تاریخ انتشار: جمعه 1395/09/19 - 14:08
کد خبر: 218885

دانشجویان در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های تهران چه گفتند؟

سوالات مردم با گذشت 7 ماه از افشای فیش‌های نجومی بی‌پاسخ ماند/ مردم بازیچه دست رفوزگان مدیریتی نیستند/ تلاش برای بایکوت خبری فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان امروز در سخنرانی‌های خود در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های تهران از عدم برخورد دولت با مسئله فیش‌های نجومی انتقاد کرده و همچنین با اشاره به نقض برجام توسط آمریکا خواستار پاسخ قاطع به این مسئله شدند.

* سوالات مردم با گذشت 7 ماه از افشای فیش‌های نجومی بی‌پاسخ مانده است/ دروغ بزرگ برای سلب مسئولیت از نتیجه برجام

علیرضا رحیمی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشکده فنی انقلاب اسلامی در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته  صبا شهر گفت: همانطور که می‌دانید هفته گذشته ، روز 16 آذر ؛ روز دانشجو بود و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری « دانشجویی که اصلًا نفهمد در دنیا چه می‌گذرد، این دانشجو، دانشجوی زمان خودش نیست؛ مرد زمان خودش نیست.»

وی ادامه داد: بزرگواران دشمن همواره دانشجو و مردم را هدف گرفته است. چند سال است سعی می‌کنند بلکه بتوانند دانشجویان و مردمان انقلابی را در مقابل نظام قرار دهند؛ اما موفّق نشدند؛ بعد از این هم موفّق نخواهند شد.

رحیمی تاکید کرد: باید به مسئولان گوشزد کنیم، که وظیفه اصلی آنان تامین معیشت مردم، کاهش رکود، اشتغالزایی و و در یک کلام افزایش رضایت مندی مردم است. مسئولین باید بدانند که دغدغه مردم لغو کنسرت نیست، دغدغه مردم لغو سخنرانی یک آدم موهن در دانشگاه نیست.

وی ادامه داد: مسئولان باید بدانند دغدغه اصلی مردم؛ معیشت و رفاه آنان است. باید بدانند تنها راه برون رفت از مشکلات کشور نسخه شفابخشی است که رهبر انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تدوین کرده است. نه مباحثه بی مورد و بی‌فائده با طرف های غربی جهت سرمایه گزاری هایی که فقط منفعتش به جیب خود طرف های غربی می رود نه ملت ایران.

رحیمی تصریح کرد: متاسفانه انقلاب اسلامی از همان ابتدای کار با چالش‌های بزرگی مواجه بود، یکی از این چالش‌ها وجود دشمنان خارجی است که درصدد هستند با ریختهای مختلف و قیافه‌گیری‌های مختلفی که از خودشان نشان می‌دهند، در قلب جمهوری اسلامی نفوذ کنند.

وی تصریح کرد: نمونه این رفتارها وعده‌هایی بود که به مسئولین مذاکره کننده هسته‌ای مبنی بر لغو تحریم‌ها و مسائل دیگر دادند؛ بنده قصد ندارم تلاش سه ساله تیم هسته‌ای کشورمان را نادیده بگیرم؛ بالاخره آنان قصد داشتن سایه تحریم را از سر ملت ایران دور کنند؛ تلاش‌های زیادی انجام دادند  اما متاسفانه دچار خطا شدند، خطایی بسیار بزرگ که به سختی جبران می‌شود.

وی ادامه داد: باید رئیس جمهور و رئیس مجلسی که در 20 دقیقه برجام را تصویب کرد و سایر مسئولین حتما از مردم عذرخواهی کنند و بگویند که اشتباه کردند. ما مردم ایران از مطالبه را از مسئولین داریم و باید انجام بشود.

رحیمی در ادامه با اشاره به بی‌پاسخ ماندن سوالات مردم پس از 7 ماه از افشای فیش‌های نجومی، افزود: این موضوع موضوعی است که باعث بی اعتمادی مردم به نظام می‌شود ؛ باعث می‌شود بین مردم و نظام فاصله بیافتد و مردم را دلسرد کند از همراهی با مسئولان نظام. این موضوع پس از افشا شدن باعث ایجاد شک بزرگی در جامعه شد و باعث شد مسئولان نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. اما متاسفانه رفته رفته این موضوع توسط مسئولین مرتبط رو به فراموشی آورد و جای خود را به کنسرت‌ها و پیگیری لغو سخنرانی دانشگاه ها توسط مسئولین ارشد دولت داد.


