تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/09/16 - 04:15
کد خبر: 218478

مازنی در دانشگاه آزاد: اصلا قرار نبود فراکسیون امید در مجلس دهم تشکیل شود

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم با بیان اینکه برخی می‌خواستند این فراکسیون در مرحله جنینی سقط شود گفت: اصلا قرار نبود فراکسیون امید در مجلس دهم تشکیل شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو فراکسیون امید در مجلس دهم با بیان اینکه برخی می‌خواستند این فراکسیون در مرحله جنینی سقط شود گفت: اصلا قرار نبود فراکسیون امید در مجلس دهم تشکیل شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه 15 آذر) در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد واحد تهران - غرب در سخنانی گفت: هر کس بخواهد از ابزار قدرت دانشگاه را مورد هدف قرار دهد، دانشگاه، دانشجو تمام قد در برابر او خواهد ایستاد، ما دانشگاه امنیتی نمی‌خواهیم، ما امنیت دانشگاهی می‌خواهیم.

وی افزود: دانشگاهی که در آن امنیت حاکم نباشد، هیچ صاحب فکری از بیان منطقی دیدگاهها و اندیشه‌هایش و عمل در چارچوب مقررات منع نخواهد شد.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه عمل در راستای قانون، راه اصلاح‌طلبان و دانشجویان اصلاح‌طلب است، افزود: وقتی که سخنرانی دارای مجوز لغو می‌شود، صدای پای استبداد به گوش می‌رسد. وقتی کسی با استفاده از تریبون برنامه دارای مجوز و قانونی را لغو می‌کند و مسئولان ذیربط به جای برخورد با قانون‌شکنان، قانون‌مداران را مورد تعرض قرار می‌دهند و گروههای فشار نیز افراد قانونمدار را محکوم می‌کنند، دانشگاه چنین وضعی را تحمل نمی‌کند.

مازنی با بیان اینکه حریم دانشگاه باید حفظ شود، اظهار کرد: در عین حالی که حریم دانشگاه باید حفظ شود اما دانشجو نیز برای دفاع از این موقعیت نیازمند درک و فهم بالا در حوزه سواد سیاسی و اجتماعی است. عدم کنش‌گری سیاسی در دانشگاهها در سالهای اخیر باعث خمودگی جامعه و رشد فساد شده است.

وی ادامه داد: اگر مسئولان به دنبال منشاء حقوقهای نامتعارف و املاک نجومی و اختلاسهای چند هزار میلیاردی هستند، منشاء آن بازداشت دانشجو و دانشگاهی به خاطر آزادی بیان است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: تشکلهای دانشجویی باید از تحولات سیاسی و اجتماعی معاصر ایران درس بگیرند تا در تله افراطی‌گری، رادیکالیسم، بی‌سرانجامی، بدسرانجامی و تفریط گرفتار نشوند.

مازنی همچنین با اشاره به تحولات داخلی و فراکسیونی در مجلس دهم گفت: اصلا قرار نبود فراکسیونی به نام امید در مجلس وجود داشته باشد اما به هر تقدیر نطفه‌اش شکل گرفت. برخی می‌خواستند در مرحله جنینی شکل‌گیری فراکسیون امید سقط شود، اما نتوانستند و تلاش می‌کنند ذهن جامعه را از اینکه رای مردم موثر بوده به این سمت سوق دهند که رای مردم تاثیرگذار نبوده است.

وی با بیان اینکه امروز اصلاح‌طلبان با همراهی بیش از یکصدنفر در مجلس فراکسیون امید را تشکیل داده‌اند، گفت: ما امروز نیازمند صبوری هستیم، امید از مسیر تعامل، تفکر، ارتباط معمول و منطقی و احترام به افکار مخالف می‌گذرد.

نماینده مردم تهران در مجلس، تصریح کرد: ما اصلاح‌طلبان دستمان را بر اساس سیاستهای کلی نظام و هر کس که خواهان منافع کشور است و در راستای منافع مشترک به روی همه جریانات سیاسی دراز کرده‌ایم.

مازنی در پایان خاطر نشان کرد: هر که دل در گرو انقلاب دارد به جای رفتارهای تند و کند، راهی جز گفت‌وگو تعامل ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top