تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/10/02 - 16:51
کد خبر: 220387

تدوین بسته حمایتی در جهت توسعه اشتغال پایدار

معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان برنامه بودجه کشور گفت: در حمایت از توسعه اشتغال پایدار بسته های حمایتی تدوین شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان برنامه بودجه کشور گفت: در حمایت از توسعه اشتغال پایدار بسته های حمایتی تدوین شده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، اشرفی گفت: توسعه اشتغال پایدار اولویت دولت است. وی افزود: با توجه به کارهای مطالعاتی انجام شده در سازمان برنامه و بودجه کشور طرح های اشتغال طی برنامه اول تا پنجم نتوانست انتظارات را برآورده کند. در جهت ایجاد توسعه اشتغال پایدار شاهد بودیم وام خود اشتغالی تقریبا بیشتر صرف کارهایی غیر از اشتغال شد.

اشرفی افزود: طرح ضربتی اشتغال که کارفرمایان با جذب یک نفر جدید وام دریافت می کردند نیز موفق نبود و تقریبا اشغالی جدید هم صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه طبق آماری که از کارگروه اشتغال دریافت شد، ۱۸ هزار میلیارد تومان برای طرح های زودبازده از سوی بانکها پرداخت شد و نتایج عمده آن این بود که ۲۹۰ هزار طرح با وجود دریافت تسهیلات اجرایی نشدند، خاطر نشان کرد: در بررسی سیاست های برنامه ریزی باید نگاه جامع اشتغال محور داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات باید توانایی متقاضی در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: اغلب در برنامه های گذشته این مورد چشم پوشی می شود.

معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان برنامه بودجه کشور گفت: کم توجهی به توجیه فنی طرح ها، بی توجهی به ظرفیت سازی ها، کم توجهی به بازار، در نظر نگرفتن توانمندی های مناطق از دیگر نقض هایی بود که در برنامه های گذشته برای ایجاد اشتغال دیده می شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار، حمایت از محیط کسب و کار، توسعه صادرات غیرنفتی از تاکیدات دولت تدبیر و امید است، خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر بسته حمایت جدید در سازمان برنامه ریزی کشور در نظر گرفته شده است.

اشرفی ادامه داد: بهره برداری از مزیت های مناطق با ایجاد اشتغال پایدار اولویت های اصلی در بسته حمایتی محسوب می شود و هدف بیشتر مناطق محروم و حوزه عمل در شهرستانها است.

وی با بیان اینکه در کشور با جمعیت ۱۵ میلیونی ۱۵ تا ۲۴ ساله مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از افزایش بیکاری در کشور باید تلاش را افزایش دهیم. برنامه ریزی های اقتصادی با تمرکز اشتغال فراگیر است و هر دو طرف عرضه و تقاضا بررسی شده است.

اشرفی طراحی و پیاده سازی الگوها، ارتقای تولید، تامین مالی خرد و کارآفرینی اجتماعی را از اهداف بسته حمایت از اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: این حمایت ها در جهت ایجاد اشتغال پایدار برای زنان، جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با اولویت ارزش آفرینی و ارتقای تعادل های منطقه ای است.

وی اضافه کرد: در این بسته حمایتی پروژه‌های اولویت دار در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و رانت جویی ها در بسته های حمایتی حذف می شوند.

معاون امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان برنامه بودجه کشور توجه به آموزش را از دیگر ویژگیهای بسته حمایتی توسعه اشتغال پایدار دانست و افزود: همچنین پرداخت یارانه ها در صورت موفقیت پروژه انجام می شود.

وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی بسته حمایتی توسعه اشتغال پایدار بهره گیری از ظرفیت های موجود است.

اشرفی افزود: پروژه های اشتغال در ردیف اول اقتصادمقاومتی و پروژه های اقتصاد مقاومتی در ردیف اول پروژه های سازمان برنامه بودجه قرار گرفته اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top