تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/09/30 - 15:33
کد خبر: 220159

توضیح وزارت علوم درباره کاهش بودجه برخی دانشگاه ها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نامه وزیر علوم به ریاست مجلس و توضیح درباره بودجه دانشگاه‌هایی که ردیف اعتباری آنها در لایحه بودجه ۹۶ صفر شده، خبر داد.

خبرنامه دانشجویان ایران:  رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نامه وزیر علوم به ریاست مجلس و توضیح درباره بودجه دانشگاه‌هایی که ردیف اعتباری آنها در لایحه بودجه ۹۶ صفر شده، خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی زاهدی،رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره  بودجه دانشگاه‌ها در سال ۹۶ گفت: بودجه سال آینده حدود ۱۳.۸ درصد در بحث امور جاری دانشگاه‌های دولتی و ۳ درصد در عمرانی رشد داشته؛ البته نیاز است که بیشتر از این عدد در قانون بودجه می‌آمد لذا انتظار می‌رود هم کمیسیون تلفیق و هم دولت کمک کنند تا بتوان منابع درآمدی جدیدی در نظر گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درباره صفر شدن ردیف بودجه تعدادی دانشگاه در لایحه بودجه ۹۶ و اعتراض نمایندگان مجلس به رویکرد وزارت علوم در این باره افزود: برخی واحدهای دانشگاهی وجود داشته که در سال ۹۵ پذیرش دانشجو نداشته اما در قانون بودجه سال ۹۵ برای آنها ردیف اختصاص داده شده بود لذا دیوان محاسبات کشور به وزارت علوم انتقاد کرده چگونه در جایی که دانشجو نداشته می‌خواهید پول بپردازید و این مناقشه‌ای بین دیوان محاسبات و وزارت علوم بوده است.

زاهدی در ادامه تصریح کرد: شورای گسترش آموزش عالی و وزارت علوم تصمیم می‌گیرند تا زمانی که دانشجو در این فضاهای آموزشی وجود نداشته باشد، ردیف بودجه به آنها تعلق نگیرد اما اخیراً وزیر علوم نامه‌ای به ریاست مجلس نوشته که دکتر لاریجانی نیز به کمیسیون آموزش ارجاع داده‌اند مبنی بر اینکه از نظر وزارت علوم اختصاص ردیف بودجه به این دانشگاه‌ها که ردیف بودجه‌شان در لایحه بودجه صفر شده، بلامانع است.

وی در مورد دانشگاه‌هایی که در لایحه بودجه سال ۹۶ تنزل عنوان داشته‌اند، توضیح داد: مصوبات شورای گسترش ملاک است لذااگر دانشگاهی مصوبه شورای گسترش را داشته باشد هیچگاه وزارت علوم اجازه تنزل عنوان آن را به دانشکده یا مجتمع آموزشی ندارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر دانشکده بخواهد به دانشگاه تبدیل شود به مصوبه شورای گسترش  نیاز دارد؛ لذا احتمال دارد تنزل عنوان برخی دانشگاه‌ها به این دلیل بوده باشد که مصوبه شورای گسترش آموزش عالی را نداشتند؛ با این وجود، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همه این موضوعات را بررسی خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top