تاریخ انتشار: شنبه 1395/10/04 - 18:30
کد خبر: 220606

واکنش بسیج‌دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان در‌خصوص مراسم شب یلدا

بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه اعلام کرد: دانشجویان ارزشی از شما و مسئولین مربوطه در حوزه‌های نظارتی استان انتظار دارند بدون فوت وقت حواشی جشن هنجارشکنانه را پیگیری و نسبت به حل ریشه‌ای آن اقدام کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه اعلام کرد: دانشجویان ارزشی از شما و مسئولین مربوطه در حوزه‌های نظارتی استان انتظار دارند بدون فوت وقت حواشی جشن هنجارشکنانه را پیگیری و نسبت به حل ریشه‌ای آن اقدام کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه در خصوص جشن شب یلدا (اینجا) اعلام کرد: در جدیدترین ابتذال آفرینی در سطح دانشگاه، برنامه‌ای بدون مجوز با عنوان جشن شب یلدا در دانشکده هنرهای تجسمی با حمایت معاونت فرهنگی و عدم نظارت حراست توسط تعدادی انجمن علمی  برگزار گردید. اینکه چرا انجمن های علمی پافشاری بر جشن و سفر دارند بماند!

متن نامه به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

ریاست محترم دانشگاه هنر اصفهان؛ جناب آقای دکتر کیانی
با سلام و دعای خیر

احتراما؛ نکاتی به عنوان آخرین نصیحت برادرانه خدمتتان عرض می‌گردد:

مولا علی علیه السلام: «اختلاط و گفتگو مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد، و دلها را منحرف می‌سازد.» (بحارالانوار، جلد ۷۴، ص ۲۹۱)

رهبر معظم انقلاب: «برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند و برای توجیه کار غلط خود می‌گویند، دانشجویان باید شاد باشند!» رهبر انقلاب اسلامی افزودند: «شاد بودن برای هر محیطی خوب است، اما به چه قیمتی؟ به قیمت برگزاری مراسم و اردوهای مختلط؟ مگر غربی‌ها از اختلاط چه بهره‌ای جز جنایات کنونی جنسی برده‌اند که ما به‌دنبال پیروی از همان شیوه‌ها هستیم.» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه کار فرهنگی ماهیت دیگری دارد، گفتند: «مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها بفهمند چه می‌کنند؟ کار فرهنگی صحیح این است که انسان مؤمن، متخلق، انقلابی، معتقد به آرمان‌ها، دوستدار کشور و نظام اسلامی و دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی تربیت شود.»

رهبر معظم انقلاب: «یکی از چیزهائی که من بجد توصیه میکنم، پرهیز از ابتذال در کارهای فرهنگی و هنری است؛ مراقب باشید. من نمونه‌هائی از این مسئله را سراغ دارم؛ البته نه حالا، حدود هفده هجده سال قبل. من همان موقع اطلاع پیدا کردم که یک مجموعه‌ی دانشجوئی در دانشگاه در بعضی از مراسمشان رگه‌هائی از ابتذال وجود دارد. همان وقت به آنها پیغام دادم - با ما هم بی‌ارتباط نبودند - خب، توجهی نشد. بعد هم دنباله‌های خوبی پیدا نکرد.» (در دیدار جمعی از دانشجویان ۱۹ مردادماه ۱۳۹۰)

از زمان آغاز مسئولیت شما تا کنون در مواقع و لحظات گوناگونی بسیج دانشجویی به عنوان یکی از بازوهای اساسی جریان سازی دانشگاه و سطح شهر کمک های فکری و اجرایی خود را نسبت به شما در جهت اعتلای دانشگاه هنر اصفهان در نظام مبارک اسلامی دریغ نداشته است. در این میان گاها انتقاداتی را مستقیم و گاه غیرمستقیم، خصوصی و عمومی عرضه داشته ایم. بحق در بعضی از این موارد نیز در جهت اصلاح آن گام برداشتید. سعیکم مشکور انشاءا... . اما متاسفانه بعضی دیگر از این موارد را که از اهمیت بالاتری برخوردار بود، جامه ی اصلاح نپوشاندید. به طور مثال:

