تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/09/25 - 11:31
کد خبر: 219618

وزیر ارشاد: نباید از هنرمندان استفاده ابزاری کرد

سیدرضا صالحی‌امیری گفت: بنای دولت در حوزه فرهنگ و هنر حفظ کرامت و منزلت هنرمندان کشور است و رئیس‌جمهوری نیز بر این نکته تأکید بسیار دارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سیدرضا صالحی‌امیری گفت: بنای دولت در حوزه فرهنگ و هنر حفظ کرامت و منزلت هنرمندان کشور است و رئیس‌جمهوری نیز بر این نکته تأکید بسیار دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشستی با بزرگان هنر کشور با تأکید بر این مطلب گفت: بنای دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر حفظ کرامت و منزلت هنرمندان کشور است و رئیس‌جمهوری نیز بر این نکته تأکید بسیار دارند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه باید منزلت و جایگاه بزرگان هنری کشور را بداند و حق این جایگاه را ادا کند.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: هر نظام برای بقای خود نیازمند سرمایه ‌است. نخبگان، هنرمندان و بزرگان هر جامعه به‌عنوان سرمایه‌های آن محسوب می‌شوند و هنرمندان همیشه در تاریخ ماندگارند و باید قدر این شخصیت‌های بزرگ را بدانیم.

صالحی امیری تأکید کرد: نباید از هنرمندان استفاده ابزاری و از هنر آنها سوءاستفاده کرد بلکه باید هنرمندان به‌عنوان سرمایه‌های ملت محسوب شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان یکی از متولیان فرهنگی و هنری کشور گوش شنوا نسبت به دردها و مشکلات جامعه هنری کشور دارد و باید فضایی ایجاد شود تا بتوان از ظرفیت‌های هنری هنرمندان کشور بهره‌های کافی برد.

وی گفت: چهره‌های فاخر کشور باید به ملت و جامعه بین‌الملل معرفی شوند و در سطح ملی و در میان نسل جوان بازتولید شوند؛ چرا که نسل جوان با ریشه‌های خود انقطاع پیدا کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بزرگان هنری کشور ریشه‌های درخت  فرهنگی و هنری سرزمین ایران هستند و درخت بدون ریشه سبز نمی‌ماند. حفظ ریشه به معنی تداوم حیات فرهنگی و هنری کشور است.

وی با اشاره به مسائل بیمه هنرمندان، ادامه داد: درباره بیمه هنرمندان جلسات بسیاری با مدیران ومعاونان سازمان تأمین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه داشته‌ام و در آینده‌ای نزدیک نتایج این جلسات اعلام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسأله بیمه هنرمندان موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت تا بتوان تا حدودی دغدغه‌های اصحاب این حوزه را رفع کرد.

وی تأکید کرد: بررسی و حل مشکلات بیمه هنرمندان جزو موضوع‌هایی است که در چند اولویت اصلی کاری‌ام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به برخی مطالبات هنرمندان گفت: از همه توان و ظرفیت خود در دولت استفاده می‌کنم که بتوانم بخشی از مطالبات هنرمندان را پاسخگو باشم.

صالحی امیری افزود: با تعامل باید مسائل را حل کرد زیرا در فضای مناقشه نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی با تأکید بر اینکه نباید وارد زمینی شد که دیگران طراحی کرده‌اند، ادامه داد: مسائل اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل مسائل و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر است و با آگاهی کامل این مسیر را باید پیش می‌برد.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: وقتی از جامعه‌ای فرهنگ و هنر گرفته می‌شود، بی‌اخلاقی‌ها جای آن را می‌گیرد. بنابراین باید بدانیم که فرهنگ و هنر روح تعالی را وارد جامعه می‌کند و باید آن را ارج نهیم.

وی تأکید کرد: دولت تدبیر و امید برای اینکه بتواند به ملت خدمت کند به کمک و همیاری هنرمندان نیاز دارد و راه نجات کشور و نسل جوان احیای حوزه فرهنگ و هنر است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top