تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/09/25 - 04:24
کد خبر: 219569

ارتباطات ثابت و موبایلی مشترکین بی هویت قطع خواهد شد

با تایید مصوبه شورا ظرف یک ماه آینده تمام مشترکین حوزه های فضای مجازی ثابت و موبایلی کشور باید احراز هویت شوند زیرا در غیر این صورت قطع ارتباط مشترک بی هویت صورت خواهد گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: با تایید مصوبه شورا ظرف یک ماه آینده تمام مشترکین حوزه های فضای مجازی ثابت و موبایلی کشور باید احراز هویت شوند زیرا در غیر این صورت قطع ارتباط مشترک بی هویت صورت خواهد گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور  عنوان داشت: در طول زمان حرکت، فضای مجازی با تعابیر و مفاهیم مختلفی مطرح شده است، در ابتدا نگاه به این فضا صرف اطلاع رسانی یک طرفه بود اما با گذشت زمان و ورود بحث تعاملات این سوال پیش آمدکه آیا جامعه ما با توسعه فضای مجازی، جامعه اطلاعاتی است یا صرف اطلاعات، سرگرمی و یا جامعه شبکه ای در این بین مطرح است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: اتفاقات سال های اخیر در دنیا نشان از حضور شبکه های پرسرعت در تمام حوزه های اطلاع رسانی، رسانه ای، خدماتی، سرگرمی و حتی اقتصاد دارند.  توسعه این نظام شبکه ای در فضای مجازی باعث شده تا تحولات اساسی در دنیا به وجود آید بطوری که در حال حاضر پیام رسان ها، بازی های رایانه ای و حتی نظام آموزشی نیز به صورت شبکه ای در آمده اند، افراد در جهان با زبان های مختلف با هم رقابت، بازی، خرید و فروش و تجارت می کنند که با توجه به افزایش تعداد بازیگران و فعالان فضای مجازی امنیت این فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد شد.

وی با اشاره به این که اتصال شبکه های اختصاصی در شبکه ملی اطلاعات باید از طریق ایجاد گیت صورت گیرد گفت: این گیت ها باعث می شوند تا اگر بخشی از شبکه مورد حمله واقع شد به سایر قسمت ها و بخش ها وارد نشود.

فیروزآبادی تاکید کرد: هنر ما در شبکه ملی اطلاعات و بحث کلان ملی در حوزه فضای مجازی در کشور تشخیص زود هنگام است، چرا که یکی از بزرگترین مشکلات فضای مجازی بحث فشردگی زمان و مکان است، به این صورت که دشمن می تواند در کسری از ثانیه از مرزهای فضای مجازی وارد شده و ضربات جبران ناپذیری وارد کند. اگر در فضای مجازی جنگ سایبری شکل گیرد ما باید میان یک حمله معمولی و جنگ سایبری تمیز قائل شویم و این مهم به دلیل فشردگی زمان و مکان پیچیدگی بسیاری دارد بنابراین باید بتوانیم تقسیم کار ملی خوبی انجام دهیم تا در زمان مناسب بتوانیم تمهیدات لازم را برای دفع سایبری انجام دهیم.

وی با بیان این که اصلاح نظام احراز هویت در فضای مجازی کشور موضوعی از همین دست است ادامه داد: تقسیم کار ملی، طرح نظارت بر شرکت های خارجی ارایه دهنده سخت افزارها و نرم افزارها از جمله کارهای ضروری این حوزه است که به تدریج در شورای عالی فضای مجازی بررسی و تصویب خواهد شد. شورای عالی فضای مجازی اخیرا در مصوبه ای با اتفاق آرا مصوب کردند که تمام مشترکین ارتباطات ثابت و موبایلی کشور  نیز باید در تمامی حوزه های مجازی ظرف یک ماه آینده احراز هویت شده و در غیر این صورت قطع ارتباط خواهند شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با تاکید بر این که طراحی و اجرای نظام احراز هویت موضوعی عمومی در سطح دنیا است، اظهار کرد:  قبلا نگاه غربی ها به بحث امنیت در فضای مجازی و آی تی یک امر پیوستاری بود اما بعد از آن که دیدند نمی توان امنیت را جدا از زیرساخت های حیاتی تامین کرد بحث امنیت را به صورت زمینه ای و همزمان با ساختار مدیریتی، اهداف مدیریتی و استراتژی های سازمانی مورد بررسی قرار دادند.

منبع: روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top