* وضعیت 600 هزار واحد مسکن مهر پردیس هنوز مشخص نیست/ لزوم پرداختن به مشکلات جوانان برای ازدواج

علیرضا سیفی مسئول مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته پردیس با اشاره به مشکلات مردم پردیس در رابطه با واحدهای مسکن مهر، گفت: در طرح مسکن مهر کل واحدهایی که باید به مردم داده می‌شد، 2 میلیون و 300 هزار واحد بوده است. در حال حاضر وضعیت 600 هزار واحد هنوز مشخص نیست و 1 میلیون و 700 هزار واحد فروش اقساطی شده است، از این 1 میلیون و هفتصد هزار واحد، تنها 1 میلیون و 200 هزار واحد تحویل شده است. یعنی به عبارتی 500 هزار خانوار قبل از این که در واحدهایشان ساکن شوند، در حال پرداخت اقساط این واحدهها هستند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی مسکن مهر در پردیس، شفاف نبودن وضعیت این واحدهاست. امید مردم به این مسکن‌ها بوده، اما مسئولان در این زمینه چه کرده‌اند؟ یعنی مردم نمی‌دانند که قیمت‌های بالای حدود 100 میلیون تومانی که برای واحدها مطرح می‌کنند بر چه مبنا و معیاری بوده است؟

مسئول مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: علاوه بر مشخص‌نبودن مبنای قیمت گذاری این واحدها، موعد تحویل واحدها نیز مشخص نیست و مردم نمی‌دانند که آیا با همین مبلغ واحدشان را تحویل خواهند گرفت و یا نه در آینده باید بر آن بیافزایند؟ در ابتدا وعده سال 93 بعد سال 94 و بعد وعده سال 95 را برای تحویل واحدها داده بودند. الان در حال ورود به سال 96 هستیم اما هنوز 80 هزار خانوار در انتظار تحویل واحدشان در پردیس هستند.

سیفی تاکید کرد: برخی از مردم تصور می‌کنند که وضعیت نابسامان الان مسکن مهر و عدم پیشرفت و تکمیل آن ناشی از محدودیت‌های بودجه‌ای و مالی ای بوده که در چند سال اخیر بر کشور سایه افکنده بود. در حالی که به هیچ وجه این طور نیست، بلکه در دولت قبل تمام منابع مالی لازم برای تکمیل تمام واحدهای مسکن مهر در اختیار بانک مسکن و دولت قرار گرفته بوده است. اما متاسفانه بدلیل ناکارآمدی و فساد برخی سیستم‌های نظارتی و برخی مسئولان اجرایی طرح مسکن مهر، بانک مسکن به جای اختصاص این منابع به تکمیل مسکن مهر، آن را به بانک‌های دیگر وام داده است و در محل‌های دیگر صرف کرده است.

سیفی تاکید کرد: این مرکز دانشجویی همچنین پویشی مردمی جهت ادامه پیگیری این مسئله و حل مشکلات جوانان در این زمینه راه اندازی کرده است و به این وسیله، حل مسائل مختلف زوجین در دریافت وام ازدواج را از مسئولین بانک مرکزی و نظام بانکی مطالبه می‌کند. ما در حال پیگیری از بانک مرکزی برای شفاف سازی اطلاعات و مشخص کردن وضعیت قرض الحسنه مردم و فراهم شدن امکان اجرای هر چه سریعتر قانون وام ازدواج 10 میلیونی هستیم.

* مردم بازیچه دست رفوزگان مدیریتی نیستند/ رئیس جمهور از جوانان عذرخواهی کند/ مذاکره کنندگان با مردم روراست باشند

محمد اصغری عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پرند گفت: دل بستن به برجام از ابتدا اشتباه بود و کسانی که فریب شیطان بزرگ را خوردند، امروز باید در پیشگاه ملت عذرخواهی کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید به خاطر معطل کردن ظرفیت های پیش رونده ملت بزرگ ایران در سالهای اخیر و بی اعتماد کردن مردم نسبت به توانمندی های نظام اسلامی در مقابله با آمریکا، از جوانانی که سه سال از بهترین روزهای عمر خود را در شرایط بد اقتصادی و رکود سپری کردند، عذرخواهی کند.

