تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/09/22 - 10:24
کد خبر: 219175

در دانشگاه‌ها چه خبر است!

شب کوک، دابسمش و حالا «چالش مانکن» +فیلم

شب کوک، دابسمش و حالا «چالش مانکن» +فیلم

شاید اگر کسی تاریخ دانشگاه در ایران را بخواند، برایش تعجب‌آور باشد دانشگاهی که روزی به عنوان یکی از مهمترین مبادی شکل‌گیری انقلاب اسلامی بوده است، امروز برای روز دانشجو مسابقه استندآپ کمدی برگزار می‌کند و فیلم‌های چالش مانکن دانشجویانش درحال انتشار است.

خبرنامه دانشجویان ایران: پدیده‌های اجتماعی که همواره در حال تغییرند، گاه جامعه را به دنبال خود می‌کشند و بعضا هم خود روی امواج جامعه اسکی می‌روند و از آنها تاثیر می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در میان سیل عظیم و عجیب پدیده‌های اجتماعی نوظهور، مطمئنا نسل جوان می‌تواند در کنش‌های میان جامعه و پدیده‌ها، نقش بسزایی را ایفا کند؛ نقشی که می‌تواند تاثیرپذیر یا تاثیرگذار باشد.

خیلی‌ها معتقدند که به همین واسطه، می‌تواند دانشگاه را که محل اجتماع نسل جوان و فرهیخته است را به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های اجتماعی در بین جوامع در نظر گرفت.

سخن بزرگانی چون امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "دانشگاه مبداء تحولات است" و یا شهید بهشتی که معتقد بود "دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود" را می‌شود نمود بارز باورهای چنین نظریه‌ای در بطن نظریه‌پردازی برای اداره هر جامعه نوپا علی‌الخصوص در دهه‌های اخیر بدانیم.

اما با گذشت زمان و عبور سریع از تکنولوژی‌های قدیمی و دست‌یافتن به علم نوین روز در سطح جهان پیدا شدن سر و کله‌ی وسایل نوین ارتباطی، دور از انتظار نبود که سرعت کنش و واکنش‌های میان پدیده‌های اجتماعی و بدنه مردمی جامعه به ویژه نسل جوانی که بیشتر با تکنولوژی جدید در ارتباط است، بیشتر شود.

حالا این را می‌شود در شبکه‌های اجتماعی امروزی که درصد بالایی از محمل‌های ارتباطی بشر را تشکیل داده است، مشاهده کرد؛ جایی که نسل جوان و دانشجویان بیشترین حضور و البته ظهور و بروز را دارند.

کسی نمی‌تواند ادعا کند که پدیده‌های جالب و عجیب در فضای مجازی از چشم مخاطبین کنجکاو و جوان دور می‌ماند؛ اساسا انگار قرار است هر پدیده جذابی که کمی هم چاشنی هیجان به آن اضافه شود، به راحتی در شبکه‌های اجتماعی و در دیدگان تعداد بسیار بالایی از مخاطبان این شبکه‌ها مسیر خود را باز کند و همچون جوی آب روان به حرکت خود ادامه دهد.

حالا در این بین، مسئله تاثیر، مهم می‌شود. امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر چیزی قیمت دارد، حتی روح و روان اجتماعی مخاطبان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی! وقتی قرار باشد به سمتی هدایت شود، این تکنولوژی و توان بهره‌برداری از دانش اجتماعی و جامعه‌شناختی است که ارزش بالایی دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کنش‌های اجتماعی در مواجهه با پدیده‌های اجتماعی نوظهور در شبکه‌های اجتماعی را می‌شود با چالش‌هایی که این روزها در حال دست به دست شدن است، از نگاه دقیق‌تری مورد بررسی قرار داد. چالش‌هایی که شاید این روزها از "سطل آب یخ"، "استند آپ کمدی"، "شب کوک"، "دابسمش" و ... گرفته تا چالش جدید این روزها تحت عنوان چالش مانکن رویت می‌شود و به راحتی، جامعه را به دنبال خود می‌کشاند روی موج خود سوار می‌کند.

شاید اگر کسی تاریخ دانشگاه در ایران را بخواند، برایش تعجب‌آور باشد دانشگاهی که روزی به عنوان یکی از مهمترین مبادی شکل‌گیری انقلاب اسلامی بوده است، امروز برای روز دانشجو مسابقه استندآپ کمدی برگزار می‌کند و  فیلم‌های ورودی‌های مختلف رشته‌های مختلف از دانشگاه‌های سراسر کشور در چالش مانکن، یکی پس از دیگری درحال انتشار است.

کافی است فقط چند ماه به عقب برگردید تا چالش‌های دیگر را در فضای دانشگاه مورد بررسی قرار دهید؛ مطمئنا در این کاوش به رکوردهای زیادی دست پیدا خواهید کرد. رکوردهایی از دابسمش‌ها و شب‌کوک‌هایی که داخل دانشگاه‌ها برگزار شده و دانشجویان زیادی را با خود همراه کرده است.

چالش مانکن چیست؟
چالش مانکن نام یک رویداد ویدیویی است که در آن مردم بدون حرکت کردن هستند در حالی که یک فیلم ضبط شده است، معمولاً این رویداد با آهنگ "بیتلز سیاه" توسط ری شرومرد در پس‌زمینه این چالش ضبط می‌شود.

حالا نسبت پدیده‌ها با بدنه اجتماعی جوان و دانشجوی کشور در بین امواج متلاطم چالش‌های سطل، دابسمش، شب‌کوک و حالا مانکن! اصلا دیگر نیازی به تفسیر ندارد و ناگفته پیداست که کدامیک روی دیگری اسکی می‌کند.

«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیش تر در گزارشی تحت عنوان "پدیده «دابسمش» و مسئله خلاقیت‌سازی برای جوانان"، به ابعاد پنهان این دست مسائل در به وجود امدن معضلات اجتماعی پرداخته است.

به نظر می‌رسد که حالا دیگر این دانشگاه است که به دنبال پدیده‌ها و چالش‌های روز می‌رود و از آنها مسیر و الگو می‌گیرد؛ با نگاهی به فیلم‌هایی که در ادامه می‌بینید، به راحتی می‌شود این مسئله را تحلیل کرد.

چالش مانکن در دانشگاه آزاد واحد دندانپزشکی

چالش مانکن در دانشکده خبر

چالش مانکن خوابگاه دانشگاه بیرجند

خوانندگی دانشجویان در دانشگاه آزاد واحد پرند(شب کوک)

خوانندگی دانشجویان و جشنی که به رقص و آواز تبدیل شد (شب کوک)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top