1) فرهنگی: بدسلیقگی، کم توانی و  بی برنامگی معاونت فرهنگی و رفتارهای پوپولیستی مقطعی بجای آن

2) حراست: عدم پیگیری ها و اقدامات لازم حوزه حراست بطور پیشگیرانه و همچنین برخوردهای لازم در مواردی که آشکارا تخلفاتی هنجارشکنانه در تمامی سطوح دانشگاه اتفاق می‌افتاد. از برنامه های جشن مبتذل  با عناوین متفرقه، اردوهای مختلط در سال جاری، فساد و اعتیادهای خوابگاهی و تخلفات سیاسی-امنیتی گرفته تا هنجار شکنی های اخلاقی-رفتاری مانند: پوشش های نامتعارف، چرخه مدلینگ، چالش مانکن و...

3) آموزشی: برخوردهای سلیقه ای در گزینش و اعمال قوانین، تخلف در مواردی، اساتید نالایق از جهات علمی و خدشه دار نمودن کرامت دانشجویان در برخوردها

4) دانشجویی: عدم توانایی در جلب رضایت دانشجویان خوابگاهی و خدشه دار نمودن کرامت دانشجویان در برخوردها

در جدیدترین ابتذال آفرینی در سطح دانشگاه، برنامه‌ای بدون مجوز با عنوان جشن شب یلدا در دانشکده هنرهای تجسمی با حمایت معاونت فرهنگی و عدم نظارت حراست توسط تعدادی انجمن علمی  برگزار گردید. اینکه چرا انجمن های علمی پافشاری بر جشن و سفر دارند بماند!

اما گوشه هایی از این هنجارشکنی ها که توسط همین دانشجوها در شبکه های مجازی شان منتشر گردید، نه تنها آبروی دانشجوی هنر انقلابی بلکه حیثیت و شرافت تمامی هنرمندان، دانشگاهیان و قداست مکان آکادمیک هنر را نیز خدشه دار کرد. پخش موسیقی ای نه چندان لایق به جای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، رقص و پای کوبی و بعضی رفتارهای دون شان محیط مقدس دانشگاه گوشه ای از اینهاست.

آنچه قابل توجه است این است که قاطبه‌ دانشجویان دانشگاه هنر بلاشک پاک، مومن و متزین به اخلاق نیک هستند. اما دلیل اینکه عده ای سودجو بارفتارهای نامتعارف خود در بازی نامتعارفی قدم گذاشته و آبروی دانشگاهیان هنر را می‌برند ریشه در ضعف معاونت فرهنگی ای دارد که با رفتار های پوپولیستی خود سعی در پوشاندن کم کاری های خود داشته و سعی دارند دانشجویان را بدین صورت اقناع کنند. حال به هر قیمتی که باشد حتی بی آبرویی دانشگاه هنر اصفهان!  بی شک نتیجه چنین دانشگاهی که بجای تشویق به مطالبه گری اصیل ابتذال فرهنگی مدیریت می‌شود، مدیران قوی و هترمندان اصیل نخواهد بود...گندم از گندم بروید جو ز جو! البته انتقادات شدیدی نیز به عملکرد حراست وارد می‌باشد. چنانچه در موارد فراوان قبلی و موارد مذکور بالا اقدامات قاطعی انجام می‌شد، امروزه شاهد چنین رخدادهای ناگواری نبودیم.

این را فراموش نمی‌کنیم که مدیر اول این دانشگاه شما می‌باشید. بنابراین مشکلات مذکور در هر سطحی که باشد متوجه عملکرد ضعیف و بی توجهی شما نسبت به آن حوزه خواهد بود. دانشجویان ارزشی دانشگاه هنر اصفهان از شما و مسئولین مربوطه در حوزه های نظارتی استان اصفهان انتظار دارند بدون فوت وقت نسبت به ورود به مسائل و معضلات این دانشگاه همچنین پیگیری حواشی جشن هنجارشکنانه برگزار شده و حل ریشه ای آن اقدام نمایند. بدیهی است دانشجویان ارزشی این دانشگاه تا رفع و شفاف شازی مسائل مذکور دست از پیگیری و هر گونه اقدامی بر نخواهند داشت.
امروز اگر باد بکارید فردا طوفان درو خواهید کرد...

والعاقبه للمتقین

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top