اصغری افزود: دوران ماه عسل برجام تمام شده است و وقت حسابرسی فرا رسیده. انتظار دانشجویان و مردم از مذاکره کنندگاه هسته ای آن است که روند پیگیری نقض برجام توسط آمریکایی ها را به شکلی شفاف به ملت گزارش دهند و اگر در ادعای توانمندی خود در احقاق حقوق ملت ایران صادق هستند، اکنون وقت نشان دادن آن است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: تاریخ محرمانگی منقضی شده و تشت رسوایی آنهایی که به آمریکا دل بسته بودند افتاده است، بهتر است مسئولین با مردم روراست باشند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مردم در تحقق و تداوم انقلاب اسلامی گفت: وقتی سرمایه اجتماعی انقلاب به واسطه ی ضعف مسئولین و وعده های دروغین به ملت دچار خدشه می شود، مقدمه ی نفوذ جدی تر دشمن به بنیان مرصوص جمهوری اسلامی فراهم می شود، از این رو نباید از گناه نابخشودنی عده ای نفوذ زده گذشت، مردم بازیچه ی دست رفوزگان مدیریتی نیستند.

مسئول مجمع علمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق گفت: امام خمینی و امام خامنه‌ای همواره بر اهمیت شفافیت در مقابل ملت تاکید می کردند، و از مردم می خواستند تا با مطالبه از مسئولین، آنها را وادار به پاسخگویی کنند.

* اراده محکمی از دولت برای مقابله با مسئله حقوق‌های نجومی ندیدیم/ تلاش برای بایکوت خبری فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان

مجتبی عبادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نماز جمعه این هفته قیام‌دشت گفت: برجام از سوی آمریکا با تمدید 10 ساله تحریم‌ها نقض شده است. مسئله‎ای که چندان هم دور از انتظار نبود. چرا که از زمان آغاز اجراء برجام بار ها موارد متضاد با برجام از طرف آمریکا مشاهده شده بود.

وی افزود: تمدید قانون تحریم‌های ایران برای 10سال دیگر، نقض صریح برجام است. آمریکا پیش از نقض آشکار برجام نیز مانع تراشی های عدیده‎ای در مسیر اجرای برجام کرده بود و در این مدت نیز هیچ تغییری در رفتار آمریکایی ها صورت نگرفت. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تا کنون به همه‎ی تعهدات خود در چهارچوب برجام عمل کرده است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: آمریکایی ها قول داده بودند در برجام تحریمها را مجددا بر نگردانند. تحریم های ایسا (ISA) نیز از جمله این تحریم ها بود. بر اساس متن برجام( مواد 24، 26و29) نفس تصویب مجدد مجدد قانون تحریمی موسوم به ایسا (ISA) تا سال 2016 حتی بدون اجرا، نقض برجام است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: با استناد به برجام تحریم‌های برجام می‎بایست تا سال 2024 از شرایط تعلیق به حالت لغو تغییر وضعیت دهد. ولی همه‎ این لغو تحریم‌ها فقط بر روی کاغذ صورت گرفت و طرف‌های مقابل به صورت صریح به نقض آن اقدام کرده و به وعده‌های خود عمل نکردند. این اقدام خصمانه‎ آمریکا باز به آقایان ثابت کرد که آمریکا غیر قابل اعتماد است. چرا که تاریخ، گواه بد عهدی آمریکاست، اقدامات و کارشکنی‌های آمریکا نشان داد آن ها اصلا به دنبال اجرای برجام نیستند. موضوعی که بارها مورد انذار مقام معظم رهبری نیز بوده است.

وی تصریح کرد: آقایان اعلام می‎کردند که برای حل مشکلات باید با کدخدا سازش کنیم. الان باید پرسید کدام مشکل ما حل شده است؟ همه‎ ملت انتظار داشتند طبق وعده‌های دولت، دیوار تحریم فرو بریزد.

وی گفت: الان سوال اساسی و مهم که باید تبدیل به مطالبه عمومی گردد این است که بعد از سه سال دستاورد برجام چیست؟ 10 سال تحریم ها تمدید شد. چرا؟ چرا مسئولیت فرجام برجام را به رهبری نسبت می‌دهید؟ چرا وقتی بارها مقام معظم رهبری اعلام می کردند به برجام خوشبین نیستند، شما برجام را آفتاب تابان و معجزه قرن می دانستید، از آلودگی هوا تا مشکل آب خوردن مردم را به برجام گره می زدید و الان که با مشکل مواجه شدید می گویید همه موارد را با رهبری هماهنگ کردیم!

