تاریخ انتشار: جمعه 1395/10/03 - 11:15
کد خبر: 220442

نامه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به رئیس‌جمهور

بهتر از هر کسی می دانید که همانند منشور حقوق شهروندی، بند و ماده و تبصره کم نداریم و کاملا واقف هستید که مشکل از سند و قانون مکتوب نیست. بلکه مشکل در اجرا، آن هم اجرای صحیح و به دور از سلیقه و منافع شخصی مسئولین مجری است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در خصوص وضعیت خود و مسئله منشور حقوق شهروندی به رئیس جمهور نامه نوشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  متن نامه را در ادامه میخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام
در هفته ای که گذشت از  به عنوان سندی ملی رونمایی فرمودید. سندی که قرار است ضمن آگاهی بخشی به ملت در خصوص حقوق شهروندی مشخص شده در قانون اساسی، راه را بر سوءاستفاده و قانون ستیزی مسئولین سودجو ببندد.

تفسیر حق و وظیفه و تمکین به قانون و پایبندی به عهد برای شما به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور اظهر من الشمس است. در باب اجرای کامل و نظارت بر حسن اجرای قانون و رعایت حقوق شهروندی نیز بهتر از هر کسی می دانید که هر سند و مدرک قانونی تا زمانی که پشتوانه اجرایی لازم و کافی نداشته باشد؛ هیچ تفاوتی با مشق نانوشته ندارد و همچون هزاران سند و مدرک دیگر در قبرستان قفسه های بایگانی ادارات زیر خروارها خاک خواهد خفت و در صورت اجرا، باید چشمانی تیزبین مامور نظارت بر پیاده سازی صحیح آن گردد که عدم اجرای قانون از اجرای ناصحیح قانون به مراتب فسادانگیزتر است.

جناب آقای روحانی، حدود بیست ماه از ظلم آشکار وزارت نفت در حق فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت که متعهد خدمت به وزارت نفت محسوب می شوند؛ می گذرد. هزاران تعهد محضری در دفاتر اسناد رسمی کشورمان موجود است که به عنوان سند رسمی، حق جذب بدون آزمون فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت را تایید میکند. حقی که بر ضمه وزارت نفت است. آیا این تعهد محضری، سند محسوب نمی شود؟ آیا نباید وزارت نفت به عنوان نهاد اخذکننده این تعهد، ضمانت های اجرایی لازم و کافی را پیش بینی کرده و سپس به اخذ تعهد اقدام نماید؟ آیا در صورت عدول وزارت نفت از پایبندی به تعهدات خود، نهادهای بالادستی و نظارتی داخل و خارج سازمانی نباید به موضوع تخلفات رسیدگی کنند؟ آیا در منشور حقوق شهروندی، انتظار پایبندی به تعهدات سازمانی و مسئولیت پذیری از مسئولین جزئی از حقوق شهروندی نیست؟ آیا حل مشکل استخدام متعهدین به خدمت وزارت نفت، جزئی از حقوق شهروندی جوانان تحصیل کرده و نخبه این مملکت نیست؟ آیا یک سال و نیم دست به سر کردن فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت به بهانه حل مشکل اشتغال مغایر با حقوق شهروندی نیست؟ آیا اخذ تعهد محضری با موضوع اشتغال در ابتدای ورود به دانشگاه صنعت نفت و تفسیر این تعهد محضری به عنوان صرفا عامل ایجاد انگیزه! (از زبان وزیر نفت فعلی) به معنای بازیچه قرار دادن آینده شغلی دانشجویان و پایمال کردن حقوق شهروندی نیست.

عالیجناب! بهتر از هر کسی می دانید که همانند منشور حقوق شهروندی، بند و ماده و تبصره کم نداریم و کاملا واقف هستید که مشکل از سند و قانون مکتوب نیست. بلکه مشکل در اجرا، آن هم اجرای صحیح و به دور از سلیقه و منافع شخصی مسئولین مجری است.

