکید کرد: رقابت با روحانی بدون احمدی نژاد بلا موضوع است. من هیچ کس را در غیاب احمدی نژاد در اندازه ای نمیدانم که روحانی را شکست دهند.

روحانی ۲۴ میلیون رای دارد
او با بیان اینکه ممکن است اصولگرایان استراتژی هایی طراحی کنند که از این طریق رای روحانی را پایین بیاورند گفت: اما نظر سنجی ها نشان میدهد روحانی در غیاب احمدی نزاد ۶۰ تا ۶۵ درصد رای دارد که در چهل میلیون واجدین رای در دوره بعد این تعداد چیزی حدود بیست و چهار میلیون رای برای روحانی است.

داوری با اشاره به نظر سنجی های اخیر خاطر نشان کرد: رشد محبوبیت و آرای جلیلی در بدنه نیروهایی اصولگرایی و حزب اللهی بیشتر از رشد رای قالیباف است .

سکوت جلیلی در این مقطع هوشمندانه تر از موضع گیری قالیباف است
او با بیان اینکه جلیلی هم در این مقطع به این نتیجه رسیده که روحانی در زمین دیپلماسی مزیت هایی دارد که رقابت با ایشان در این زمین مخاطره آمیز است، اظهار داشت: در نتیجه سکوت جلیلی در این مقطع هوشمندانه تر از موضع گیری قالیباف است در نتیجه به نظر میرسد، با توجه به اتفاقاتی که می افتد رشد رای جلیلی بیشتر است و قالیباف از او عقب میماند

داوری در خصوص موضع گیری های مکرر جلیلی در مقابل سیاست خارجی روحانی و اینکه او خود را مدعی فهم دقیق از سیاست خارجی میداند، اضافه کرد: من سکوت اخیر جلیلی در مورد تمدید تحریم ها را این هوشمندانه ارزیابی میکنم و شاید مشاورین قالیباف مشاوره های خوبی برای موضع گیری های ایشان به او نمی دهند.

تنها کسی که میتوانست انتخابات را به انتخاباتی چالشی برای روحانی تبدیل کند احمدی نژاد بود
اوری ادامه داد: جلیلی هم در تحلیل کلان امکان پیروزی بر روحانی را ندارد؛ چون امروز روحانی رییس جمهور مستقر است. تمام شبکه اقتصادی و دیپلماتیکی و سیاسی کشور در اختیار روحانی است؛ تنها کسی میتواند او را شکست دهد که قبلا توده های مردم در دوره های ریاست جمهوری برنامه های او را تجریه کرده باشند و در واقع توده های مردم در دوره برنامه های او رضایت مندی شان بالا رفته باشد.

او ادامه داد: این ویژگی تنها در شخص احمدی نژاد جمع است. تنها کسی که میتوانست انتخابات بعدی را به انتخاباتی چالشی برای روحانی تبدیل کند احمدی نژاد بود که اعلام انصراف کرد.

این فعال سیاسی نزدیک به احمدی نژاد خاطر نشان کرد: اگر احمدی نژاد در انتخابات بعدی کاندیدا شود بدون دغدغه و ریسک انتخاب خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ali
1395/09/15 - 14:36

دمت گرم پس دیگه بی خودی هزینه های میلیاردی برای انتخابات صرف نکنید یک کلام آقای روحانی برای دوره دوم با 24 میلیون رای رییس جمهور شد. بعد این هزینه را صرف به سرانجام رساندن برجام کنید.
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top