این فعال دانشجویی اظهار داشت: در صندوق ذخیره فرهنگیان 8 هزار میلیارد اختلاس می‌شود اعلام می‌کنند معوقه بانکی است. چطور می شود که از این صندوق وام های میلیاردی برای 30 نفر آن هم با سود و وثقیه کم داده می شود؟ در صورتی که جامعه فرهنگیان دچار مشکلات معیشتی فراوان هستند و حتی معوقاتشان نیز پرداخت نمی شود!

* خودنمایی رکود بی‌سابقه، مسئله حقوق‌های نجومی، فساد هشت هزار میلیاردی، تعطیلی کارخانجات، تضعیف تولید داخلی و رشد واردات

مجتبی خسروی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما هم در پیش خطبه‌های اسلام‌شهر گفت: هفته‌ای که گذشت  سالروز شهادت شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا را پشت سرگذاشتیم که بنام روز دانشجو نامگذاری شده است.16 آذر 32 دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراض به ورود نیکسون معاون وقت رییس جمهور دولت ایالت متحده آمریکا دست به اعتراضات مسالمت‌آمیز زدند که با دخالت گارد ویژه شاهنشاهی تجمع اعتراضی دانشجویان به خاک و خون کشیده شد.تاملی در این جریان تاریخی نشان می دهد که ذات جنبش دانشجویی به استکبار ستیزی گره خورده است.

وی گفت: مسئله استکبار یکی از مهمترین کلیدواژه های بکار رفته در ادبیات انقلاب، سخنان امام و رهبری معظم انقلاب است که برگرفته از آموزه‌های قرآنی است. واژه استکبار در قرآن کریم درباره امثال فرعون و مخالفان حق و حقیقت استفاده شده است.در طول تاریخ هم استکبار دیده شده و هنوز که هنوز است گروه‌ها و یا کشورهایی این خوی استکباری را داشته و در خود تقویت می کنند که مصداق بارزش در دنیای امروز ایالت به ظاهر متحد و در حقیقت از هم گسیخته آمریکاست.

خسروی تصریح کرد: جنبش دانشجویی و یا هر جریان سیاسی به ظاهر در چارچوب انقلاب اسلامی باید این مسئله را به خوبی درک کند که ذات انقلاب اسلامی و ذات جنبش دانشجویی مسلمان مقابله با استکبار و مصداق اتم آن آمریکاست. عده‌ای اما در سال های اخیر احساس می کنند رابطه و مذاکره و معامله با آمریکا شاه کلید حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور است. این تفکر البته قدمتی به عمر انقلاب اسلامی و حتی بیشتر از آن دارد.نسخه جریاناتی خاص حتی پیش از انقلاب اسلامی به امام عزیز سازش و اعتماد مقطعی به آمریکا بود که با مخالفت جدی امام خمینی روبرو شدند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مردم ایران بعد از گذشت 63سال همچنان خصومت ها و دشمنی های آمریکایی ها را فراموش نکرده اند. از دخالت در کودتای 28 مرداد گرفته تا حمایت  از شاه در روزهای انقلاب مردم ایران و حمایت از صدام در جنگ تحمیلی 8 ساله.

وی افزود: روز دیگر گفتند از طریق ایمیل و فضای مجازی در حال فشار به طرف امریکایی هستیم. یک روز گفتند به جان کری پیام دادیم و از او نامه آرامش بخش گرفتیم.حال که در همین دولت آمریکا کنگره و سنا تنها با یک مخالف و موافقت 518 نفر به تمدید تحریم ها رای داده است و خبرهای موثق حکایت از امضا و مهر تایید اوباما بر تمدید تحریم های ده ساله حکایت می کند این عده در داخل در موضعی تعجب برانگیز می گویند توافق برجام یک توافق بین المللی است و این تصمیم متحد آمریکا تاثیری در برجام ندارد.جالب است که تا دیروز می گفتند طرف های غربی مهم نیستند و باید با طرف اصلی یا کدخدا بست حال در مغالطه ای آشکار می گویند که پافشاری آمریکایی ها بر تحریم ها تاثیری بر برجام ندارد.