پیشنهاد می شود حتما نسخه ای از منشور حقوق شهروندی را برای وزیر نفت خود ارسال کنید و عمل به منشور پیشنهادی خود را از شیخ الوزرای کابینه خود بخواهید. چون بهتر است قانون پذیری و احترام به حقوق شهروندی را ابتدا از خود آغاز کنید تا ملت با دیدن عزم جزم شما در عمل به حقوق شهروندی، از خودتان الگوی رفتاری بگیرند.

تا به حال به این فکر کرده اید که اگر منشور حقوق شهروندی فعلی مثل هزاران تعهدنامه محضری اخذ شده از دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، صرفا به قصد ایجاد انگیزه (تفسیر وزیر نفت فعلی از تعهد محضری) باشد و هیچ ضمانت و پشتوانه اجرایی نداشته باشد، آنگاه بود و نبود این منشور تفاوتی ایجاد نخواهد کرد؟!

ما به تدبیرتان اعتماد کردیم، تدبیری که وعده دادید تضمینی برای آینده شغلی جوانان باشد و نه دستاویزی برای زیر پا گذاشتن تعهدات!

دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
خداباماست
1395/10/03 - 12:10

بخداواقعاظلم آشکاره به کی بگیم اخه
اسی
1395/10/03 - 17:49

حق بچه های دانشگاه نفت رو تو روز روشن دارن میخورن و هیچکس هم نیست که ازشون دفاع کنه.
مگه حقوق شهروندی چجوریه که شامل ما نمیشه؟ مگه ما جز شهروندان این مملکت نیستیم؟ تا کی باید بلاتکلیف بمونیم؟
ما هم خدایی داریم ...
حافظی
1395/10/03 - 18:10

خدا از زنگنه و این دولت نگذره
روزی ما رو هم خدا میده اما خیانت مسولین کشور به جوانان ، یه روزی یقه ی این کشور رو میگیره
بی نام
1395/10/03 - 18:28

وزیر نفت : بالا بری پایین بیایی ، باید ما رو جذب کنی. ما تا آخرش هستیم. شرکت ملی نفت وعده داده و طبق اون سرنوشت مون رقم خورده. گرفتن بورسیه هم از سوی یک وزارت خونه ی عظیمی همچون وزارت نفت حتما با برنامه ریزی های کارشناسان با سواد آینده نگرِ اون وزارت خونه بوده دیگه مگه نه؟؟!!! فکر این جایش هم شده بود مگه نه؟؟!! اگه نه که باید در اون وزارت خونه رو گل گرفت که بدون برنامه ریزی میاد و بورسیه میگیره و بعدش .... اینو بدون که ما هرگز از حق مون کوتاه نخواهیم اومد.
همه با هم در تجمع 5 دی حقمون رو ازت میگیریم.
حق پیروز است
1395/10/03 - 18:37

تاریخ در مورد این بی عدالتی ها قضاوت میکنه!
ظلم تا کی؟
شعار تاکی؟
دروغ و وعده سرخرمن تا کی؟
تجمع 5 دی
1395/10/03 - 18:38

قبل از ابلاغ عمومی این منشور باید به ژنرال زنگنه ابلاغ میشد بلکه دست از فرافکنی و حق خوری آشکار برمیداشت زندگی ما بازیچه نیست من با رتبه یک کنکور بورسیه دانشگاه نفت شدم حالا این آقا میگه بورسیه و تعهد محضری برای ایجاد انگیزه بوده ظلم تا کجا؟
فارغ ۹۱
1395/10/03 - 18:42

تمامی مدیران ۴ شرکت اصلی نفت به قدرت علمی و عملی دانشگاه نفتی ها معتقدند اما وزیر نفت بدون حداقل داشتن مدرک مرتبط در این رشته تیشه به ریشه اینده این دانش اموختگان میزند و با اوردن دلایل سفیهانه از جمله بار علمی پایین این قشر سعی در وارونه جلوه دادن اوضاع دارد.این اقا حتی یک مرتبه سعی نکرده نفرات برتر ازمون های کارشناسی ارشد را ببیند تا بفهمد که همه ساله تک رقمی ها از این دانشگاه هستند
فارغ ۹۱
1395/10/03 - 18:50

