تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/09/16 - 05:44
کد خبر: 218488

بیانیه دانشگاه تبریز بمناسبت روز دانشجو

دانشگاه تبریز با صدور بیانیه ای به مناسبت روز دانشجو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با استکبار در 16 آذر 1332 اعلام کرد: امروز رسالت اصلی دانشجو و دانشگاه، صیانت از خون شهدا و لوایی است که در آن روز به اهتزاز درآمده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشگاه تبریز با صدور بیانیه ای به مناسبت روز دانشجو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با استکبار در 16 آذر 1332 اعلام کرد: امروز رسالت اصلی دانشجو و دانشگاه، صیانت از خون شهدا و لوایی است که در آن روز به اهتزاز درآمده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از زیتون، در این بیانیه آمده است: قشر نخبه، بصیر و بیدار دانشگاهی با تکیه به خداوند متعال و تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر، در سایه عمل به منویات رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)، قله های پیشرفت و تعالی را فتح کرده است.

در این بیانیه یادآوری شده است: ایران اسلامی، همواره در طول تاریخ، کانون مقابله و مبارزه با استبداد و استکبار بوده و روحیه استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی فرزندان برومند و جوانان فرهیخته این سرزمین در تاریخ حک شده است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه 16 آذر سال 1332 روزی است که دانشجویان انقلابی همچون سه شهید گلگون کفن، مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی در اعتراض به سفر نیکسون، معاون رییس جمهور آمریکا به دانشگاه تهران، سینه خود را آماج گلوله های دژخیمان طاغوت قرار دادند، اضافه شده است: این حرکت ارزشی، نقطۀ آغاز حرکت های انقلابی دانشجویان شد و این مبارزه توسط برومندانی همچون باکری ها، تجلایی ها و شهدای دانشمند هسته ای ادامه یافت.

در این بیانیه اظهارشده است: امروز به برکت مجاهدت های پیر و مراد انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و خیل عظیم شهدا و جانبازان و ایثارگران، روح اسلام و عدالت خواهی در تمام قلوب دمیده شده است و بهار اسلامی و رافت مسلمانی، سرمشق غالب کشورهای جهان شده است.

در بیانیه دانشگاه تبریز با بیان اینکه ایادی غرب و در راس آنها، آمریکا می کوشند تا با تجهیز و ترغیب گروه های مختلف تکفیری و سلفی و وهابی، نسخه ای جعلی از اسلام را برای مردم دنیا به نمایش بگذارند، تاکید شده است: با آگاهی، بصیرت و بیداری مسلمانان، این نقشه شوم نیز محکوم به فنا بوده و طلیعه های آزادی با نقش بر آب شدن توطئه های استکبار و انهدام کامل گروه های دست پرورده شان از کرانه های کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه به گوش می رسد.

این بیانیه می افزاید: منطق تعامل با جهان در عین اصرار به اصول گفتمان جمهوری اسلامی ایران، برگرفته از تعالیم ناب اسلام است و در این میان، کسانی که بویی از صداقت نبرده و قابل اعتماد نیستند رسوا خواهند شد و حقانیت انقلاب و کشور در تلاش دولتمردان ثابت خواهد شد.

در این بیانیه دانشگاه ها قلب تپنده جامعه عنوان و تاکید شده است: همه پیشرفت های کشور از این مجرا حاصل شده و معتقد است، تلاش علمی و پژوهشی این قشر فرهیخته و حضور آگاهانه در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علاوه بر اجر اخروی، نوید بخش فتح قله های بلند علم و فناوری برای ایران اسلامی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top