تاریخ انتشار: شنبه 1395/09/20 - 12:36
کد خبر: 218968

معاون وزیر نفت خبر داد

افزایش تدریجی قیمت گاز خانگی

معاون وزیر نفت از مصوبه شورای اقتصاد برای تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تأمین گاز صنایع کوچک تا ۲۴۰ میلیون تومان برای هر واحد خبر داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون وزیر نفت از مصوبه شورای اقتصاد برای تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تأمین گاز صنایع کوچک تا ۲۴۰ میلیون تومان برای هر واحد خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حمیدرضا عراقی در دومین اجلاس بین‌المللی معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: براساس مصوبه جدید شورای اقتصاد، اگر صنایع کوچک امکان تأمین منابع مالی برای تأمین گاز مورد نیاز خود را نداشته باشند، تا 240 میلیون تومان به آنها کمک خواهیم کرد که حجم ایستگاه گاز آنها تا 300 هزار مترمکعب است و بقیه مبلغ را نیز به صورت قسطی باید پرداخت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت صرفه‌جویی جدی در مصرف گاز خانگی، قیمت گاز در این بخش کم‌کم افزایش خواهد یافت، اما در ارتباط با صنایع، هدف ما این است که توسعه قیمتی زیادی نداشته باشیم و قیمت گاز صنایع خیلی افزایش نداشته باشد.

عراقی با بیان اینکه سهم گاز در سبد انرژی کشور در سال 82 معادل 40 درصد بود، گفت: در حال حاضر این سهم به 72 درصد رسیده و نفت جای خود را به گاز داده است، به طوری که کم‌کم باید نفت سفید را در موزه‌ها پیدا کنیم.

وی همچنین با اشاره به افزایش یک درصدی تولید ناخالص ملی با بهره‌برداری از هر فاز پارس جنوبی گفت: سال آینده یک میلیارد مترمکعب گاز در روز وارد کشور می‌شود و امکان صادرات گاز به کشورهای همسایه را نیز خواهیم داشت.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ثبات تولید و حضور در بازارهای جهانی با خط تولید از جمله مأموریت‌های ما بعد از تأمین گاز مورد نیاز کشور است، گفت: در حال حاضر 95 درصد نیاز صنعت گاز از جمله تأمین خط لوله، توربین و کمپرسور در داخل تأمین می‌شود.

وی تأکید کرد: تلاش برای خودکفایی و کسب فناوری‌های نوین جزو برنامه‌های آینده ما به شمار می‌رود که براساس مزیت‌های رقابتی، حرکت کنیم.

عراقی در پایان با بیان اینکه طی دو سال آینده گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه‌های در چابهار تأمین خواهد شد، گفت: برای تحقق اهداف ما در برنامه ششم نیز 72 هزار میلیارد تومان باید هزینه شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top