تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/09/23 - 12:12
کد خبر: 219361

رئیس پلیس راهور تهران:

ترافیک تهران با یک تلنگر به کما می‌رود!

رئیس پلیس راهور تهران گفت: با توجه به بیماری ترافیک پایتخت شاهدیم با یک تلنگر این بیمار به کما می‌رود و با یک برف و باران و برگزاری نمایشگاه، تهران قفل می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس پلیس راهور تهران گفت: با توجه به بیماری ترافیک پایتخت شاهدیم با یک تلنگر این بیمار به کما می‌رود و با یک برف و باران و برگزاری نمایشگاه، تهران قفل می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم، سردار محمدرضا مهماندار در نخستین نشست خبری خود به عنوان رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به برنامه‌های خود اظهار داشت: امروز موضوع نظم یکی از مسایل مهم در شهر تهران است و بی‌نظمی‌های ترافیکی در ابعاد مختلف آزاردهنده است که عدم احترام به قوانین باعث شده مشکلاتی برای سایر شهروندان به وجود آید و قطعا برخورد با ناهنجاری‌ها یکی از برنامه‌های اصلی ماست که البته آموزش و اقدامات فرهنگی در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین متاسفانه غیر از محدودیت‌های معدودی که وجود دارد، شاهد عدم سازماندهی تردد در شهر تهران هستیم. مثلا توزیع مواد غذایی همزمان با اوج ترافیکی صبحگاهی انجام می‌شود و این به معنای آن است که هرکس هر زمان و به هرشکل از معابر تهران استفاده می‌کند که نیازمند ساماندهی مکانی و زمانی است که به بغرن‌جتر شدن وضع ترافیک پایتخت می‌انجامد.

مهماندار با اشاره به افزایش وسایل نقلیه و افزایش تقاضای سفر گفت: متاسفانه در ساعاتی از صبح و بعدازظهر معابر تهران اشباع می‌شود و در مناطق ٣،٢،١٢ و ١، ٢٥ درصد بیش از ظرفیت معابر خودرو به آن وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صبح و عصر متاسفانه تهران در تسخیر خودروها است و حتما باید برای حل مسکل، محدودیت زمانی و مکانی تردد ایجاد کنیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: با توجه به بیماری ترافیک پایتخت شاهدیم با یک تلنگر این بیمار به کما می‌رود و با یک برف و باران و برگزاری نمایشگاه، تهران قفل می شود.

وی با بیان اینکه حل این مشکل نیازمند تصمیم کلان کشوری است گفت: امروز به جایی رسیده ایم که مسئولین و مردم با یکدیگر همصدا هستند و این بهترین فرصت برای حل مشکل است.

مهماندار شورای عالی ترافیک را مسول سیاست گذاری برای حل این مشکل دانست و افزود: علی‌رغم مسئولیت پلیس که تنها اجرای قوانین است، پلیس حتما پیشنهاد دهنده برای اعمال محدودیت و ممنوعیت به منظور حل این مشکل خواهد بود.

وی با بیان اینکه اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت ابعاد اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت اضافه کرد: با توجه به بار اقتصادی و اجتماعی تصمیم گیری ها، حتما باید ابعاد مختلف آن را دید و باید با خرد جمعی به این موضوع نگریست.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: امروز به نقطه ای رسیدیم که تغییر در ساختار ترافیکی تهران اجتناب ناپذیر است و حتما باید تغییر داده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی کوتاه و میان مدت به دنبال حل ترافیک شهر تهران باشیم گفت: کاهش تعداد خودرو در اختیار پلیس نیست اما می‌توان با تمرکز بر برخورد با تخلفات ساکن، سرعت در رسیدگی به تصادفات و .. اقدامات تسهیل کننده ترافیک را تشدید کرد.

وی در رابطه با وضعیت معابر گفت: در ساعات اوج ترافیک بیش از 67 درصد از معابر در تسخیر خودروهای شخصی است در حالی که تنها 40 درصد از افراد از این طریق جابه‌جا می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top