تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/09/16 - 18:11
کد خبر: 218595

قاسمی در دانشگاه پیام‌نور مشهد: ننگ است اگر جنبش دانشجویی به امثال کرباسچی تریبون دهد

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه با پدیده فساد اقتصادی حزبی و سیاسی نباید برخورد کرد چون یقه نظام را گرفته است، گفت: ننگ است که جنبش دانشجویی به امثال کرباسچی تریبون می دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه با پدیده فساد اقتصادی حزبی و سیاسی نباید برخورد کرد چون یقه نظام را گرفته است، گفت: ننگ است که جنبش دانشجویی به امثال کرباسچی تریبون می دهد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، هادی قاسمی،‌ مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو امروز در جشن روز دانشجو در دانشگاه پیام نور مشهد گفت: خوشحالم که در جمع شما دانشجویان دانشگاه پیام نور هستم، من دکتر نیستم و مدرک تحصیلی من کارشناسی ارشد است؛ ولی در طنز دکتر سلام به خیلی ها دکتری دادیم.

وی با بیان اینکه دکتر سلام بزرگترین مجموعه طنز کشور است، افزود: در جشن سه سالگی دکتر سلام 17 هزار نفر ثبت نام کردند که دانشجویان خراسان رضوی نیز در این جشن حضور داشتند.

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو ادامه داد: رسانه ما (SNN.IR) یک رسانه دانشجویی است و جنس مطالبه ما از نوع دانشجویی است، در کلیپ دکتر سلام هر کس از مسئولان از خط اصلی انقلاب منحرف شود، مورد نقد واقع می شود.

جنبش دانشجویی سابقه خوبی را رقم زده است

قاسمی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای 16 آذر شهیدان شریعت رضوی، بزرگ نیا و قندچی که در 16 آذر سال 32 به دست سفاکان و به دلیل حضور یک آمریکایی در کشور جانشان را از دست دادند، گفت: تاریخ انقلاب نشان داده بحث ما با سلطه، بحث افراد نیست.

وی ادامه داد: در تاریخ انقلاب افراد با تفکرات مختلفی آمدند، مصدق؛ سانتریفیوژ، انرژی هسته ای و موشک نداشت او با آمریکایی ها رفاقت کرد و دوست انگلیسی ها بود، مصدق با آنان به گفتگو نشست؛ اما هنگامی که آمریکا و اسرائیل دیدند که منفعت آنان در نفت در حال بریده شدن است، به مصدق رحم نکردند و مصدق را سرنگون کردند.

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام خاطرنشان کرد: جریان دانشجویی در 13 آبان سال 58 با تسخیر لانه جاسوسی اجازه ندادند که تجربه کودتای 28 مرداد در کشور تکرار شود و آنان دست آمریکا را کوتاه کردند، هر چند دولت موقت استعفا کرد و گفت ما با آمریکا دعوا نداشتیم، چرا دانشجویان سفارت را گرفتند این کار در دنیا مقبول نیست.

وی ادامه داد: دولت در تسخیر لانه جاسوسی به همراهی دانشجویان نیامد؛ اما امام خمینی (ره) اقدام دانشجویان را تایید کردند.

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه جنبش دانشجویی سابقه خوبی را به فضل الهی و تلاش خود رقم زده، البته نقاط ضعفی هم دارد، بیان کرد: جنس شما دانشجویان جنس رجب بیگی هاست که فاتح لانه جاسوسی بوده اند و در زمان جنگ به صحنه جنگ رفت و گفت دانشگاه اصلی اینجاست.

قاسمی افزود: ما میراث دار این افراد هستیم ولو اینکه هر دولتی حمایت نکند، شما دانشجویان منفعت کلیت نظام را در نظر دارید.

وی در ادامه با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی از اقداماتی که دولت جمهوری اسلامی انجام می دهد جلوتر است، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی اسرائیل و آل سعود را محاصره ایدئولوژیک کرده است.

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو ادامه داد: با دیدن اوضاع یمن و بحرین و عراق متوجه این محاصره ایدئولوژیک می شویم، سوریه، یمن و حزب الله حلقه محاصره اسرائیل را تنگ تر می کنند و باید آنها در سوریه تلاش کنند و انرژی بگذارند تا خط مقاومت را بشکنند.

