تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/09/15 - 17:06
کد خبر: 218427

جزئیات بازبینی دکتری داروسازی

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی اظهار داشت: برنامه آموزشی دکتری عمومی داروسازی آخرین بار در سال ۱۳۸۴ مورد بازنگری قرار گرفته بود لذا بازنگری امری مهم و ضروری بود. برنامه بازنگری شده امسال ابلاغ می شود و حاصل ۳۰۰ ساعت کاری توسط اعضای تیم تخصصی دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی کشور است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی از اتمام کار بازنگری برنامه دکتری عمومی داروسازی خبر داد و گفت: این برنامه توانایی علمی و مهارتی دانش آموختگان داروسازی را در حوزه های جدید افزایش می دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر محمد عبداللهی با بیان این خبر افزود: برنامه بازنگری شده دکتری عمومی داروسازی سبب بهبود شگرفی در نظام آموزشی داروسازی کشور می شود.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی اظهار داشت: برنامه آموزشی دکتری عمومی داروسازی آخرین بار در سال ۱۳۸۴ مورد بازنگری قرار گرفته بود لذا بازنگری امری مهم و ضروری بود. برنامه بازنگری شده امسال ابلاغ می شود و حاصل ۳۰۰ ساعت کاری توسط اعضای تیم تخصصی دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی کشور است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: این برنامه با گذشتن از شوراهای مختلف و کسب موافقت نهایی به زودی برای اجرا در اختیار دانشگاه های کشور قرار می گیرد.

وی افزود: برای انجام بازنگری، ابتدا برنامه دکتری عمومی داروسازی در ایران با برنامه های مشابه در کشورهای توسعه یافته مثل آمریکا، کانادا و انگلیس مقایسه شد و میزان نیاز به تغییرات مشخص شد. مقایسه ها نشان داد که به طور کلی برنامه داروسازی شامل ۴ بخش اصلی علوم پایه، علوم دارویی، علوم اجتماعی/رفتاری و علوم بالینی است.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی گفت: در برنامه قبلی، درصد کمی از برنامه به علوم بالینی (حدود ۱۰ درصد) و علوم ارتباطی (حدود ۱۰درصد) اختصاص داشت و بخش اعظم برنامه شامل مباحث علوم دارویی و پایه (بیش از ۷۰درصد) بود. در بازنگری صورت گرفته مباحث علوم بالینی و ارتباطی افزایش یافته است.

وی افزود: برای این منظور واحدهای جدیدی از قبیل دارو درمانی، رژیم های درمانی، ملزومات و تجهیزات پزشکی، داروسازی بیمارستانی نظری، کارآموزی داروسازی بیمارستانی، کاراموزی در عرصه داروخانه شهری، کاراموزی داروسازی بالینی، داروسازی و طب سنتی به مباحث علوم بالینی و نیز واحدهای اقتصاد در داروسازی، مدیریت در داروسازی، اخلاق و قوانین در داروسازی به مباحث علوم ارتباطی و دارویی اضافه شدند.

عبداللهی اظهار داشت: در خصوص واحدهای علوم پایه در حد امکان بدون آسیب به بدنه اصلی برنامه درسی و نیز آموزش مباحث اصلی، پیرو بررسی ها و مشورت های انجام شده، واحدها کاهش و یا ویرایش شدند.

وی یادآور شد: همچنین با همکاری اعضای هیات علمی گروه های تخصصی داروسازی، تغییرات اساسی در محتوی دروس تمامی واحد های درسی تخصصی صورت گرفت و همه منابع درسی روزآمد شدند و علاوه بر کتب مرجع به زبان انگلیسی، مراجع و کتب پارسی نیز در نظر گرفته شدند.

دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی تاکید کرد: دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی به منظور بهبود هر چه بیشتر برنامه حاضر، از نظرات دست اندرکاران این رشته استقبال می کند و آماده است تا بازنگری بعدی نیز با فاصله کمتر بر اساس پیشرفت ها و رشد علم داروسازی در جهان و گسترش حوزه های کاری آن انجام شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top