وی گفت: تعلل و عدم رسیدگی دولت یازدهم به فسادهای رخ داده در مسئله فیش های نجومی و مدیران ویژه خوار اشرافی آن هم بعد از 8 ماه سوال برانگیز و نگران کننده است.سخنگوی قوه قضاییه در روزهای گذشته اعلام کرد با وجود گذشت 8 ماه از مطرح شدن مسئله حقوق های نجومی هنوز که هنوز است دولت گزارشی مبنی بر معرفی نجومی بگیران به قوه قضاییه ارائه  نکرده است.

وی گفت: تجربه فاجعه بار و خسارت بار برجام بار دیگر این واقعیت را آشکار ساخته که بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا ،ریشه در ماهیت استکباری و سلطه جوی این کشور دارد و انتظار تحقق حقوق ملت ایران از طریق تعامل با آمریکا انتظار واقع بینانه ای نیست.  باید راه حل دیگری برای مشکلات اقتصادی و کند کردن حربه  تحریم‌های دشمن پیدا کرد به جای امید بستن به نقطه‌های خیالی در بیرون از کشور باید به درون نگریست و  با  اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه علاج مشکلات اقتصادی کشور ظرفیت های فراوان درونی را فعال و عملی کرد.

* اینکه گفته شود برجام مورد تایید رهبری بوده بازی در پازل دشمن بازی است

علی کاظمی عضو شورای مرکزی بسیج مدرسه عالی شهید مطهری در پیش از خطبه‌های شهرستان ملارد گفت: در نگاه بزرگان انقلاب هچون رهبری معظم و امام راحل دانشجو جایگاهی خاص نسبت به مسیولین و نسبت به مردم دارد از سویی تببین گر است در میان احاد جامعه و از سویی مطالبه گر است نسبت به مسئولین این فرمایش شهید بهشتی هم که فرمودند دانشجو موذن جامعه است به نظر ناظر به همین معناست و نقش تبیین گری از ان استنباط می‌شود.

وی افزود: همان طور که مستحضرید توافق برجام از طرف دولت منحوس امریکا نقض شد خب البته تعجبی هم نداشت حداقل برای ما که از ابتدا گوش به فرمایشات رهبری معظم داشتیم تعجب نداشت و جز این هم از آنان انتظار نمی‌رفت لکن مسئولین باید در مقابل این عهدشکنی واکنش نشان دهند. ما این واکنش قاطع و برگرداندن هرچه سریعتر آنچه در مفاد توافق نامه آمده بود را به حالت اولیه از مسئولین محترم خواستاریم این مطالبه جدی ماست.

کاظمی تصریح کرد: این راهم بدانید که برجام در تاریخ ماند و عبرتی شد برای تمام مردم آزاده جهان که فکر سازش با استکبار را دارند و بدانند که نتیجه اعتماد به استکبار چه می‌شود. بنده تشکر می‌کنم از دولت که این برجام را در کتب درسی دانش آموزان آورد تا نسل آینده بداند که چه شده واین درس تاریخی را بیاموزد و این را بداند که هر راهی به غیر از آنکه ولایت نشان میدهد راهی جز ظلمت و گمراهی نیست.

وی افزود: اما برجام از دو حیث قبل و بعد از ان هم قابل بررسی است قبلی که باید دید که چه شد دشمن توانست مارا پای مذاکره بکشاند البته این ما مای همگانی نیست ,افراد با بصیرت و هوشیار هرگز چنین فریب هایی را نخواهند خورد.

این فعال دانشجویی گفت: خطای اول این بود که اصلا دشمنی با امریکا منطق ندارد و دومین خطا این بود که سازش با امریکا مشکلمان را حل میکند ,به جای تکیه به استعدادها و ظرفیت های داخلی و حمایت از اقتصاد درون محور و گام نهادن در راه نجات واقعی این ملت از شرایط اقتصادی فعلی یعنی اقتصاد مقاومتی تکیه به مذاکرات و سازش زدند.

وی اظهار داشت: اما برجام بعدی هم داردکه وظایفی را هم برای ما و هم برای مسیولین تعیین میکند از سوی دولت لازم است فعالیت های هسته ای را با انرژی مضاعف پیگیری کند و سعی کند تمام آن ضررهایی را که در این توافق برما وارد شده است را تا حد امکان جبران کند.

کاظمی تصریح کرد: وظایفی که به دوش ماست بسیار حساس‌تر است و اگر به موقع عمل نشود ضرر آن می‌تواند به مراتب از ضررهای خود توافق برجام باشد و ان صحبت از فتنه ای است که می‌تواند در صورت عدم بصیرت و هوشیاری گریبان نظام اسلامی را بگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top