قاسمی تصریح کرد: یک جریان در کشور ما هشت سال به آب و آتش زد و تکنولوژِی هایی در حوزه دفاع وارد عمل کرد تا اراده جوانان را بشکند؛ اما موفق نشد و در محاصره قرار گرفت؛ اما در نهایت انقلاب اسلامی و جنگ به نتیجه رسید و به جلو آمد.

قاسمی در ادامه مرور سیر جنبش دانشجویی در کشور بیان کرد: از یک جایی دست و پای جریان دانشجویی می لرزد و دلیل آن هم نفوذ جریانات سیاسی به داخل دانشگاه است؛ در دهه 70 می گفتند جریان دانشجویی نباید کار سیاسی بکند، دانشجو نباید نقد عملکرد دولت را بکند که دیدید رهبر معظم انقلاب وارد عمل شدند و فرمودند خدا لعنت کند کسانی را که نمی گذارند دانشجوی ما سیاسی باشد و به این ترتیب با درایت رهبری جریان دانشجویی را که می خواستند به حاشیه برانند به ریل برگردانده شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این بدل جریان دانشجویی را وارد دانشگاه کردند که این باید آسیب شناسی شود. زشت است جریان دانشجویی پیاده نظام احزاب باشد، افرادی در جریان دانشجویی نفوذ کردند که اکنون تحلیل گر بی بی سی هستند.

قاسمی بیان داشت: افرادی مانند علی افشاری برای صحبت در مورد جنبش دانشجویی به رسانه های بیگانه دعوت می شوند، این افراد زیباتر از انقلابی ها و پرشورتر صحبت می کنند؛ اما کارهایی که در دانشگاه ایجاد کردند و حادثه کوی دانشگاه اتفاق افتاد، آنان می خواستند فضاحت را به جریان دانشجویی بچسبانند؛ اکنون سردمداران تحکیم آن روزگار کجا هستند؟

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو در ادامه سخنانش گفت: مجددا جریان دانشجویی انقلابی وارد صحنه شد و آنان به حاشیه رفتند در این دو، سه سال اخیر اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است، کجایند بچه های جنبش دانشجویی؟ متاسفانه عده ای می خواهند از جریان دانشجویی سوء استفاده کنند که نمونه آن را در حزب اعتدال و توسعه در کاشان می بینیم، که درصدد بود 16 آذر برای دانشجویان برنامه داشته باشد و برای دانشجویان برنامه ریزی می کند، این گریه آور است؛ اگر این احزاب حرف و گفتمان و ایدئولوژی قوی داشته باشند دانشجو به سمت آنان می رود؛ ولی چرا آنها برای دانشجو برنامه ریزی می کنند؟ آنها می خواهند از ظرفیت دانشگاه استفاده کنند و دانشجویان را پیاده نظام حزب و جریان کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سخنرانی صادقی، نماینده پارلمان کشور اشاره کرد و افزود: وی گفته فسادی که در این 38 سال به وجود آمده بدتر از زمان پهلوی است. ما حرف صادقی را قبول نداریم؛ چرا که اگر فسادی در انقلاب اتفاق افتاده و ما جریان دانشجویی در مقابل آن می ایستیم باید علت به وجود آمدن آن را بررسی کنیم، باید به دنبال علت بود نه معلول.

قاسمی ادامه داد: یک آقایی در این کشور هشت سال رئیس جمهور بوده و خدماتی داشته است؛ ولی با نوع اندیشه آن مخالفیم و جریان دانشجویی با این نگاه مخالف است. هاشمی رفسنجانی در کتاب بی پرده با هاشمی گفته است این قدر بحث از اختلاف و دزدی نکنیم، روحیه مردم را خراب نکنیم، طبیعی است که با ساختن یک سد 500 میلیون هم اختلاس می شود. این جمله یک مسئول در نظام اسلامی است.

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو تاکید کرد: این زاویه وقتی زاویه نگاه باشد جریان فساد برای خودش محیط تنفس احساس می کند، جریان فساد کاری با احزاب ندارد و در تمام دولت ها بوده و سعی دارد به جریان قدرت نزدیک کند. شهرام جزایری در کدام دولت بود؟ در دولت رئیس اصلاحات. بابک زنجانی در دولت احمدی نژاد و فساد 8000 میلیاردی صندوق فرهنگیان در زمان روحانی و در زمان هاشمی نیز فساد بانک صادرات.