تمامی مدیران ۴ شرکت اصلی شرکت نفت به قدرت علمی فارغالتحصیلان دانشگاه صنعت نفت معتقدند اما وزیر نفت بدون داشتن حداقل مدرک مرتبط با این رشته تیشه به ریشه اینده این دانش اموختگان میکند. وزیر با دلایل سفیهانه از جمله بیسوادی فارغ التحصیلان سعی در وارونه جلوه دادن اوضاع دارد در حالی که این اقا حتی به خودش زحمت نمیده نگاهی به اسامی نفرات برتر کارشناسی ارشد بندازد تا ببیند بیشتر تک رقمی های نفت ارشد در گرایش های مختلف و شیمی  از فارغالتحصیلان این دانشگاه هستند
Petroman
1395/10/03 - 18:54

کلا برنامه ریزی و زندگی یه عده جوان که جند سال از دوران زندگی شان را صرف کسب علم در محیطی دور از شهر کردند و برای آینده خودشان بر اساس قول و قرار ها تصمیم گرفتند برای آقایان ذره ای مهم نیست. جالب هم اینه که آقایان به قول معروف با دست پس می زنند و با پا پیش میکشند. اقایون وزارتی عزیز، برادر یا رومی روم یا زنگی زنگی. یا به طور کاملا شفاف و به دور از هر مساله ای بگویید که هرگز استخدام در کار نیست و مدارک تحصیلی دانش آموختگان دانشگاه نفت آزاد هست یا اگر دائما دارید وعده میدهید که استخدام می کنیم اینقدر امروز و فردا کردن ها برای چه است. یک حرف کاملا رو راست و منطقی هم این است که اقای وزیر و اطرافیان حتما میدانند و وانمود به بی اهمیت بودن ان میکنند این است که بخش خصوصی در شرایط کنونی که پروژه ها معمولا هیچ قطعیتی ندارد هرگز توجیحی برای جذب نیروی کار آن هم نیروی با سواد بالا ولی تجربه صفر ندارد. پس لطفا دائما شعار خصوصی سازی هم ندهید وقتی در پروژه ای تا هیچ تصمیم قاطعی نگرفته اید.
محمد
1395/10/03 - 19:05

فقط خدا ب داد این قشر مظلوم دانشجوی دانشگاه نفت برسه
فارع از دنیا
1395/10/03 - 19:12

حقوق شهروندی رو بای بذاریم در کوزه ابشو بخوری حاج اقا، سه ساله حق مسلم ما ضایع شده حقوق شهروندی پیامک میکنی!!!
جوان ناکام
1395/10/03 - 19:21

روحانی تو مناظره های قبل انتخابات منتظر سوال درباره دانشجویان صنعت نفت باش که چرا دولت تو بدعهدی کرد و چه تضمینی هست که به وعده های شفاهیت عمل کنی وقتی وعده کتبی و تعهد مکتوب رو عمل نمیکنی
1395/10/03 - 20:10

خواسته ما تنها عمل به قانون است جناب رییس جمهور!!!
مسعود
1395/10/04 - 00:09

من یکی از فارغ التحصیلای گروه الف دانشگاه نفت با معدل بالای 16 مقطع لیسانسم،الان 2 سال که با کارشکنی های وزارت نفت تو خونم و شرمنده ی خونوادم و خودم و فامیلام،اگر میدونستم قرار اینجوری باشه با رتبه ی کنکور عالیم میرفتم دانشگاه های تهران که حداقل بتونم تو شرکتای خصوصی تهران مشغول شم،یکی نیست حق ما رو از وزیر نفت از خدا بی خبر بگیره
فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت
1395/10/04 - 00:23

آقای رییس جمهور، احقاق حقوق دانشجویان بورسیه صنعت نفت جزء حقوق شهروندی نیست؟ چگونه از ظلم اشکار وزیر نفتتان نسبت به این دانشجویان اطلاع دارید و دم از حقوق ملت میزنید؟!! فکری بحال شیخ الوزرایتان بکنید که با این وزیر، هیچ شانسی جهت حمایت جامعه صنعت نفت در انتخابات آینده ندارید
نفتی مستحق
1395/10/04 - 01:58

پایان شبه سیه، سپید است.
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top