وی تاکید کرد: ما باید ببینیم چه طور می توان با این پدیده مواجه شویم، یک آقایی در دهه 70 به جرم اختلاس مجرم شناخته می شود، حبس می کشد؛ اما بعد از چند سال هم اکنون در یکی از دانشگاه های مهم کشور دعوت به سخنرانی می شود؛ چرا کرباسچی در دانشگاه علامه طباطبایی توسط جریان دانشجویی به سخنرانی دعوت می شود؟

قاسمی تاکید کرد: در طول تاریخ انقلاب هر کس فساد کرده محکوم است، چه چپی و چه راستی متاسفانه در کشور ما بعضی ها کرباسچی را به عنوان یک استاد و پدیده سخنرانی مطرح می کنند، این فرد در رابطه با فساد چه حرفی دارد که بگوید؟

با پدیده فساد اقتصادی حزبی و سیاسی نباید برخورد کرد

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه با پدیده فساد اقتصادی حزبی و سیاسی نباید برخورد کرد چون یقه نظام را گرفته است، گفت: ننگ است که جنبش دانشجویی به این افراد تریبون می دهد.

وی همچنین به اقدامات رسانه ای که رسانه های منصوب به دولت در این زمینه انجام دادند، اشاره کرد و افزود: در روزنامه ایران 146 نماینده مجلس درخواست آزادی کرباسچی را داده اند، فاجعه آن است که نوشتند کرباسچی با لبخند به زندان رفت، آنان قهرمان سازی می کنند.

قاسمی تاکید کرد: نظام مدیریتی کشور ما آدم فاسد نمی خواهد و جریان دانشجویی اینها را نمی پذیرد؛ شهرام جزایری لکه ننگ است، برای من و شما که به عنوان کسانی که در جمهوری اسلامی زندگی می کنیم به عنوان نخبه اقتصادی معرفی می شود، یک آدم فاسد و مجرم را تبدیل به یک شخصیت می کنیم، شما دانشجویان ببینید چه کسانی تیتر قهرمانی برایش زدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جریان دانشجویی یک جا پرچمش بالاست آن هم زمانی که دولت اصولگرا سر کار است و این جریان در جلسه تشکل های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب گفتند، آقا ما از دست چپ و راست رئیس جمهور به ستوه آمدیم، رحیمی چرا دست راست رئیس جمهور است؟ چه کسی اولین بار صدایش درآمد جز اینکه جریان دانشجویی اولین بار صدایش درآمد و گفت این آدم پرونده اش نامعلوم است و از دست او به ستوه آمدیم و رحیمی را به زندان انداختند.

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو تاکید کرد: اصلاح طلب و اصولگرا ندارد؛ این حرف ها را برای ما ساخته اند ما شهرام، بهرام در انقلاب اسلامی نداریم.

انتقاد به فیش های نجومی

قاسمی در ادامه سخنانش به بحث فیش های نجومی اشاره و تصریح کرد: در این زمینه حمایت کردند و گفتند اینها ذخیره نظام هستند ما این ذخیره را نخواهیم چه کسی را باید ببینیم؟ جریان دانشجویی حرف نمی زند ببینید بقیه چگونه برای ما ژست می گیرند و فرهنگ عمومی چگونه لگدمال می شود.

وی با بیان اینکه املاک نجومی را در مقابل فیش های نجومی راه انداختند، خاطرنشان کرد: البته این مسئله را نیز باید بررسی کنیم و با عوامل آن چه قالیباف و غیرقالیباف برخورد شود ما شاهدیم که در رسانه ها موجی را علیه موج دیگر راه می اندازند.

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو در ادامه گفت: صادقی و حکیمی پور که کرسی در دانشگاه گرفتید و ادعای مبارزه با فساد را دارید حرف های شما طنز است و با وجود احترام به شما حرف های شما را باور نداریم، در خصوص کرباسچی و شهرام جزایری چه واکنشی نشان دادید، تو اگر حری و به دنبال شفافیت اقتصادی هستی و گریه می کنی که آرمان های انقلاب روی زمین بماند؛ چرا اجازه می دهی که کرباسچی و کروبی لیدری جریان شما را عهده دار شوند؟ چرا نگفتید جزایری نباید اسطوره شود؟ من باید حرف های شما را باور کنم.

قاسمی ادامه داد: شاهدیم به جای برخورد با جنبش دانشجویی آن را حرف و پیاده نظام می کنند که این مایه ننگ است که اجازه می دهند شما در دانشگاه حرف بزنید اگر صادقی راست می گوید مسیرش را از هاشمی و کرباسچی جدا کند نه اینکه با آنها آبگوشت بخورد و بعد برای مبارزه با فساد برای ما حرف بزنید.

روحانی از ملت ایران عذرخواهی کند

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه گفتمان فعلی رای در انتخابات پیش رو نخواهد آورد، گفت: مردم دیدند آنها شعار دادند در قضیه فساد 8000 میلیاردی گفته شد وام بوده، روحانی یقین داشته باشد مردم به او رای نمی دهند؛ امروز سه سال و نیم است که فکر جوانان ما را در شعار ما نمی توانیم درگیر کرده اند، گفته شد در قطار غذای اتریشی به مردم بدهید، سه سال و نیم است که ملت ایران را تحقیر کردید و به جریان انقلابی گفتید به جهنم بروید، بی شناسنامه و ما ژنرالیم.

قاسمی ادامه داد: روحانی تا کنون چند تا برچسب به منتقدان زده است.

وی با اشاره به سخنرانی امروز رئیس جمهور در جمع دانشجویان گفت: حق این بود که در جمع دانشجویان از منتقدان عذرخواهی می کردید و صراحت اعتراف به اشتباه می کردید.

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو خاطرنشان کرد: باید به نماینده پارلمانی که در مدت بیست دقیقه برجام را تصویب کردند و گریه کرد، مرحبا به غیرتش گفت؛ نه اینکه به افرادی مدال افتخار دادید که بتن در پیشرفت کشور ریختند، چه خون دل ها برای جوانان به ارمغان آوردید.

قاسمی افزود: امروز روحانی ژست «بیایید با هم خوب باشیم» را گرفت، ما به شما به عنوان رئیس جمهور این کشور احترام می گذاریم، اما قطار پیشرفت کشور را سه سال و نیم در گِل کردید، هنگامی که آمریکا پول ما را خورد چه کار کردید؟ در حادثه منا چه کردید؟ قرار بود به پاسپورت ایرانی اعتبار برگردانید؛ شما حق ما را بگیرید، ما با شما خوب می شویم.

وی گفت: ملت شما را در یک صورت می بخشد، اول اینکه به صورت صریح از ملت عذرخواهی کنید و در این مدت باقیمانده قفل هایی که به پای پیشرفت کشور زدید را باز کنید، اندیشه شما در این کشور جواب نمی دهد و بگذارید اراده «ما می توانیم» در جامعه متبلور شود.

مدیر مسئول خبرگزاری دانشجو با اشاره به برجام و بدعهدی آمریکایی ها خاطرنشان کرد: برجام تجربه خوبی برای من و شما بود، هر چند معتقدیم هشدار دادند، آنان فکر می کردند گرگ با ما دوست شده، در کتب مدرسه حماسه و رشادت را حذف کردند و گفتند برجام افتخار است و باید در کتاب های ما بیاید؛ ،آقای روحانی حتی به نماد انرژی هسته ای در پول ملی ما رحم نکردی و آن را حذف کردی.

قاسمی تصریح کرد: ملت شما را می بخشد که بگویید اشتباه کردیم که با دشمن لبخند زدیم، با آنان قدم زدیم، اینها را صراحتا بگویید و وقتی برگشتید ملت شما را خواهد بخشید. مردم را فریب ندهید و ژست نگیرید و ما موقعی با شما خواهیم بود که اراده ما می توانیم را ترویج دهید، نه اینکه بگویید غربی ها خوبند و ما عقب مانده ایم.

لازم به ذکر است، دانشجویان در چند نوبت قاسمی را به دلیل سخنانش تشویق کردند.

همچنین تقدیر از برندگان مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه های این جشن بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top